Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:40

Keandra schreef:
Goh, het is wat de zot ervoor geeft he. (zot dan rijkeluis)

Wij doen het super met een hoofdstelletje van decathlon, het duurste dan van daar (nog altijd maar 55€of zo). onze beide caps komen ook van daar, 1 maal verkeerd vallen en dat is dan opnieuw 50€ (vind ik een redelijke prijs voor iets dat eens stuk vuilbak is).
Verder wil ik echt niet meer uitgeven aan mijn zadel dan ik gegeven heb aan onze paarden (oei, moet ik bij zadels kijken onder de 1000€. is mijn portemonnee wel blij mee hoor, BF en wintec here we come.)

Bij ons in de omgeving is een ruitersportzaak waar ook bijna alleen chichi spullen te vinden zijn, en dan nog liefst duurder dan hetzelfde op een webwinkel.
Daar zien ze ons enkel voor een halstertje (goed zoeken naar iets goedkoops met 2 fjorden, lol) of een borstel.
in die winkel zie je dan ook enkel chichi of dikke-nek mensen (mensen met een portemonnee zonder bodem waar altijd veel te veel geld in zit), je kent die mensen wel en als je ze ziet rijden, tja ...

Dit is nou typisch zo'n belachelijke jaloerse reactie. Ook de fjord opmerking snap ik niet. Mijn fjord heeft twee Passier zadels en een Stübben, dekens van onder de 100 euro heb ik niet, wel van over de 300. De beenbescherming die ze draagt was op dat moment de duurste in de winkel en ik heb er zelfs 2 sets van, dus? Het is stuk voor stuk kwaliteitsspul en iets anders komt er niet in.
Nou heb ik het geluk dat ik KEP en Samshield niet mooi vind, dus ik doe het met Charles Owen en Harry's Horse, rijbroeken heb ik voornamelijk van Horze en na heel wat merken geprobeerd te hebben blijf ik toch echt bij op maat naar wens gemaakte Lipica laarzen. Dat scheelt dan weer. :D Hoofstellen van 1000 euro zitten zeker hele mooie tussen, echter vind ik dat een hoofdstel niet waard, dat andere mensen het dat wel vinden is toch prima?

michelle___

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:48

Ik vind heel veel neuzen in andermans zaken. :')
Kansloos.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:21

Ik bezuinig niet op mijn paard, niet op les, niet op voer en niet op spullen dus als het duur is maar het is het voor mij waard omdat het veiliger is of omdat het kwalitatief beter is dan koop ik het. Zo heeft ze 2 dure zadels, dure crossbeschermers en ze heeft sprenger bitten gehad (waarvoor ze allergisch bleek dus die hangen nu in de kast). Mijn duurste hoofdstel was 600 gulden (en dat was toen heel veel) maar die is 15 jaar meegegaan en was van super soepel leer en als je dat per jaar bekijkt een koopje. Ook heeft ze nu een dure springsingel omdat ze lichte singeldwang heeft, heeft ze een superzachte buikflap nodig en ik heb elke buikflap in handen gehad maar dit is de enige echt zachte zonder bont.

Voor mezelf ben ik een stuk goedkoper. Mijn truien/shirts/vesten voor het dagelijks leven schuiven als ik ze daarvoor niet mooi genoeg meer vind door naar paardrijkleding.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:28

Ik leg voor kwaliteit zonder moeite een klap geld neer, maar vind het ook een uitdaging om mooie, goede spullen voor weinig geld/in de aanbieding te kopen. Heb net 2 hoofdstellen bij Hooks wegbesteld voor 29,50 per stuk, een HV polo softshelljack voor een kwart van de prijs gekocht, Kingsland producten met 75% korting.
Ik heb een half jaar geleden een Samshield cap opgehaald omdat ik mijn Charles Owen helemaal zat was, die was na een jaar gewoon een volle maat uitgelopen.
Nadat een vriendin van mij bijna is verongelukt tijdens een crosstraining heb ik meteen een Airjacket aangeschaft. Dat zijn dingen waar ik dan echt niet op ga bezuinigen.

Gewone kleding koop ik echter zo goedkoop mogelijk en merk kan me dan weinig schelen, heb ook een hekel aan gewoon winkelen.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:29

Nissima schreef:
Mijn mond viel vooral open bij die cap van €1000. Dan kan hij nog zo mooi zijn, maar, wat al meerdere keren gezegd is, één keer vallen en hij is stuk. De kans dat je er bijvoorbeeld maar een halfjaar mee rijdt is dus groter dan wanneer je een duur zadel aanschaft.

Een dressuursingel van bijna €300 snap ik ook niet helemaal. }:0
Blijheid schreef:
Wat ik lees over die dressuursingel is dat je die eerst mag testen, en dan houden als hij bevalt, en dat de nodige mensen ondervinden dat hun paard daar heel erg veel beter van gaat lopen.

Puur uit nieuwsgierigheid; wat doet zo'n singel dan precies voor het paard dat hij er beter door gaat lopen? :o

Ik denk dat dat met bewegingsvrijheid te maken heeft :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:30

precies, was toevallig net nog aan het kijken hoeveel een leuk setje zou kosten, en dan bedoel ik heel simpel peesbeschermers, oornetje en dekje, thats all, kwam op bijna 300 euro uit... -O-

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:48

Fairfax ga ik denk ik ook kopen.
Heb het nu besteld bij van rijs hoor om me heen ontzettend goede verhalen, en mn paardje loopt zich op andere singels heel snel open..

Als het binnen is ga ik het proberen en als het echt bevalt is het een hoop geld maar ga ik hem wel aanschaffen.
Als het toch echt beter is voor het paard dan doen we het, betaal alles zelf dus heb er zeker wel besef van hoeveel het kost. Maar dat heb ik wel over voor het paardje, dan ga ik zelf wat zuiniger doen deze maand :)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:50

Nies_ schreef:
Keandra schreef:
Goh, het is wat de zot ervoor geeft he. (zot dan rijkeluis)

Wij doen het super met een hoofdstelletje van decathlon, het duurste dan van daar (nog altijd maar 55€of zo). onze beide caps komen ook van daar, 1 maal verkeerd vallen en dat is dan opnieuw 50€ (vind ik een redelijke prijs voor iets dat eens stuk vuilbak is).
Verder wil ik echt niet meer uitgeven aan mijn zadel dan ik gegeven heb aan onze paarden (oei, moet ik bij zadels kijken onder de 1000€. is mijn portemonnee wel blij mee hoor, BF en wintec here we come.)

Bij ons in de omgeving is een ruitersportzaak waar ook bijna alleen chichi spullen te vinden zijn, en dan nog liefst duurder dan hetzelfde op een webwinkel.
Daar zien ze ons enkel voor een halstertje (goed zoeken naar iets goedkoops met 2 fjorden, lol) of een borstel.
in die winkel zie je dan ook enkel chichi of dikke-nek mensen (mensen met een portemonnee zonder bodem waar altijd veel te veel geld in zit), je kent die mensen wel en als je ze ziet rijden, tja ...

Dit is nou typisch zo'n belachelijke jaloerse reactie. Ook de fjord opmerking snap ik niet. Mijn fjord heeft twee Passier zadels en een Stübben, dekens van onder de 100 euro heb ik niet, wel van over de 300. De beenbescherming die ze draagt was op dat moment de duurste in de winkel en ik heb er zelfs 2 sets van, dus? Het is stuk voor stuk kwaliteitsspul en iets anders komt er niet in.
Nou heb ik het geluk dat ik KEP en Samshield niet mooi vind, dus ik doe het met Charles Owen en Harry's Horse, rijbroeken heb ik voornamelijk van Horze en na heel wat merken geprobeerd te hebben blijf ik toch echt bij op maat naar wens gemaakte Lipica laarzen. Dat scheelt dan weer. :D Hoofstellen van 1000 euro zitten zeker hele mooie tussen, echter vind ik dat een hoofdstel niet waard, dat andere mensen het dat wel vinden is toch prima?

Goh, het is maar wat je jaloers vind.
Ik ben niet rijk, mijn rijkdom staat op de weide en die deert het niet of mijn spullen voor hen 5€ of 5000€ kosten.
Ik wil degelijk betaalbaar gerief, dus ik ga op zoek. En ik heb echt geen plastieken hoofdstelletje hoor. Maar ik doe ze geen hoofdstel van 500€ aan als ze maar verkeerd trekken of even een onoplettendheid en je 500€ spul is stuk. Dan liever iets dat niet duur is hoor.

En hier bij ons is een fjord hebben bijna een teken van 'goh, is het al dat eraf kan?'.
Ik weet wel beter, maar de knotjespaardmensen hebben toch vaak die reactie. Tot ze onze volbloed in fjordenjasje onder de man zien, maar die willen zien is een ander verhaal.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:18

Keandra schreef:
En hier bij ons is een fjord hebben bijna een teken van 'goh, is het al dat eraf kan?'.
Ik weet wel beter, maar de knotjespaardmensen hebben toch vaak die reactie. Tot ze onze volbloed in fjordenjasje onder de man zien, maar die willen zien is een ander verhaal.

Knotjespaardenmensen :roll: Kijk je even uit wie je tegen de schenen schopt met je algemeenheden?

Ik vind het altijd wel interessant wat mensen uitgeven in de ruitersportzaak :)) Ook laatst iemand die in de Jaguar aan kwam en even voor tig euro wegtikte, dan kan ik alleen maar denken :wow: ik heb de verkeerde baan gekozen :wow: Wil ik ook kunnen :D Hier zit het er niet aan om zo dik geld uit te geven aan paard, maar op mijn knotjespaard wordt niet bezuinigd. Op mezelf en op freubels wel. En vooral het freubelwerk is vaak overdreven duur, zeker die gekmakerij wat setjes betreft enzo.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:28

Ik ging laatst een zweep kopen. Ik hou niet van veel foefjes dus ik zoek een gewone zwarte zonder blingbling, licht in de hand. Moest toch wel slikken toen ik het prijskaartje las. 40€ voor de simpelste zweep dat er tussen hing..

Ben met een flashy rode met gele stippen naar huis gegaan, koste mij 16€..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:46

Hier koop ik gewoon nog een zweep voor 8€ hoor.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:56

@Sheneegro: dan denk ik dat het erg afhankelijk is van de winkel waar je gaat.. Wij hebben bijvoorbeeld gewone zwepen vanaf €6 en rijd zelf met eentje van €8 die het prima doet, en ik denk niet dat wij een uitzondering zijn.
Ruitersportzaken presenteren hun mooiste en duurdere spullen vaak wat duidelijker, maar met wat zoeken haal je er meestal toch nog een heel betaalbaar exemplaar uit, het zou me verwonderen als een zaak echt geen zweep onder €40 heeft..

Het is natuurlijk wel zo dat er inmiddels zoveel aanbod op de markt is, dat het voor ons ook echte denkoefeningen worden om te bepalen wat wel of niet in de winkel komt. Je probeert voor iedereen wat te hebben maar dat is soms echt moeilijk.. Caps alleen al: er zijn er van 30 euro over 60, 90, 150, 250, 400, 600 tot 1000, leg die maar eens allemaal in je zaak en dan nog liefst in meerdere kleuren en alle maten ;) daardoor kiezen winkels misschien sneller voor 1 segment, waardoor de klant het gevoel kan krijgen dat alles duur wordt..

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:13

Vientje schreef:
Keandra schreef:

Knotjespaardenmensen :roll: Kijk je even uit wie je tegen de schenen schopt met je algemeenheden?
quote]

Dat ben ik dan! De volgende schande is dat mijn paard nu niet meer op de wei mag vanwege de modder, is ook zo zonde van zijn dure deken die hij nu opheeft :D :=

jessie201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:41

Heb in juli een nieuw (tweedehands) zadel aangeschaft voor € 1690.- euro had er natuurlijk ook een westernpad bij voor dik € 200.- Nieuwprijs van het zadel was dik op de € 3000,- euro! Ik weet dat de Western tack ontzettend duur is maar heb er ontzettend veel plezier mee, en paardlief ook.

Nu snapt een vriendin met wie ik op dinsdag altijd op buitenrit ga dat ik "maar" 1 pad heb.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:19

Ik moet zeggen dat ik wel heel erg veel geld uit geef aan spullen. Maar dat houd wel in dat mijn paard van alles 1 heel goed iets heeft en dat ik verder niks uitgeef aan prullen.

Mijn paarden staan in de winter de hele dag buiten dus die hebben allemaal die Rambo duo buitendeken met verschillende diktes onderdekens. Ook op zadels bespaar ik niet, net als op een hoofdstel, singel, halster of bit. Verder vind ik die dunne 14.95 dekjes het allerfijnst (mijn zadels zijn toch precies op maat voor mijn paard) dus het gaat me niet om de hoeveelheid geld dat iets kost maar om de kwaliteit.

Mijn paarden hebben de basis dus wel heel duur, maar van goede kwaliteit en verder ook niets extra's. 2 dekjes per paard vind ik zat en ze hebben ook gewoon maar 1 zweetdeken, 1 halster, 1 hoofdstel en 1 zadel maar wel alles van goede kwaliteit en pasvorm omdat dat het beste is voor mijn paard en uiteindelijk ook voor mijn portomonee (gaat meestal toch langer mee en is behoud van je paard).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:40

Vientje schreef:
Keandra schreef:

Nou inderdaad. Van die "knotjespaardmensen" krijg ik toch bijna altijd leuk commentaar en vaak complimenten, terwijl dat bij de dikke koudbloeden met moddervacht mensen toch echt niet af kan. Dan kijken ze zo even met een scheve blik en weet je, de vooroordelen over fjorden zijn meestal nog terecht ook. Daarnaast heb je zelf blijkbaar ook het idee dat als je een fjord hebt je geen dure spullen hoort te kopen. Misschien dat het toch tussen je oren zit en dat je die mensen zelf al met afgunst aankijkt.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:49

dat is dan heel leuk, bij ons wordt je aanzien als de ruiter die niet veel geld wilt uitgeven (aan paard, want heb echt geen 5000€ over voor een veulen met enkel een papiertje hoor)
Wij werden bij ons in de omstreken snel aangesproken van 'koop je eens een deftig paard'.
Wij weten wel beter want we kunnen geen betere paarden wensen voor hetgeen we met ze doen.
Wij kopen ook wel dure spullen, dekens heb ik liever van een duurder merk WB of zo.
Maar ik ga met mijn soms toch wel lompe fjorden geen uitzonderlijk dure spullen kopen.

En ik heb echt niets tegen knotjespaardmensen. Dat komt puur uit onze omgeving.
Die moeten er meer dan ook zijn. Kan ook leuk zijn. Maar totaal niet mijn ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:52

Natuurlijk is hier markt voor. Idem aan gewone kleding
De een is tevreden met een H&M, de ander moet perse Tommy oid hebben.

Wat mij wel heel vaak opvalt is dat mensen krom moeten liggen voor hun paardenspullen...
Dan denk ik echt: is aanzien zo belangrijk?
In het dagelijks leven geen cent te makken maar wel alles duurste van het duurste...

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:02

wat een gedoe

het gaat zoals ik in een eerder bericht las: "tis wat de 'zot' ervoor geeft"
Als iemand nu graag een dure cap wil dan is dat toch zijn/haar goed recht! Ze vragen toch niet aan jou om het te betalen!
Als iemand maximum 60 euro wil uitgeven voor een cap, dan is dat evengoed zijn/haar goed recht.

En tuurlijk is er een markt voor, anders hadden die spullen lang niet zo duur kunnen worden denk ik dan.

En wat mensen van je denken heb je nooit in de hand ;)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:10

Mallootje schreef:
klumpertje schreef:
Ik wil toch even reageren, want de stelling dat dingen duurder worden vind ik niet helemaal correct.
Wij zelf hebben een ruitersportzaak en de dingen die al langere tijd op de markt zijn blijven toch echt dezelfde prijs behouden. De dingen die in de OP opgesomd worden zijn allemaal redelijk "nieuwe" artikelen, die zijn duurder dan de rest maar dat zal waarschijnlijk ook ergens in het gebruiksgemak/kwaliteit terug te vinden zijn.
Het is op dit moment ook erg moeilijk om nog weer iets nieuws op de markt te brengen, alles bestaat bijna al wel. En het wiel voor de 2e keer uitvinden levert geen centen op. Waarschijnlijk denken de mensen die nieuwe producten bedenken dat het dan toch maar duurder moet om iets nieuws te hebben.
Maar ik wil jullie toch echt even zeggen dat bestaande producten echt niet duurder zijn geworden (of de winkelier moet ze duurder maken) en mocht er op die producten ietsje bij zijn gekomen kan dat komen door de btw verhoging van vorig jaar ;)

Dat is ook niet helemaal waar, toch? Als leveranciers de prijzen optrekken veranderen de prijzen in de winkel mee. En zo krijg ik regelmatig nieuwe prijslijsten doorgestuurd, waarbij de prijzen zelden lager worden.. Ik pas die ook niet meteen aan in de winkel, maar als ik daarna mijn voorraad moet aanvullen en aan de nieuwe prijs moet kopen, hanteer ik ook de nieuwe adviesverkoopprijs. Als je die wijzigingen allemaal van je eigen (al beperkte) marge moet afhouden kom je er helemaal niet meer uit..

Om nog even op de 'hoofdvraag' van het topic te reageren.. Het klopt dat sommige spullen echt erg duur worden, maar toch merk je dat er vraag naar komt. Verhoudingsgewijs verkoop je echt nog steeds meer broeken van € 80 - € 100, maar er zijn altijd klanten die niet naar het prijskaartje kijken en makkelijk € 200 voor een broek neertellen omdat hij makkelijk zit of mooi is.

Natuurlijk veranderen de prijzen wel mee, maar ik denk niet dat die prijsveranderingen dusdanig zijn dat een consument het product niet meer aanschaft. Echte grote prijsverhogingen maak je nauwelijks mee. Een rijbroek gaat bijvoorbeeld niet ineens van 100 naar 150. Wel zou hij een keer naar 102 kunnen gaan bijvoorbeeld. Reden daarvoor is omdat bijvoorbeeld de katoen duurder is geworden, ik denk dat dit de consument haast niet opvalt. Wel zijn er dingen verhoogd door de btw verhoging, maar daar kan noch de leverancier, noch de winkelier en noch de consument iets aan doen. Enige schuldige is hier de regering en zou het dan ook erg kwalijk vinden mocht de consument hier de winkelier op aankijken, hij moet immers ook die btw betalen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:34

Keandra schreef:
dat is dan heel leuk, bij ons wordt je aanzien als de ruiter die niet veel geld wilt uitgeven (aan paard, want heb echt geen 5000€ over voor een veulen met enkel een papiertje hoor)
Wij werden bij ons in de omstreken snel aangesproken van 'koop je eens een deftig paard'.
Wij weten wel beter want we kunnen geen betere paarden wensen voor hetgeen we met ze doen.
Wij kopen ook wel dure spullen, dekens heb ik liever van een duurder merk WB of zo.
Maar ik ga met mijn soms toch wel lompe fjorden geen uitzonderlijk dure spullen kopen.

En ik heb echt niets tegen knotjespaardmensen. Dat komt puur uit onze omgeving.
Die moeten er meer dan ook zijn. Kan ook leuk zijn. Maar totaal niet mijn ding.

Waar je je druk om maakt :roll:

Mijn paarden/pony's wil ik wel goed kwalitatief spul voor, hoeft niet het duurste te zijn, maar goede kwaliteit is vaak ook duurzamer, echter kijk ik wel wat ik koop, iets wat met niet degelijk lijkt en toch aan de prijs is kan ik wel laten liggen.
Myler bitjes zijn top, hun prijs dan ook waard, halster heb ik eigelijk vnl eskadron liggen, worden ontzettend vaak gebruikt en gaan eeuwig mee (de oudste is 10 jaar oud en ziet er nog prima uit), dekens hangt van de paarden af vind ik, jonge (vaak slopers) krijgen een iets goedkoper deken, eentje die er eeuwig mee kan doen, daar durf ik wel een goed deken voor te kopen. gekke dingen die ik niet nodig heb, koop ik niet, zonde van het geld. en vaak koop ik prijziger dingen in de aanbieding, zo heb ik wel een duurder dekje, maar daar kwam een flinke korting overheen.
Zadels heb ik stubben en bates (ja mijn bates zadeltje is in principe duurder dan de pony's zelf, maar ook hier weer voor de helft van de normale prijs kunnen kopen)
Andere mogen van mij prima dat soort dingen kopen, ik vind het allemaal heel mooi om te zien, ook bij een ander, jaloers erom, die tijd ben ik voorbij. en of het nu op een shet of fjord of een dure warmbloed ligt, maakt mij weinig uit.

joshi_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:53

Brigitte_D schreef:
Nooit van m'n leven zou ik zoiets kopen, ben het niet waard en m'n paarden ook niet, haha.
Zo vind ik ook zadels van 3000 euro of duurder belachelijk er zijn zat zadels tekoop die ook goed passen en mooi zijn voor onder de 1000 euro.. Net als (winter) dekens die 300-400 euro kosten. Heb toevallig net weer een lading besteld 30 euro per stuk, en goede kwaliteit!

Oeh, welk merk?

Want mijn rambo deken is na nogeeneens 2 jaar kapot. zonde van het geld

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:34

Ik koop het ook maar zelden voor de volle prijs.
Hou internet goed in de gaten zo heb ik alleen maar stubben hoofdtellen, sprenger bitten, gpa cap, horseware dekens enz.
Inmiddels heb ik wel een merken voorkeur, door de ervaring. Maar koop ze eigenlijk altijd voor de helft of nog minder dan de nieuwprijs.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:59

Caps van 1000 euro... Na 1x vallen een nieuwe, dag 1000 euro
Ik ben blij met mijn uvex van 100
Op dingen zoals zadels en singels moet je nie bezuinigen ofzo ( ik heb t geluk dat op de mijne een wintecje perfect lag en ze alleen neopreme singels fijn vind) schrik me ook rot wat soms een dekje kost

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 01:28

Het valt mij ook op dat alles veel duurder is.
Zo heb ik een br met swaroski kosten even 175 euro maar ja ik was verliefd en moest het hebben.
En zo koop ik ook gewoon dingen die ik leuk vindt.
Ik heb dekjes van hh en ook van Anky en br.
Kijk weleens bij agradi die zogenaamde sticker korting even vergelijken.
Dan ben je elders net zo duur uit.
Die dekjes zijn echt duur vooral bij agradi dunne rot dingen van 30 euro of 50 euro.
Ik koop ook weleens iets 2de hands maar ook vaak in de opruiming.