Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IngeK schreef:Hoe zit het dan met schuiven? Ik snap dat geen enkel zadel van links naar rechts hoort te bewegen op je paard, maar als je als ruiter niet helemaal in balans zit, of door fysieke beperkingen zoals eboyjunior of doordat je gewoon nog wat te leren hebt (), is dan niet het ene zadel vergevingsgezinder dan het andere? Dan doel ik zowel op het overbrengen van de onbalans op het paard zowel als het werkelijk gaan schuiven van het zadel.
pmarena schreef:Tuurlijk, welkom hoor
Met welk model rijd je of heb je gereden, en wat vind je van die verschillende modellen de voor- en nadelen en waarom?
Hoe meer kennis en ervaringsberichten over allerlei zadels, hoe beter
Shirley schreef:Of in de valkuil zien zitten
Ik vind het ook juist heerlijk om de ruimte te hebben om eens te gaan verzitten, die ruimte heb je in een dergelijk "dwingend" zadel niet ...
Safiera schreef:maralyn schreef:Nou ik ben er ook weer bij.
Heb nog geen geschikt paard, dus heb ook nog geen geschikt zadel nodig!
Maar...
De overweging om boomloos te gaan, word wel steeds groter (geen wedstrijd ambities)
Maar....
Ik heb maat 36/38 en mijn vriend heeft herenmaat 50/52. En we gaan beiden rijden.
Wat is dan wijsheid? En wat zijn dan de geschikte maten?
Barefoot heeft nu de JustAdjust, daarbij kun je de zitting groter/kleiner maken en je kunt de dijwrongen verstellen. Misschien is dat iets? Sowieso vind ik zelf Barefoot wel een fijne instap geven naar boomloos rijden, je voelt de bewegingen van je paard er fijn doorheen, ze zijn niet gek duur, van goede kwaliteit en ze passen veel paarden. Alhoewel er natuurlijk ontzettend veel andere merken en modellen zijn, als BF niet werkt betekent dat niet dat boomloos niet werkt!
iana schreef:leuk!! Ik volg ook weer mee![]()
Ik heb een Freeform voor mijn bolle Haflinger, heb sinds kort een 5-jarige paint waarvoor ik de Freeform ook ga gebruiken
Ik wil echt niks anders meer, straks eens opleggen want nu heb ik een paardje met wat schoft...eens kjiken of hij der goed op ligt![]()
Zal straks gelijk foto's nemen