Het zoveelste zadeltroubles-topic...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Het zoveelste zadeltroubles-topic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:44

Als je een ruimere voorboom neemt gaat ie knellen en dan komt er nog geen spier op.. Of verwisselbare boom, pad of iets anders er onder anders krijg je alleen nog maar meer problemen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:47

Vientje schreef:
Ik schrok me ook te pletter :j De Hulsebos is iets breder dan die 29,5 strak, om haar idd wat ruimte te geven. Hij heeft genoeg ruimte in de kamer om nog steeds niet op de schoft te komen. Hij heeft een voorsingelstoot en een 3-puntssingelstoot erachter, zelfde als de Passier.

als het zadel aangesingeld is en je zit er niet op, kan je dan je vlakke hand langs het voorkussen halen, zonder enig weerstand?
dus vanaf de schoft naar het voorbeen langs de kussens?

Nibbit

Re: Het zoveelste zadeltroubles-topic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:48

Wie heb je als zadelmaker? Misschien handig om er iemand van Hulsebos bij te halen?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:00

Ik kan dan mijn hand er langsaf halen zonder ergens weerstand te voelen, voelt heel gelijkmatig aan en hoef niet hard te duwen ofzo. Die test is trouwens ook gedaan door zadelmaker :j

De zadelmaker die ik heb is (heel) vroeger opgeleid bij oa Hulsebos, en later voor zichzelf begonnen :) Hij verkoopt zelf niks, past alleen aan.