Heb ik schijnbaar vaker last van..Maar volgens mij bedoelen we wel ongeveer hetzelfde
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Heb ik schijnbaar vaker last van..
DL_ schreef:Faya__ schreef:Al geloof ik er ten eerste niet in, maar ten tweede 't gaat er toch om dat de druk overal gelijk is? Dus overal rood zou in principe ook goed moeten zijn.
Waar geloof je niet in? Zadelpassen of zadelmeetsystemen?
Het zijn geen geesten he, waar je wel of niet in gelooft en waarvan het bestaan niet is bewezen![]()
Overal te veel druk is ook niet goed, ook al is deze gelijk verdeeld.Als het zo simpel was zouden er niet zoveel problemen met zadels zijn.
Dinopino schreef:Sok bij de endurance zit je in het algemeen anders in het zadel. Je staat voor een groot gedeelte in de stijgbeugels en gooit ook meer gewicht op de voorhand. Een trektocht van meerdere dagen breng je vooral zittend door in het zadel. Denk dat het daar nog veel belangrijker is dat het zadel goed past. Je kunt trouwens in een half uur al met een verkeerd passend zadel je paard naar een rugblessure met zwellingen rijden
' Faya__ schreef:Ik geloof er niet in dat zadelmeters dat ding express helemaal op groen zetten.
Tja overal te veel druk, dan moet er een lichtere ruiter op.... Immers het ideaalste is als het gelijk verdeeld is, maar de druk wordt echt niet minder met een ander zadel, da's puur afhankelijk van gewicht.