Zadel voor paard met .....->

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Re: Zadel voor paard met .....->

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:14

@ newt; dat is toch niet een hoge schoft??

TS; is zie dat je in het noorden woont. Ik heb mijn zadel bij C.orrie van A.msterdam gekocht: http://www.zadelpas-service.nl/index.php. Op haar site kun je van alles te weten komen over
Anatomica :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:17

Marus schreef:
JWL: ik vind ze eerlijk gezegd ook oerlelijk..........Mja net wat je zegt je paard loopt er wel goed onder, maar ik krijg ook reacties dat sommige paarden daar ook niet lekker mee lopen.
Lastig hoor!

Het is zeker lastig. Je kan eventueel een test zadeltje laten komen. Je hebt ook boomloos die niet veel can een normaal zadel verschillen t is maar wat je er aan kwijt wilt

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:22

Ik heb nu de Hidalgo Venice II om een week te testen. Wat een heerlijk zadel is dat zeg! als je toch dat aanpasbare van een boomloos zadel wil en het wat meer opgesloten/steun en minder brede wil is het ideaal. Paardje heeft een moeilijke rug, iets hol en met hoge schoft, brede rug met sigelplaats ver naar voren.

Dit stukje kom ik toevallig tegen in het boomloze topic

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 09:30

Thanx rindin: ben nu aan het werk, zal me vanavond ff erin gaan verdiepen...!
JWL: dat is ook nog een optie idd een testzadel, ik ga er ff op googlen!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 09:33

Nicky: bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan.

@Newt: lusitano werd mij ook afgeraden.
Maar hoor zoveel negatief over de Hulsebos...Word er wat angstig van/door.
Heb er 1 op gehad en die lag niet mooi, maar er zijn zoveel verschillende soorten en maten ook!

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit denk ik naar: anatomic, Zaldi New Kent, Barbsby hoor ik ook wel positieve dingen over EN sommer.

Iemand ervaring????

Heb een aantal anatomica gezien op marktplaats, maar allemaal wel ver weg!
en dan denk ik, tsja welk type moet ik dan hebben?En maat?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 09:37

rindin schreef:

TS; is zie dat je in het noorden woont. Ik heb mijn zadel bij C.orrie van A.msterdam gekocht: http://www.zadelpas-service.nl/index.php. Op haar site kun je van alles te weten komen over

ff snel site bekeken, oh wat lijken me dat toch een heerlijke zadels.....
Maar heeft ze ook gebruikte anatomica zadels weet jij dat?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:44

voor een zadel dat je tijdelijk wil gebruiken, zou ik toch eens naar een Kent & Masters kijken. niet duur, geschikt voor rechte ruggen en voor de schoft kan een type hoge schoft aangekocht worden.
Daarbij is de breedte van de kamer aanpasbaar. ook zijn er verschillende mogelijkheden om de singel te bevestigen, zodat je verschillende manier kan proberen, ivm een schuivend zadel.

op je eerste pagina zag ik dat je die vrij snel afwuifde, maar nu kom je met veel duurdere zadels, hoe moeilijk is het dan een hoge schoft model te bestellen? kan zelfs tweedehands aangeschaft. een Kent & Masters zadel is ook weer vrij goed te verkopen, als je daarna een zadel op maat laat maken.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 09:53

@Driebergen: weg wuift is niet helemaal het juiste woord.
Ik krijg ook priveberichten en van daaruit vorm ik ook een beetje mijn mening, misschien wat kortzichtig.
Maar zo'n kent en master is nieuw ook 1200, heel eerlijk dan koop ik liever een 2e hands anatomica want die staan mij vanaf dag 1 al erg aan (verhalen).

maar ik ben er nog niet uit, ik hou ook zeker in mn achter hoofd om een Kent en Master voor de hoge schoft te proberen mocht ik die 2e hands vinden.
Ik wil gewoon nu niet over haast overal maar heen vliegen, auto bij de garage, maandag op vakantie!
En daarbij kan ik beter rustig zoeken naar de juiste keuze! En dan maar een tijdje longeren

Daarbij vind ik het gewoon heel moeilijk om een keuze te maken, ik wil graag een zadelpass/maker erbij hebben.
Maar als ze 1 zadel hebben wat de mijne misschien gaat passen en ik weer 100 euro kwijt ben aan reiskosten en pasconsult en het gaat niet passen?Dan ben ik dat weer kwijt.
Ik ben wat wantrouwig geworden na de laatste keer zadelmaker/passer wat mij veel geld heeft gekost en een zadel waar ik niks mee kan!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 09:54

(new kent en de torrowgood voor hoge schoft horen ook bij mn lijstje )

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:28

Marus schreef:
rindin schreef:

ff snel site bekeken, oh wat lijken me dat toch een heerlijke zadels.....
Maar heeft ze ook gebruikte anatomica zadels weet jij dat?

Geen idee, je kunt zo even mailen, dan belt ze je of stuurt een mail terug :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:19

Ik heb gemaild...ik ga vanavond alles even naast elkaar zetten en bekijken welk zadel ik graag wil proberen en of het 2e hands te vinden is

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:28

Ik ben ook helemaal overtuigd van Anatomica. Ik heb een vrij grote, brede, rijtypische volbloedmerrie met veel schoft en veel schouder én is overbouwd, en naast maatwerk is Anatomica het best passende zadel. Diep uitgesneden kamer, veel vrijheid rond de schoft en schouders. Anatomica heeft ook een open boom aan de voorkant, zodat er geen knelling op de schoft ontstaat.

Ik heb het zadel nu 4 jaar, en ben er super tevreden over. Ik heb werkelijk het zadel nog nóoit op hoeven laten vullen, het ligt op ieder paard wat ik nu gereden heb (geen enkele uitzondering), echt heel goed. Het heeft zowel op brede haflingers, "normale" warmbloedpaarden (met normale schoft), ranke volbloeden en andere rastypische paarden gelegen en het lag werkelijk altijd goed. Dit kan ik je dus echt aanraden!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:35

Gefeliciteerd!!!!!!! Wat voor boommaat heb je dan en welk type?omdat het op veel goed ligt?
En dat zoek ik die ruimte voor bij kop ijzer, daarom is m'n eigen ooknniet geschikt omdat juist daar niet genoeg ruimte zit net als met al die andere zadels...juist naar moet ze ruimte hebben.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:43

Hoi,

Ik zie veel lijsten met zadels voorbij komen. De keuze voor een bepaald zadel bij een paard is erg persoonlijk.

Nu heb ik zelf een eenvoudig paardje en een simpel zadeltje dat een bepaalde periode in de training ook erg naar voren schoof, vooral na galopperen schoof het zo een aantal cm's naar voren. Bij ons was de oplossing een wintec air singel met elastiek. Zo'n brede met luchtkussentjes en met buikflap. Ik bevestig deze altijd aan de voorste en de achterste singelstoot. Daarna lag hetzelfde zadel als een huis. Het koste 110 Euro en daarmee heb ik me een ander zadel bespaard. Misschien ook een tip voor jou om naar de singel te kijken? Ook bestaan er van die anti schuif matjes voor onder het zadel.

Ik hoop dat je de oplossing vind. Geen idee hoe oud jouw paard is en hoe ver die is qua bespiering maar houd er rekening mee dat in de loop der jaren veel kan veranderen en een perfect passend zadel ook niet meer zo lekker kan zitten na een jaartje rijden. Ik hou dit altijd in gedachten voordat ik er kapitalen aan uit ga geven.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:59

Bedankt voor de tip....alleen ben ik dan bang een speciale singels aan te schaffen en het dn
Nog niet goed is.
Jong paard en de spieren moeten groeien maar bij ieder zadel en leeftijd hopr je op tijd te laten checken.
Als ik m zadel vind waarvan ik zie zo opt oog Laat ik ook zeker controleren.
Gaat mij er nu om dat ik wel weer zqdelmaker kan laten komen met het.risico geen zadel te hebben 2e hands die past.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:10

Jeh ik begrijp je punt. Daar worstelen vele ruiters mee. Jammer genoeg kunnen ze niet praten en ons makkelijk vertellen wanneer het lekker zit of juist niet. ;) (de paarden dan hè)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:14

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:06

rindin schreef:

Zie je niet goed in de beweging, maar als je er naast staat valt het wel op. niet mega hoog hoor daar heb je zeker gelijk in ;), maar wel een hoog schoft wat erg strak door loopt.Was haar enige bemerking bij stamboek opname. strakke rug. onderstreept haha

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:09

Marus schreef:
Gefeliciteerd!!!!!!! Wat voor boommaat heb je dan en welk type?omdat het op veel goed ligt?
En dat zoek ik die ruimte voor bij kop ijzer, daarom is m'n eigen ooknniet geschikt omdat juist daar niet genoeg ruimte zit net als met al die andere zadels...juist naar moet ze ruimte hebben.

Nog bedankt trouwens :).
Ruimte bij het kopijzer is er voldoende, mijn hand kan zo langs de schoft vloeiend naar beneden glijden, en dat is wel de bedoeling. Ik heb een Anatomica Orion, nog wel de oude versie, maar ik neem aan dat de nieuwere versies ook voldoen. Boommaat zou ik even voor je moeten kijken, want dat weet ik niet helemaal zeker ;).

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:05

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:16

Marus schreef:
@Tanjaatjuh: bevalt de wintec wat?Het staat mij zo tegen op de 1 of andere manier.
Maar misschien wel een goede tussen oplossing! Want volgens jaar komt er zowieso een op maat gemaakt zadel, maar tot die tijd zoek ik een ander zadel
@rindin: klopt idd hoor!

orginele singelstoten scheuren wel vaak wat in maar zit wel nylon in dus blijft stevig. Verder bevalt het mij super

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:33

Liess__ schreef:
Ik heb ook een kameel:

http://i1311.photobucket.com/albums/s67 ... 78ae7e.jpg

Bij die van mij is door stubenitsky een kentaur Medea II aangeraden en aangemeten, ligt als een huis!

1 van de betere zadelmakers en aanmeters van nederland :+
de ouderwetse is bijna een uitstervend ras helaas.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:41

Ik was zelf echt niet blij met Corry van Amsterdam. Toen ze erover begon dat een singel zo dicht mogelijk bij de voorbenen moet liggen, trok ik haar direct in twijfel. Ze zag ook niet dat mijn zadel te lang was.

Je zou Irene Polane eens om advies kunnen vragen, ik vind haar heel kundig :j

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:44

Hey TS,

Ik heb voor mijn paard eerst een Anatomica Octant op maat laten maken, maar dat bleek binnen een jaar niet goed te liggen op mijn paard, erg jammer en zonde van het geld.

Nu heb ik een Ruiz Diaz jessica pro en ik vind het een heerlijk zadel. Mijn paard heeft ook een erg hoge schoft en dit zadel heeft een beetje een teruggesneden kamer waardoor de schoft lekker vrij blijft.
Het grote voordeel van dit zadel is dat het een verwisselbare boom heeft. Dat gaf mij de doorslag om bij de tweede zoektocht voor dit zadel te gaan. Als je paard dan weer groeit in spieren door juiste training dan kan je zadel gewoon aangepast worden.
Verder is het qua zitting eigenlijk net zo zacht als mijn Anatomica, dus heb niet het idee dat ik er op achteruit ben gegaan en voor mijn paard is het echt een hele verbetering

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 11:07

Thanx iedereen, ben op vakantie geweest en mn paard verhuisd naar een heerlijke rustige stal. Echt genieten.

En ben nu aan het werk, ga me deze week weer bezighouden met zadels1
Heb in ieder geval een banaansingel van Passier aangeschaft en mn zadel blijft al veeel beter liggen!