Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:30

Godfried?

Bel asjeblieft een ander!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:17

S_en_Z schreef:
En lieverd. Ergens in de wet staat dat als n zadel binnen 1 of 2 weken niet goed blijkt te zijn dat de verkoper hem dan terug dient te nemen.

Het is dus geen "service" van Custom. Ze zijn het VERPLICHT! Evenals bij alle andere zadelmakers.

Bij Custom zit het iets anders in elkaar, je krijgt je geld niet terug maar je hoeft niet te betalen...
Pas als je zadel na 2 weken bevalt reken je hem af dus dat kan een hoop gedoe schelen.
Dat is 1 van de redenen waarom wij voor Custom gekozen hebben, andere redenen waren dat je ze echt heel uitgebreid kan passen en proberen, er gewoon heel veel mogelijk is en we geen enkele ontevreden reactie zijn tegengekomen.
Ook het feit dat ik ze nog niet 2ehands heb gezien vind ik veelbetekenend.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:22

Custom zadels zijn alleen niet zo geschikt voor breder gebouwde paarden, begreep ik .....

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:44

S_en_Z schreef:
Godfried?

Bel asjeblieft een ander!

Ben ik het niet mee eens: zéér vakkundig man, kan perfect zadels aanpassen of op maat maken als dat nodig is. Waar ik bij andere mensen in mijn omgeving telkens maar weer gesleutel zie aan hun zadel, hebben wij dat totaal niet. Hij heeft écht verstand van zaken. Zoek maar eens op Bokt: alleen maar enthousiaste mensen en dat pagina's lang (maar er zal er altijd wel één tussen zitten die dat niet vindt) :) Hij komt al 10 jaar bij ons en altijd super geholpen tegen heel normale kosten.

Enige nadeel: omdat heel veel mensen hem graag laten komen heeft hij het vreselijk druk. Klein beetje geduld kan geen kwaad (en anders gewoon nog eens zelf bellen...).

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:49

Maris schreef:
Custom zadels zijn alleen niet zo geschikt voor breder gebouwde paarden, begreep ik .....

Ik heb gisteren een Custom op een Fries zien liggen en die lag echt niet verkeerd!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:10

Ik heb nu een Custom in bestelling en geloof me,als er één een breed paard heeft ben ik het wel :D
Maar idd paste eigenlijk alleen de Icon Flight,gelukkig vond ik die zelf ook het fijnst,beetje jammer alleen dat dat natuurlijk weer één van de duurste was :$ en dat de levertijd echt lang is.
Gelukkig heb ik wel zo'n zelfde leenzadel.
Service is top, leenzadel lijkt na 3 weken rijden toch niet meer zo goed te liggen als in het begin en er komt gelijk iemand om hem weer aan te passen.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:46

Citaat:

Ik heb vorige week een Custom laten aanmeten op mijn redelijk baroktype en dus brede fries. Een Wolfgang om precies te zijn. Super service en heeeeerlijke zadels.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:48

Custom is wat twist betreft smal ( tenminste dat heb ik begrepen ) en een smalle twist en een brede rail van de zadelboom gaan heel vaak niet samen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:03

Ik wordt ingepland bij Ninon na de vakantie, eind augustus. Ben erg benieuwd naar de zadels!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:53

Nog even wat betreft service by Custom. Paard van stalgenoot is letterlijk een paar dagen na levering van het zadel ziek geworden, waar waarschijnlijk wel een paar weekjes/maanden overheen gaat voordat ze er uberhaupt weer op zit. Custom was zeer begrijpend en ze mag het zadel gewoon houden totdat ze er weer op kan, zonder dat er ook maar iets betaald is.

Er zijn maar weinig zadelmakers waar je dat soort service krijgt. Dat heeft niets met wettelijke verplichting te maken.

De levertijd valt inderdaad wel tegen, maar met leenzadels zijn ze dan weer supermakkelijk. Erg fijn als je zadel echt niet meer licht, zoals bij mij het geval was.

Ik heb hem nu een paar maanden en vooralsnog zijn geld dubbel en dwars waard, maar ook ik kan niet vergelijken met de andere 2.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 06:19

Bij Ninon ook altijd een goed leenzadel gekregen :)

Levertijd van mijn zadel was 7wkn geloof ik, ging razend snel iig :D
Die costums lijken me ook wel fijne zadels :j

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:37

Anatomica, heerlijke zadels! <3
Bij het drunensruiterhuis kan je zelf weten hoe je zadel eruit komt te zien, je kan lak erbij kiezen, witte/goude stiksels, je kan zelfs iets erin laten graferen, ook de kleur die je wilt kan je daar kiezen :D
Een vriendin van mij had het daar ook laten doen zij had: witte stiksels, lak, softseat, echt een heerlijk zadel geworden! ze had er ook extra lange sweetbladen bij genomen had een wachttijd van 5 weken :o hing wel een prijskaartje aan van 2550 euro aan :P
Je krijgt als jou zadel gemaakt word voor een week het zadel dat je graag wilt zonder al die zooi erbij, maar dat is om te kijken of je het zadel wel echt lekker vind rijden , als je het toch niks vind word de bestelling geanuleerd :)

http://www.drunensruiterhuis.nl/zadels-1/dressuurzadels

kijk hier is, misschien is het wat ;)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:41

Drunens ruiterhuis heb ik echt een mega slechte ervaring mee en ga ik nooit meer heen.
Maar dit zijn ook standaard zadels toch? Geen maat zadels toch?

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:04

sannedeedee1 schreef:
Bij het drunensruiterhuis kan je zelf weten hoe je zadel eruit komt te zien, je kan lak erbij kiezen, witte/goude stiksels, je kan zelfs iets erin laten graferen, ook de kleur die je wilt kan je daar kiezen :D
Een vriendin van mij had het daar ook laten doen zij had: witte stiksels, lak, softseat, echt een heerlijk zadel geworden! ze had er ook extra lange sweetbladen bij genomen had een wachttijd van 5 weken :o hing wel een prijskaartje aan van 2550 euro aan :P
Je krijgt als jou zadel gemaakt word voor een week het zadel dat je graag wilt zonder al die zooi erbij, maar dat is om te kijken of je het zadel wel echt lekker vind rijden , als je het toch niks vind word de bestelling geanuleerd :)

Heel erg leuk al die bling bling, maar je paard kan dat geen bal schelen, wel of het goed op zijn rug past :j
en dat doet het drunens ruiterhuis denk ik niet, een zadel aanpassen?!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:56

Fransje_70 schreef:
sannedeedee1 schreef:

Heel erg leuk al die bling bling, maar je paard kan dat geen bal schelen, wel of het goed op zijn rug past :j
en dat doet het drunens ruiterhuis denk ik niet, een zadel aanpassen?!

Jaa snap ik ook wel :P maar bij een vriendin van mij werd het zadel helemaal op maat gemaakt, en het ligt goed op haar rug......

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:11

Bij je vriendin op haar rug? :') flauw ;)!
Paard merkt niks vn al die poespas als't maar prettig op zn rug ligt.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:46

Romanoff schreef:
Bij je vriendin op haar rug? :') flauw ;)!
Paard merkt niks vn al die poespas als't maar prettig op zn rug ligt.

Haha nee bij het paard :')
Nee klopt, maar zo kan je wel ook samenstellen wat je mooi vind, en wat je zelf fijn vind zitten.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:12

Ninon is afgelopen vrijdag bij mij geweest. Ik heb hiervoor ook echt heel wat drama’s gehad met zadels passen en verschillende zadelmakers, waardoor mijn vertrouwen in zadelmakers echt helemaal weg was. Zelfs zo erg dat ik nu maar rijd met een zadel wat het minst kwaad kan voor mijn paard, omdat ik niet meer geloof in het perfecte zadel voor mij en mijn paard als combinatie.

Heb dit ook eerlijk aan Ninon verteld maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik tot nu toe echt een goed gevoel heb bij haar, en bij haar kunde en service. Ze legt alles goed uit en onderbouwt haar uitleg ook. Maar ze staat ook open voor wat ik als ruiter aangeef, en weet over mijn paard. Je kunt hier echt met haar over sparren en dat gaf mij een fijn gevoel. Dit was ook doorslaggevend voor mij om het toch nog een keer te proberen en een nieuw zadel aan te schaffen. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten op lange termijn, want veel zadels gaan schuiven op mijn paard. Hij heeft een enorme schouderpartij, maar is smal van boven met een hoge schoft en een korte rug. Ik ben zelf weer erg lang, dus niet makkelijk om daar een passende combi op te vinden. Ninon had ook van te voren aangegeven dat als ze me niet kon helpen, dat ze dat ook eerlijk aan zou geven. Maar gelukkig was dat niet het geval, dus ben nu de 6 weken levertijd aan het aftellen =D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:26

DinkeyGirl dat klinkt goed, ik hoop dat je nu eindelijk het juiste zadel hebt gevonden voor je paard. Ninon komt bij mij volgende maand voor een zadel aanmeting, heb ook een paard met een moeilijke rug en net genezen van een heftige rugblessure...... Ik hoop ook zo na een aantal teleurstelling bij de juiste persoon te zijn terechtgekomen. Jouw verhaal geeft in ieder geval weer wat moed

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:17

sannedeedee1 schreef:

Pfff voor dat geld neem ik liever een op maat gemaakte hor ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:28

Persoonlijke keuze ook , maar vind het altijd grappig op bokt discussie zadels want iedereen heeft zijn mening en ervaringen maar als we kijken naar de actúele topruiters die rijden gewoon op hun (gesponserde zadels) die vaak gewoon van grote merken komen (passier ,KN , county , amerigo , kieffer , albion etc )

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:10

jus schreef:
Persoonlijke keuze ook , maar vind het altijd grappig op bokt discussie zadels want iedereen heeft zijn mening en ervaringen maar als we kijken naar de actúele topruiters die rijden gewoon op hun (gesponserde zadels) die vaak gewoon van grote merken komen (passier ,KN , county , amerigo , kieffer , albion etc )

.............en die hebben een heel team om zich heen van fysio's zadelpassers en weet ik wat allemaal om alles perfect te onderhouden en bij te houden....heel wat anders dan de meeste mensen hier op bokt....die 1 zadel aanschaffen wat een rib uit je lijf is en waar je dan een tijd mee hoopt te doen......de topruiters hebben zo weer een ander super de luxe topzadel als ze uit hun andere top zadel zijn gegroeid.... dus das niet echt vergelijkingsmateriaal.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:18

Hier ook een custom aangeschaft. Ninon had ik nog nooit van gehoord! Weer wat geleerd. Ik vind de servicevan custom echt helemaal geweldig. Echter worden de zadels nu wel een hyPE, hebben ze meerdere aanmeters nodig en moet je dus wel op kwaliteit blijven letten. Ik heb de zadelmaker van saddlematch en die is superrrr goed. Mijn zadel is inmiddels in productie maar tussendoor alle modellen geleend en getest.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:22

En keuze al gemaakt?
Ik hoor ook goede dingen over Ninon Schutte. Ook over de service van Custom. Wel verschillende ervaringen wbt aanmeten.
Zelf heb ik een luc childeric en ik wil nooit meer anders :n :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:02

Citaat:
Zelf heb ik een luc childeric en ik wil nooit meer anders :n :D

Hier zie die ook veel , ruiter die ons een paar keer para jaar clinic geeft rijdt met een childeric en vroeg of hij mijn paard mocht rijden met 1 van zijn zadels , hij liep als een trein maar volgens mij had de ruiter hier ook veel mee te maken :D

Citaat:
.............en die hebben een heel team om zich heen van fysio's zadelpassers en weet ik wat allemaal om alles perfect te onderhouden en bij te houden....heel wat anders dan de meeste mensen hier op bokt....die 1 zadel aanschaffen wat een rib uit je lijf is en waar je dan een tijd mee hoopt te doen......de topruiters hebben zo weer een ander super de luxe topzadel als ze uit hun andere top zadel zijn gegroeid.... dus das niet echt vergelijkingsmateriaal

Zoals ik veel op bokt lees komen er zadelpassers en fysios , masseurs etc ook bij de gewone mensen , ken toevallig een toppaard {:} en daar is een county perfection op aangemeten tot nu toe komt county daar niet elke week over de vloer :D Ook een topruiter wil niet elke week een nieuw zadel aangezien een zadel ook goed ingereden moet worden , je kan verschillende zadels hebben van zelfde merk en model en ze kunnen heel anders zitten

Om terug tekomen op deze merken zadels ken ik alleen arno brandt omdat ik een paard heb gereden in NL die er 1 op had zat iid fantastisch en vroeg ook gelijk wat voor zadel het was

Iig succes met de aanmeting van je zadel