Nieuwe Wintec Pro Endurance zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Re: Nieuwe Wintec Pro Endurance zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:12

Mooi zadel had ik al na geinformeert maar is net zo (on) diep als de massimo...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:16

In vergelijking met mijn Rossner amerika is de IW behoorlijk gesloten :j
Heb wel een foto zal je hem van de week even per pb sturen!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:06

Zijn er ondertussen meerdere mensen die er 1 hebben en/of hebben getest?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:18

Van mijn laatste wedstrijd heb ik een verslag geschreven met foto's.
Daarop is het zadel dus vol in gebruik te zien.
Bij de rit heb ik de beugels ver naar achter staan en met de hindernissen heb ik ze juist ver naar voren gezet.
TREC Bande 2013 met Tapas Touch

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:09

*\o/* Ik heb nu ook het zadel.
Ben erg blij met mijn aankoop. Zit lekker en ziet er mooi uit.
Enige is dat het suède wel "besmettelijk" is, maar goed zadel is er om te gebruiken en niet voor de sier in een vitrinekast te hangen....
Ik blij en mijn paard blij :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:43

Hee, interessant, ik overweeg 'm ook nog steeds aan te schaffen...
Vertel eens wat meer?

Waarvoor gebruik jij 'm, (dressuur, veelzijdigheid, buitenrijden, of dit allemaal?)
Maak je gebruik van de variabele beugelriem-ophanging?
Welk zadel gebruikte je hiervoor en waarom besloot je op deze over te gaan?
Op wat voor paard heb je'm liggen en hoeveel inch 17,5/18 heb je genomen?

Ben erg nieuwsgierig (valt niet op verder, he?)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:11

Nee terpentijn het valt niet op hoor haha

Voorheen had ik een westernzadel, maar deze lag niet meer goed dus opzoek naar iets anders. Iets wat lichter was en waar ik goed in kon zitten en aan mijn zit kon werken. Ik zit mooier in een westernzadel of in een goed dressuurzadel als veelzijdig bijvoorbeeld.

Ik heb voor dit zadel gekozen omdat het vele mogelijkheden heeft en Gilbey goede testverslagen heeft gegeven.
Mijn pony is 21 en 1.48 hoog (kruissing new forest met paard) waarvan veel mensen denken dat het een quarter is...wij zijn samen heel veelzijdig western, dressuur, buiten en een sprongetje alles kan!. En het mooie is: Dat kan met dit zadel. Daarom is het prettig je beugelophanging te kunnen veranderen. Ik zal hier nog nader verslag over geven.... Een sprongetje en met galoptraining buiten wil ik ook nog gebruik maken van een andere stand van de ophanging. Hier over later meer.....
Ik heb een 17" maar begreep van Gilbey dat ze een halve tot hele maat "groter uitvallen????" (Heb ik dit goed begrepen Gilbey????).
Maar goed dit is per merk en per type zadel ook allemaal verschillend. (net als met broeken bv)

Als ik een tip mag geven?! : Gewoon het zadel uitproberen bij een shop die deze aanbiedt! Waar je ook de gelegenheid hebt om het zadel uit te proberen in een bak bv.

Ik heb het zadel via de countrymill (nijkerk) gekocht en laten passen/aanmeten/aanpassen hoe je het ook wilt noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:51

Nog mensen met ervaringen :D?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:36

Wil ik ook weten wie heeft dit zadel/ervaringen er mee?

Mijn TREC plannen zijn volledig in het water gevallen omdat ik out of the blue ernstige ziekte/uitvalsverschijnselen kreeg, wat resulteerde in Intensive Care, opname UMCG, bloedtesten, hersenscans, MRI, en ga zo maar door... en ze weten het NOG niet.

Inmiddel ben ik weer aardig opgekrabbeld en rij ik weer (paard heeft hierdoor bijna half jaar 24/7 in de wei stilgestaan... nou ja, stil... zonder vedere training in elk geval, ik kon en mocht niet rijden).
We zijn weer volop in training, maar hebben nog een heel stuk conditie etc. in te halen natuurlijk.

Het Wintec Pro Endurance zadel is echter niet uit mijn gedachten geweest, en nog steeds wil ik er ook een aanschaffen. Vandaar dat ik ook ALLES wil weten omtrent de ervaringen met dit zadel van anderen die hem al hebben.

Inmddels begrepen dat de zit niet zo diep is...dat zou voor mij een pre zijn, aangezien ik op mijn huidige Wintec 500 dressuur eerder last dan lust heb van die diepe zit, ik ben/was nogal gewoon om op redelijk platte (veelzijdigheids) zadels te rijden. De Wintec was het eerste echte dressuurzadel, maar nu ik die enige tijd heb (rijdt heerlijk hoor) begrijp ik ook waarom mensen soms zeggen dat ze op bepaalde zadels met een diepe zit een "gedwongen" gevoel hebben. Dat heb ik ook wel een beetje, op de plattere zadels zat ik gewoon vrijer en beter.

En hoe zit dat met dat ze qua maten "groter" schijnen te vallen?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:50

Ik vind hem nog steeds heerlijk en rij er veel km mee, zowel in Nederland als in de eifel/hunsrück/ardenne.
Ik cross er ook mee.

de zit is idd niet diep waardoor je kunt verzitten, wat ik op endurance of lange buitenritten erg fijn vind.
De 17,5" zitting die ik heb meet bij nameten ruim 18"

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:59

Hee, da's een snelle reactie Gilbey!

Ik ben niet zo uit de kluiten gewassen, met redelijke "kikkerbilletjes", hahaha, is de 17,5 inch de enige verkrijgbare kleinere maat of is er ook een 17 inch?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:01

vanaf 16,5" als ik het goed zeg

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:03

En hou houdt het suede zich bij jou nu je zo intensief er mee rijdt?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:33

super netjes
zal proberen foto's te maken en die te plaatsen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:44

Ik heb destijds een 18 inch Pro Endurance op proef gehad en die viel net als mijn 18inch IW nu niet heel erg klein. Je hebt in het zadel ook heel veel bewegingsruimte, die verplaatsbare wrongen zijn sowieso erg gemakkelijk en ook de beugelophanging.

Mijn IW heeft ook suède en dat houdt zich echt heel erg goed, ondanks dat ik het niet heel super onderhoud is er eigenlijk nog niets aan te zien. geen beschadigingen of verkleuringen. Rij er nu een jaar, 5 keer per week mee dus ook behoorlijk internsief.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:28

Geweldig, voor mij is het pleit nu eigenlijk wel beslist dan.

Zo dra mijn merrie uit de belering terug is (eind september schat ik) wil ik zo'n zadel aanschaffen (niet voor haar, maar voor mijn Bonte Jaopie.. zij gaat waarschijnlijk een andere kant op, wellicht Western)maar de belering kost natuurljk maandelijks ook weer wat, dus daarna heb ik meer ruimte.

Waar koop ik dat zadel? Ik heb geen auto of rijbewijs, dus kan niet 'even" naar een winkel.

Ik neem aan dat er ook verwisselbare bomen bij zitten? en als je er een aanschaft, wat voor boom zit er dan al in? Of kun je dat bij bestelling aangeven?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:59

Zwart zit er in bij levering.. Andere maten zijn los te verkrijgen.

Volgens mij had ik gezien dat je uit het noorden van het land kwam, hebt er denk ik niet veel aan maar die van mij hadden ze bij emmers in Hamont België..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:09

Okee, waarschijnlijk moet er in mijn geval de witte boom in.

Ik ga es informeren bij Emmers, thanks!

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:59

Ik heb het zadel op proef meegekregen. Later viel me pas op dat he eigenlijk een endurancezadel is (door de haakjes aan de achter- en zijkant).
Ik zit te twijfelen tussen deze en de wintec 500caire. Optisch ga ik voor de 500caire, comfort & extra gemakken de Pro. Ik weet dat je niet voor het mooie moet gaan, maar het oog wil ook wat, toch? ;-)
Beiden zaten super!! Op zowel mijn paard en ik zat er zelf fijn op.
Voordeel van de Pro endurance vond ik de verstelbare beugelophanging, verstelbare singelstoten en de grove kniewrongen. Dit laatste vind ik optisch vreselijk, maar je kunt de dus blijkbaar ook onder het zadel plaatsen. Voordeel vd suede is de zit, je zit een stukkie stroever. Alhoewel ik wel enigszins bang ben voor het slijten
Doel is dressuur en endurance, alles op recreatief nivo.

Ben benieuwd komende 2 weekjes

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:00

Zadel in die 2weken veelvuldig getest natuurlijk en helemaal ok bevonden. Conclusie: we rijden nu rond met dit zadel. Ben er echt over te spreken

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:34

Ik weet dat dit een oud topic is - maar wil niet een nieuwe topic openen voor mijn vraag:

In hoeverre kan je de knie wrong verplaatsen?

Iemand die weet waar ik dit zadel zou kunnen uitproberen in de winkel?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:40

niemand?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:49

Hoi allemaal,

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik vind niet dat ik voor deze vraag speciaal een nieuw topic moet openen.

Helaas zit ik met een klein probleempje en ik hoop dat jullie wellicht een oplossing hier voor hebben.
Ik ben in het bezit van een Wintec pro endurance, een prima zadel alleen heb ik veel last van de kniewrongen. In stap en galop gaat het prima maar tijdens het draven prikken de wrongen in mijn been waardoor ik bont en blauw van mijn paard af kom. Ik weet dat ik de wrongen van positie kan veranderen maar helaas kan ik geen positie vinden die ik wel als prettig ervaar.
Nu vraag ik mij af of ik op dit type zadel ook andere (zachtere) wrongen kan kopen of dat er misschien nog een totaal andere oplossing is?

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:26

Ik heb mijne er helemaal af gehaald :)