Wat doen jullie? (Halster)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:43

Hier hebben ze halsters eigenlijk altijd om := 24/7 buiten.

Somebitch

Re: Wat doen jullie? (Halster)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:57

Die van mij heeft nooit een halster om, behalve dan met poetsen of als we met de trailer op pad gaan / wandelen. Ik haal hem uit de wei met een halstertouwtje (mocht hij niet uit zichzelf komen) en hij staat 24/7 buiten. :)

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:52

Het halster gaat altijd af als ik weg ga, zowel op stal als in de wei.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:02

Altijd af.

Om even op het slootverhaal te reageren: als er een sloot naast het weiland ligt, lijkt het me zaak om er voor te zorgen dat een paard daar niet in terecht kan komen (met of zonder halster, doet er niet toe). Goed omheinen dus.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:19

Bij onze eigen pony's gaan de halsters altijd af. Wij hebben ze niet bij huis staan, dus wij vinden het veel te gevaarlijk om ze op te houden. Wij kunnen namelijk niet heel de dag controleren/opletten of ze niet ergens aan vast zitten met hun halster. Alleen in de zomer heeft één van onze pony's een halster op, maar die heeft hij dan op, omdat hij anders zijn neusnetje tegen de zon niet op kan. Zijn neus verbrand anders helemaal.
Mijn leasepaard heeft wel een halster op in de wei. Waarom? Tja zou ik niet weten, maar ik ben niet de eigenaar van haar. Daarom bemoei ik me er ook niet mee + dat het risico daar kleiner is ivm een grotere wei en toezicht van de eigenaar zelf.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:23

Mijn paard staat in de weide altijd met halster om. Ook op de vorige stal stond mijn paard altijd buiten met halster. Binnen is het halster altijd af. In de zomer zit er een vliegenmasker aan ivm een probleem aan haar oog.

Mijn shetlander staat 24/7 buiten maar met halster. Het halster past goed en is is veel toezicht. Met halster is ze al moeilijk te pakken maar zonder is het gewoon onmogelijk... De andere shetlander staat lekker zonder halster, die komt altijd.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 14-04-13 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:29

In stal staan ze altijd zonder halster, op de wei altijd met.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:03

Ik begin nu toch wel te twijfelen of ik hun halster om ga doen op het land.
Zie dit topic:
[MD] Paard te water!!

Niemand kon haar pakken bij het halster. Hebben haar gevangen met een touw!

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:38

Alleen mijn vzp staat op stal met want ze staat in soort van stend en buiten altijd af

x_chris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:58

Ik heb het halster in de wei wel om, zodat ik haar kan pakken als het nodig is.. Op stal altijd af.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:44

In de paddock en op stal is die eigelijk altijd af, op de wei zit die wel op omdat hij dan nooit mee wil :))
Mijn paard staat ergens anders en die heeft als ik niet kom het halster dag en nacht om. Ik kom meestal in de middag/avond en dan doe ik hem af.

MaaikeNathan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:50

ik doe hem in stal altijd af, in de wei laat ik hem soms om, maar meestal schuurt Ait hem er dan meteen af, dus heeft eigenlijk geen nut, dus doe hem ook zonder. Als ik hem roep komt die zo naar me toe gegaloppeerd dus kan hem zo weer pakken! <3

Beagle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:45

Mijn paard staat 24/7 zonder halster. Op stal vind ik 't sowieso veel te gevaarlijk

Wannabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 00:20

Enkel bij het poetsen staan ze vast, en een touwhalster aan bij grondwerk, voor de rest altijd af. Ze staan met 3 ruinen in de weide en spelen nogal veel. Ze komen op de weide gelukkig vanzelf naar je toe.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 00:40

Halster om in de wei en af op stal. In de zomer met een halsterlabel met vliegenspul en een neuslapje tegen het verbranden van de neus.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:00

De eerste dag dat ze in het land staat laat ik het halster om. Of als ze bv maar een paar uurtjes in het land staat. Staat ze weer dag en nacht in het land, gaat het halster af.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:32

In de stal altijd af, en in de weide altijd om. Stel ze ontsnappen, dan is het wel zo fijn dat je ze ergens aan kan grijpen ( of omstanders)
Niets ergers dan een losgebroken paard zonder iets om, die krijg je haast niet te pakken, want meeste mensen hebben niet echt wat bij de hand om ze te vangen.

Tiepfout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:36

Ik doe het halster alleen om als ik met hem bezig ben, verder heeft hij in de wei/stal nooit een halster om.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:40

Ik doe hem af op stal in de wei. Altijd!
Wij hebben 1 van de oude buren zijn paarden met een verdraaide nek aan het hek gevonden. Was geen reden meer aan helaas zo afschuwelijk. Toen cupido zijn 'je krijgt me toch niet' dagen nog had. HAd ik nog wel eens de neiging om het halster om te laten. Maar sinds ik dat meegemaakt heb nee... never nooit laat ik hem om al is het op stal. Gebruik het halster zo nu en dan voor longeren of voor verplaatsen en lopen en zo. Maar verder nee.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:53

Altijd af in de wei of paddock, hij laat zich toch wel vangen en als ik hem met halster op de wei zet heeft hij hem toch binnen een half uurtje zelf uit gedaan. Dan kan ik weer gaan zoeken :P

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:16

Onze paarden hebben nooit een halster om. Ook bij het poetsen en bekappen niet. Ze komen als we ze roepen, en ze staan netjes stil als ze stil moeten staan.