Gebruiken jullie peesbeschermers/strijklappen enz?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Re: Gebruiken jullie peesbeschermers/strijklappen enz?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:24

Voor peeskappen en springschoenen en achter vaak hoge of strijklappen.
Als hij geen ijzers heeft doe ik vaak alleen voor kappen.
Ik rijd veel zijgangen etc en met oefenen strijkt hij nog wel eens.
Buiten rijd ik ook vierkant in de bescherming en buiten heeft hij niks om

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:25

ik gebruik alles omdat hij nog erg veel moet leren enzv, nu vraag ik me af wie heeft ervaring met de beste en tevens geodkoopste peesbeschermers?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:27

wij gebruiken sinds kort peesjes voor en achter voor onze KWPN merrie. Ze heeft vierkant ijzers (al super lang) maar schopt zichzelf veel tegen haar koten. Wij en de vorige eignaren vonden dat ze zelf maar moest uitkijken waar ze haar voeten parkeert maar nu had ze toch wel erg veel wondjes. Voor mijn haf heb ik roze peesjes voor en achter voor springen en bosritten

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:02

Ik doe met rijden en longeren altijd peesbeschermers/3 in 1 beschermers en strijklappen om.

Om even off-topic op dat koelen in te gaan
Een tijd geleden stond er toch een artikel in de paard&sport dat het juist goed is om meteen na het werk (in warme omstandigheden) je paard direct te koelen met ijswater. Weet het fijne er niet precies meer van, maar ik dacht dat er toen ook wat in stond over dat ze dat ook bij de olympische spelen in dat warme land van toen ook deden. Weet niet of iemand hier nog info over heeft?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:10

Ja heb zelf ook altijd geleerd om na het rijden goed te koelen. Mijn merrie is herstellend van een peesblessure en mijn DA blijft het roepen, koelen is nooit verkeerd.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:23

Ja bij endurance gieten ze er ook flessen water over of direct na de finish afspuiten terwijl de groom bijv. Nog afzadelt.
Iemand die toen het ek had gereden zei nog tegen mij dat je vooral en eerst alle grote bloedvaten moest koelen dan koelt het paard vanzelf sprekend ook sneller af

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:25

Ik gebruik altijd peesbeschermers en strijklappen bij dressuur, springen en buitenrijden.
Mijn pony kan soms nogal gek doen en ze strijkt ook achter.