Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Babootje schreef:Ik ben het wel met Nombrado eens. Een zadel moet gewoon goed liggen (elastieken singel of niet). Een elastieken singel is gewoon wat comfortabeler voor het paard.
Sizzle schreef:Babootje schreef:Ik ben het wel met Nombrado eens. Een zadel moet gewoon goed liggen (elastieken singel of niet). Een elastieken singel is gewoon wat comfortabeler voor het paard.
Ja maar niet ieder paard is ideaal.
Niet ieder paard heeft een schoft of duidelijke schouder en niet ieder paard heeft een singelplek die mooi recht naar onder ligt.
In zulke gevallen werkt elastiek gewoon niet goed. Als je een typisch 'race'paard hebt dan gaat de boel gewoon naar achteren en als je een echte ton hebt dan gaat het overal heen. Dat is gewoon natuurlunde.
Nombrado heeft Pre's. Daar maakt het doorgaans geen fluit uit of er een singel aan zit of niet.
)

_Marinke_ schreef:Dit is de singel van het vzh zadel, rijd ik al een tijdje helemaal niet meer mee overigens. Heeft er wel altijd aangezeten, nooit problemen mee gehad.
Mijn dressuursingel is zo'n wat simpelere katoenen, loopt gewoon rechtoe rechtaan zegma. Heeft wel weer 2 banden waar 'druk' op staat. En 3 'stukken' die meer voor de opvulling zijn als het ware.
_Marinke_ schreef:Maar bedoel je met steekje dat je hem vast naait aan elkaar?? of hoe moet ik het zien?
nombrado schreef:Ze hebben nu van zaldi van die super boterzachte leren singels, met in het midden elastiek, druk wordt goed verdeeld.
Hoe is het afgelopen Marinke? Nog geslaagd?
CK88 schreef:nombrado schreef:Ze hebben nu van zaldi van die super boterzachte leren singels, met in het midden elastiek, druk wordt goed verdeeld.
Hoe is het afgelopen Marinke? Nog geslaagd?
Deze singel heb ik al een tijd geleden besteld bij Nombrado voor bij mijn Zaldi zadel, super fijne singel.Ik verkoop hem bij mijn Zaldi zadel omdat de kleuren mooi passen.
Ik heb nu een custom zadel besteld in de kleur bruin met conjak/oranje stiksel, en de singel van de san jorge in het bruin past daar weer perfect bij dus ga hem zeker weer bestellen
CK88 schreef:Oei, nee nog geen voorbeeld foto want het duurt nog 8 weken voordat ik mijn zadel heb. Maar het is een donkerbruin zadel met oranje (custom noemt het conjak) bies en piping. Heb je een foto van de het hoofdstel?