lengte thorowgood T4 cob

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:58

Het is al een iets ouder topic maar wellicht kunnen jullie mij helpen. Is er verschil in lengte tussen de cob en de gewone dressuur zadels?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:24

Ja!
Mijn korte welshpony paste de 17,5 inch thorowgood T4 voor de warmbloed niet qua lengte. Hetzelfde zadel heb ik nu in de cobversie en dat ligt qua lengte aanzienlijk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 07:37

ijssnuiver schreef:
Ja!
Mijn korte welshpony paste de 17,5 inch thorowgood T4 voor de warmbloed niet qua lengte. Hetzelfde zadel heb ik nu in de cobversie en dat ligt qua lengte aanzienlijk beter.

Jij hebt dus een cob versie op een welshje liggen? Gaat dat qua hoekverhouding van de boom wel goed? Mijn pony heeft een korte rug maar is niet zo breed als een haf of fjord. Ze is rond geribt maar bovenop vrij smal. Ik verwacht dus dat de boom van een cob te vlak is voor haar.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:07

Ik heb er inderdaad de cob versie op liggen.
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een kruising welsh(geen idee met wat) heb, met vrij weinig schoft en vrij breed en rondgeribt. En ook op de bovenkant blijft hij vlak en breed. Er zou iets aan vetjes af mogen :o , maar ook dan blijft hij rond genoeg op de bovenkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:53

Ah ok. De mijne is breed op de schoft, rond in de ribben maar toch wat puntiger op de rug. Heb een mailtje uit staan naar thorowgood voor de lengtes van de normale dressuur in 17 en 17,5 inch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:38

Mevrouw is nog breeder dan gedacht :+ . Kom op de extra wide of extra extra wide uit.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:13

Hihi grappig is dat soms he ;) .
Die van mij zit op een xwide/xxwide(gele boom), was ik toch ook lichtelijk verbaasd over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:27

Heb al reactie terug van thorowgood, super snel.

De lengte van de kussens bij de standaard dressuur zadels zijn als volgt:
17" = 18,9" = 48cm
17,5" = 19,5" = 49,5cm

De lengte van de kussens bij de cob dressuur zadels zijn als volgt:
17" = 17" = 43cm
17,5" = 17,5" = 44,5cm

Er zit dus pakweg 5cm verschil tussen de normale en de cob zadels. Dat is meer dan ik verwacht had -O- . Ik heb 43/44 cm ruimte dus de 17" normale dressuur valt net zoals de wintecs al af. Cob kan qua lengte wel maar er is een flinke kans dat de boom te vlak is voor haar rug.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:45

Heb je niet de mogelijkheid om van iemand 1 te proberen of gewoon een zadelmaker te laten komen met thorowgood in het assortiment? Dan heb je meteen duidelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:51

Mijn contacten in de paardenwereld houden zich bezig met de westernstyle dus daar kan ik alvast niets lenen :7 . Zelf heb ik het in die richting al opgegeven, allemaal veel te lang. Ga gewoon proberen om 2dehands iets op de kop te tikken wat ik eerst kan passen en ik heb een foto naar thorowgood gemaild. Wat ik aan dealers op hun site zie staan hier in de regio die vertrouw ik niet. Ben sowieso huiverig voor zadel verkopers die ook passen. Bij een zadelmaker koop je dan ook nieuw en daar heb ik het budget even niet voor helaas.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:57

Er zal in jou buurt vast wel een kundige zadelmaker zitten. Ik heb goede ervaringen met helen van dijk van Happy Horse advies http://www.happyhorseadvies.nl/home . en met iemand uit Groningen, maar die zal voor jou wat uit de richting zijn.