Zadeldrama

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 15:22

ralphtdw schreef:
je hebt hulsebos fijn voor de ruiter maar niet voor het paard is te lang en vaak scheef.
je hebt equestor zeer fijne zadels en super voor je paard (is speciaal gemaakt met allemaal fysio enz.).
henri de rivel mooie korte zadels die ook zeer fijn zitten. en niet duur.

Hulsebos zal niet gaan, een gesloten boom. Dat is niet handig voor een hoge schoft. Henri de Rivel heb ik inderdaad ook naar gekeken alleen twijfel ik een beetje over de kwaliteit...

Princesj

Re: Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:35

Ik heb een HDR op onze arabier met hoge schoft gehad, paste perfect en de kwaliteit vond ik zeer goed. Zadel was tweedehands, zag er toen nog keurig uit met mooi soepel leer. Prijs/kwaliteitsverhouding vind ik dus dik in orde!

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 09:26

Hebben mensen nog meningen over de kieffer Paris? lijkt me een erg fijn zadel :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:34

Ik heb hem destijds gepast, ik vond het een fijn zadel maar het paste helaas niet op mijn paard.

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 10:05

toevallig ook nog iemand ervaring met een kieffer lusitano?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:11

muis_lover schreef:
ralphtdw schreef:
je hebt hulsebos fijn voor de ruiter maar niet voor het paard is te lang en vaak scheef.
je hebt equestor zeer fijne zadels en super voor je paard (is speciaal gemaakt met allemaal fysio enz.).
henri de rivel mooie korte zadels die ook zeer fijn zitten. en niet duur.

Hulsebos zal niet gaan, een gesloten boom. Dat is niet handig voor een hoge schoft.

Dat is apart, mijn zadelmaker raadde me die juist aan voor mijn merrie met hoge schoft :) Mijn Hulsebos is wel ietwat uitgesneden van voren. Daarentegen raadde hij me de Kieffers juist af ivm de rugvorm van haar.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:16

Mijn Barnsby zadel is ook uitgesneden van voren. Die laat de schoft helemaal vrij. Het is wel een ouder model, maar goede kwaliteit. En hij zit fijn.
Ik heb ook wel eens op een Kieffer zadel gereden een paar jaar geleden, maar weet niet of dat de lusitano was. Het was wel een heel fijn zadel. Ook goede kwaliteit.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:05

ik zelf heb ook een rugblessure en als ik op het jc zadeltje van mijn zusje ga zitten, krijg ik er last van maar zodra ik op mijn heerlijke hulsebos ga zitten heb ik nergens last van. Ook is het belangrijk dat mijn pony een goed zadel heeft en zij heeft ook geen last van haar rug met dit zadel :j

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 11:28

@vientje Dat ligt misschien aan de rest van de bouw van het paard. Kan vooral aan de rug liggen, mijn zadelmaker adviseerde juist naast msfc, kieffer.

@Fleurrr_ Ik heb zelf zowel JC als Kieffer gehad voor mijn vorige pony's en daar had ik helemaal geen problemen mee. Zat heerlijk :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:28

muis_lover schreef:
toevallig ook nog iemand ervaring met een kieffer lusitano?

Er loopt een topic op bokt van iemand die een dekje zoekt voor bij haar Kieffer Lusitano. Misschien kun je die een PB sturen?

KayaKaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:33

Al eens nagedacht over een custom zadel? Ik heb zelf een paard met een hoge schoft en ben heel blij met mijn (bestelde) Icon coda.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:20

Voor paarden met een hoge schoft moet je het echt zoeken in de (veelal Engelse) merken, die voor dat type conformatie een speciaal hoge schoft model zadel met een speciaal voor die conformatie geschikt kussen maken!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:17

klopt fhs voor mijn paard met hoge schoft heb ik een barnsby gehad, baines pastte m ook, maar daar zat ik niet zo lekker in