Mening moddellen zadels, Ontwikkeling van mijn 'zadellijn'

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:04

wauw, ze zijn wel heel mooi. ik denk dat ik wel zo'n zadel wil. rond april krijg ik weer een eigen paard, en ik was al een tijd op zoek naar een bruin dressuurzadel.
welke kleuren bruin komen er?

edit: ik zoek echt deze kleur: http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00010/6 ... alence.jpg
is dat mogelijk? graag die omdat ik die kleur laarzen en hoofdstel al heb.

carien13

Re: Mening moddellen zadels, Ontwikkeling van mijn 'zadellijn'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 14:43

Ik zou aan het bedrijf moeten vragen of ze die kleur hebben/kunnen maken. Anders is het geen probleem.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:52

Als je nog testers zoekt voor het springzadel hou ik me aanbevolen. ;-)

Ik vind de kleur best mooi :-)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:56

de TS zoekt gen testers
ik had dat ook al gevraagt enkele weken geleden

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:12

De spring en vzh lijken me niet echt close contact, ook de kussens vallen groter uit als op je foto, wat ik wel jammer vind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:34

Van mij was t testen een geintje omdat ik ook in Almelo woon ;)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:36

zien er netjes uit! ben benieuwd of het springzadel er ook in het bruin of cognac achtig komt... laat ik daar nou net naar opzoek zijn ha ha

edit: zie dat ze er al int bruin komen :') komen ze er ook in cognac?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:43

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:29

de kleur is sowieso anders en verder maakt het mij niet uit wat er wel of niet verandert is..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:34

Ik had ook al gehad met de TS via de pb, en vroeg daar naar de prijs. Rond de €550,- voor een proefzadel. Op MP kom ik 'm net tegen voor €579,- of ergens in die buurt.. Vind dat wel erg duur voor een proef zadel waarvan je niet weet hoe het zadel is, hoe lang het zadel goed blijft etc.. Ben benieuwd hoe duur ze dan zullen zijn als het geen 'proef zadels' meer zijn. -O-
Of ben ik op dat punt nou gewoon een 'vrek'? :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:42

nee je hebt wel gelijk.. als het maar zo weinig scheelt, en een proefzadel is niet voor niets een proefzadel, er is meestal wel wat te verbeteren.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:47

jasz schreef:
de kleur is sowieso anders en verder maakt het mij niet uit wat er wel of niet verandert is..

Maar je hebt ze niet zelf ontworpen.

Dat de lijn besteld hebt of wilt gaan verkopen is wat anders natuurlijk.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:53

ik ben niet de maker hoor... ik zei alleen wat ik zag dat anders was.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:01

jasz schreef:
nee je hebt wel gelijk.. als het maar zo weinig scheelt, en een proefzadel is niet voor niets een proefzadel, er is meestal wel wat te verbeteren.

Ja precies!
Ik zat meer aan een richtprijs van de 3, misschien nog 400 euro te denken voor een zadel waar nog nooit iemand mee gereden heeft en nog maar 1 persoon ooit in handen heeft gehad..
Ik ben daarom, helaas, niet meer geïnteresseerd.. Denk ik tenminste.. Voor €570,- kan ik ook een z.g.a.n. tweedehands A merk zadel kopen. :)

Vind het mooie zadels, maar zijn niet zelf ontworpen zoals de TS zei. Zoals Germie al zei staan ze ook, precies hetzelfde, op http://www.megatackonline.com. Niet om de TS of de zadels de grond in te trappen, maar vind het een beetje raar..
Edit: Ik zie dat ze zei dat ze naar haar smaak zijn aangepast en dat de kleur en de lijnen zijn aangepast en niet zelf ontworpen.. Ben toch wel benieuwd wat er dan anders is aan haar zadels aangezien de lijnen er hetzelfde uitzien. De kleur heb ik zo even niet op gelet.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:14

ja lastig.. het is misschien én wat te duur voor een proefzadel en dan is het ook nog een risico of het wel echt goed is. dan zou mijn voorkeur ook naar tweedehands a-merk gaan.
ook al is het voor een zadel misschien goedkoop, het is alsnog veel geld. als er wel iets mis is kom je nog wel over 300 euro heen, kan je misschien nog laten maken door een zadelmaker. maar als het in de 500 is en er is wat mis vind ik ook nog de zadelmaker erbij wel veel geld.

edit: kleur is anders, die is heel donkerbruin op de foto's volgens mij...
ik hoop dan wel dat ze ook wat meer bijzondere kleuren gaat verkopen, cognac, tabacco, wit/zwart, want daar is wel een markt voor terwijl het zonde is om een al bestaand zadel precies hetzelfde te verkopen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:19

Ja precies, datzelfde heb ik dus ook.
Bruine kleuren zijn inderdaad erg in trek! Zo wil ik graag een cognac of tabacco kleurig zadel, maar die zijn moeilijk te vinden in goede staat, goede maat en voor een leuke prijs..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:21

ja klopt! ik ben ook al aardig lang aan het kijken voor een mooi bruin zadel in de kleur van de laarzen op de vorige pagina en die kleur hoofdstel heb ik ook.
ik ben wel een paar keer die kleur in springzadels tegen gekomen, maar niet in dressuurzadels.
en ik denk dat heel aparte kleuren ook wel verkopen, zoals zwart met wit, rood , blauw.. mensen willen steeds bijzondere zadels, dus waarom niet?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:26

Ik heb nu ook een dressuurzadel, zwart met een mooie wat donderdere rode kleur, hartstikke mooi inderdaad. Maar ik hou het liever allemaal 1 kleur met wedstrijden, haha. Maar klopt inderdaad, mensen willen steeds wat anders en iets speciaals. :)

Springzadels ben ik ook al vaak in die kleur tegen gekomen, alleen vind ik de prijs meestal niet zo grappig.
Dressuurzadels zijn erg moeilijk om in een bruine kleur te vinden inderdaad.. Ik ben opzoek naar spring- en dressuur in een bruine kleur, maar zoektocht heeft nog niet veel succes gehad. :(

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:44

nee volgens mij ben ik maar 5 dressuurzadels tegen gekomen in bijna de goede kleur, maar daarvan was er maar 1 goed en betaalbaar en de rest of echt slecht of veel te duur.
ik zou trouwens ook wel is een wit zadel willen zien, lijkt me ook wel gaaf. dan zou ik bijvoorbeeld een wit springzadel doen en dan heb ik dan ook weer een setje met mijn witte hoofdstel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:56

Ik mis nog een foto van de kussens aan de onderkant, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Megatack levert ook aan EJ, Loesdau, Zadelmarkt.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:05

Vraag me af wat de prijzen zijn van dezelfde zadels op Megatack. Kan het alleen niet zien.. Heb jij daar enig idee van Germie?

@ Jasz, wit zadel lijkt me dan weer echt helemaal niks. Maar ieder zo zijn smaak :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:12

ik weet ook niet of het wat is, of dat dat heel barbie-achtig wordt, ik denk het eigenlijk wel..
maar een keer zo een zien lijkt me wel leuk :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:17

LoesVDB, ik weet geen exacte prijzen. Je kunt de zadels van Megatack krijgen in zowieso 2 kwaliteiten bomen en meerdere kwaliteiten leer.
Loesdau heeft een aantal zadels van Megatack in het assortiment (gehad) en die prijzen lagen tussen de 400 en 1000 euro.

Hier nog een stukje over Megatack wat ik toen heb geschreven en ook over andere merken die dus gewoon een bestaand zadel tot 'eigen' merk gaan bombarderen:
[HAR] Wat is precies de kwaliteit van Barato zadels?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:27

Moeilijk dus te zeggen wat de kwaliteit van dit zadel is en of hij het geld waard is.. Kan 'm ook nergens op internet vinden waar de prijs bij staat of recensies o.i.d.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:32

Ja, want men brengt deze zadels onder een eigen merknaam op de markt. Dus je moet toevallig dan weten waar ze vandaan komen.

Deze merken voeren ze zelf: Brands: St. Charles, Regent, Chancellor, Hurrah-Bukkal, Rex

St. Charles had Zadelmarkt altijd.