Springen met slof

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rijden met slof, do or dont?

gewoon doen, dat t niet veilig is is gepraat.
13 (6%)
nee man, echt gevaarlijk!
95 (45%)
ik spring niet
1 (0%)
ik gebruik überhaupt geen slof.
101 (48%)

Totaal aantal stemmen: 210

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Springen met slof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:47

ik lees al eventjes mee, en ik zie 2 heel verschillende reactie's sommige echt niet en andere echt wel.

ik zelf heb ook wel eens met slof gesprongen. dit omdat mijn pony levensgevaarlijk hard naar de hindernis kon rennen. dit deed ze vooral als ik een tijd niet gesprongen had, en dan was ze zo blij dat ze weer mocht springen. en als je dan je slof hebt is het toch best fijn. overegens deed mijn pony nooit echt heel erg haar hoofd naar voren maar meer naar beneden. dressuurmatig had ik haar ook goed voor elkaar, want ze liep in het Z. verder sprong ik met slof ook niet heel hoog.

overegens vind ik dat hannapony wel gelijk heeft. dat als je paard het goed heeft gedaan dat je hem ff rust geeft. maar daarna nog wel even oppakken.

WhySoWhite: wat zou jij doen als ik tegen jou zeg spring over die hindernis. en dan ren je daar kei hard op af en je springt. nou dan is niet goed dus ik stuur je er nog een keer op af en je rent nog steeds, dit doe je een paar keer. en iederekeer, als je er hard op af rent straf ik jou want ja, het is tenslotte niet goed. en dan daarna ga je iets rustiger na die hindernis, dus dat doe je goed maar nog niet helemaal goed. ga je je paard dan nog een keer straffen terwijl je wel zachter gaat? of doe je niks en rij je er nog een keer op af? of stop je en geef je je paard rust. zodat hij even niet aan die hindernis hoeft te denken?

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:43

@WhySoWhite
Op de manege denken ze hier anders over hoor. Ik rij nu op een fjord en krijg af en toe les van de eigenaresse. Die eigenaresse weet echt wel waar ze het over heeft hoor... die heeft vroeger altijd springpaarden gehad en heeft met 1 daarvan oa 2 meter gesprongen enz. die fjord is niet de jongste meer dus als die uiteindelijk goed gesprongen heeft ga ik gewoon uitstappen. maar als je een jong paard hebt zou ik het alsnog doen (anders gooi je hem nog even los als ie toch veel beweging iedere dag nodig heeft). Als je na de rust dan toch weer doorgaat is de kans er weer dat ie het toch weer fout gaat doen, en dan kan je nogal lang bezig zijn. Als je stopt met iets goeds dan bedenkt het paard: als ik het zo doe dan is het goed en hoef ik niet meer te werken. Maar als het een tijdje goed gaat en niet meer fout gaat, dan kan je na een goede sprong gewoon belonen en weer verder gaan.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:48

Ik werkte ook op een stal en die reden ook alleen met slof. Ik moest mét slof springen met een paard dat 1 maand zadelmak was, die weigerde, eigenaar werd kwaad en ik ben er gewoon weggegaan. Dan te bedenken dat die man zei dat ík niet kon rijden en dat ík 'het gevoel' niet had :') Lekker is dat als je zelf niet zonder slof kan rijden.

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:52

Springen met een slofteugel?????? |o

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:58

een paard wat een maand zadelmak is zal ik nog niet mee gaan springen, alleen vrijspringen niet onder het zadel... goed dat je daar bent weg gegaan!
Springen met slof vind ik maar niks, zal ik zelf nooit doen vind ik teveel risico. Als het dan niet anders kan zal ik niet zoals de meeste mensen de slof tussen de voorbenen bevestigen, maar aan de zijkant. Met een lage sprongetje kan het misschien zo nog wel. Maar een hoge hindernis? Echt noooooiiit zal ik dat doen hoor!!!!