Döbert hoofdstellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

Re: Döbert hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:30

wauw prachtige hoofdstellen die dobert zeg! ik vroeg me af waar je zo'n hoofdstel kan halen en of er ook een site van is.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:57

divoza, drh, de kroo enz. zo'n beetje overal dus

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:34

heb voor me nieuwe aanwinst die volgend jaar rustig aan zadel mak gemaakt gaat worden ... een mooie wit onderlegde dobert lak hoofdstel :D met een simpele dunne bling frontriem haha

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:01

Erg mooi hoofdstel ts!!!! Persoonlijk had ik wel blinde sluitingen gedaan omdat dat net iets netter kwa afwerking is en minder grof. Maar mooi hoor!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:36

Nou, mijn hoofdstel is vrijdag besteld. Een rondgenaaid Dobert classic hoofdstel geheel zwart met gouden gespen. Ik ga er nog een losse frontriem bij bestellen (ook iets met goud). En een rondgenaaide sperriem (vind ik zelf altijd heel chique staan). Woensdagmiddag komt Custom om een zadel aan te meten waar ik dan ook gouden accenten in wil hebben Ben echt zo benieuwd hoe alles gaat worden.

Mochten jullie nog mooie frontriemen weten, dan hoor ik het graag! (prijsklasse tot 30-35 euro. Ik heb op mijn dobert hoofdstel nu een Ukie frontriem, waar ik al jaren kei blij mee ben en waar ik veel complimenten op krijg)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:38

Sky_As schreef:
Nou, mijn hoofdstel is vrijdag besteld. Een rondgenaaid Dobert classic hoofdstel geheel zwart met gouden gespen. Ik ga er nog een losse frontriem bij bestellen (ook iets met goud). En een rondgenaaide sperriem (vind ik zelf altijd heel chique staan). Woensdagmiddag komt Custom om een zadel aan te meten waar ik dan ook gouden accenten in wil hebben Ben echt zo benieuwd hoe alles gaat worden.

Mochten jullie nog mooie frontriemen weten, dan hoor ik het graag! (prijsklasse tot 30-35 euro. Ik heb op mijn dobert hoofdstel nu een Ukie frontriem, waar ik al jaren kei blij mee ben en waar ik veel complimenten op krijg)

Wist je dat custom ook hoofdstellen helemaal naar wens en op maat maakt? Ik heb er ook 1 helemaal naar mijn smaak laten maken met dezelfde stiksels enze als mijn zadel :j

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:51

Ik heb een dobert stallmeister cob maar leer is zo gerekt dat het un full is , wel jaren gebruikt hoor en nog steeds mooi , denk dat classic ander en beter leer is

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:52

Ja klopt, had ik wel iets van gelezen, maar ik vind de neusriem van Dobert superfijn en lekker zacht. En die kwaliteit vind ik zo fijn. Ik heb mijn huidige hoofdstel al 10 jaar ofzo. En heb even zitten twijfelen over een ander merk. Maar als het dan tegen valt is het wel zuur betaald. Een hoofdstel vind ik vaak het mooist als ze gewoon simpel zijn. En rondgenaaid zie je toch geen stiksels, dus vandaar mijn keuze! maar wel bedankt voor het meedenken! ik heb namelijk wel hele gave dingen voorbij zien komen op die website die ook die hoofdstellen maakt!

Ik ben nu echt op zoek naar een frontriem (Mag bling zijn) maar dan wel max 2 tot 3 rijtjes en dan wel een dunne frontriem. Ik vind het niet mooi om bij zo'n chique hoofdstel een hele grote brede frontriem te gebruiken (staat ook niet bij mijn paard's hoofd)

Afbeelding

Dit is mijn paard met mijn huidige hoofdstel met Ukie frontriem 1 rij (Dobert classic).

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:53

Whaha!! Dat scheer patroon! Maar ik vind het wel jammer dat je ook bij bovenstaand hoofdstel ziet dat het leer eigenlijk iets te zacht en uitgerekt is.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:09

Ja het is supersoepel maar zelfs na 10 jaar nog geen scheurtjes etc. En dat is bij veel (goedkopere) merken wel het geval. Het uitrekken valt volgens mij wel mee. Maar ik moet dan ook toegeven dat dit hoofdstel veel gebruikt wordt. Paarden van 1.85 en pony's van 1.40 hebben het aangehad en het past bij allemaal (paar gaatjes bij gemaakt voor de pony bij de sperriem en neusriem).

Sophiepronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:37

magootie schreef:
Vandaag was het zover!!! Cookie heeft voor het eerst haar hoofdstel aangehad en wat staat hij prachtig zeg!!! Ben blij met de keuze voor dit hoofdstel <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wow! Waar heb je die gekocht?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:56

MissSophie schreef:
magootie schreef:
Vandaag was het zover!!! Cookie heeft voor het eerst haar hoofdstel aangehad en wat staat hij prachtig zeg!!! Ben blij met de keuze voor dit hoofdstel <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wow! Waar heb je die gekocht?

:D
Ik heb hem bij Superhorse in Breda gekocht ;) Maar je kan bij elke winkel die Dobert verkoopt een hoofdstel naar eigen wensen laten maken ;) Heb ik ook gedaan ;)

Hier nog een foto met knotten afgelopen November <3

Afbeelding

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:53

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:16

Je kan verschillende kopstukken kiezen ;) Mijn kopstuk is wel vergelijkbaar met jou voorbeeld ;)
Ik heb er een maand op moeten wachten ongeveer ;)

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:31

Ik heb 18 maart een frontriem besteld bij Dobert. Dezelfde als op de foto hierboven, maar dan zwart leer met creme onderlegd. Die werd op 9 mei geleverd.
Je kan inderdaad bijna alles naar wens laten maken, wat wel heel fijn is.

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:40

Bedankt voor de reacties :)
Magootje: Dat van jou is echt een prachtig hoofdstel, een maand wachten valt goed mee.
Aniek : Kan je ook losse onderdelen bestellen dan?

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:43

Ja, je kan alles apart bestellen. Ik had de prijzen voor een frontriem, neusriem en kopstuk opgevraagd. Ik heb de frontriem alvast besteld en denk dat ik later de neusriem nog bestel.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:06

Hallo,

Ik heb ook een dobert hoofdstel.
Ik vond het een erg fijn hoofdstel. Fijn leer, mooie brede aansnoer neusriem. Ook met suede teugels erbij.

Alleen gebruik ik hem niet meer. Ben over gegaan op bitloos.

Ik heb hem toen gekocht bij starho in rhoon.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:30

Ik heb ook een Dobert hoofdstel, ben er nog steeds heel blij mee. Heb hem nu al 3.5/4 jaar en is nog gewoon mooi. Vetje eroverheen en hij ziet er weer uit alsof hij uit net de winkel komt. Vind ook het leer fijn, het is lekker zacht.
Heb hem toendertijd bij Divoza gekocht, gewoon kant en klaar. Wel zelf een andere frontriem erbij gekocht (niet dat je die op de foto ziet door zijn voorpluk maargoed gaat om het idee :D)

Afbeelding

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:45

Dobert vind ik ook erg mooi.
Ik wil graag een wit onderlegd hoofdstel.
maar ik zie ze nooit ergens.
wist ook niet dat je zelf kon samen stellen ik ga dus eens op zoek

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:55

Wit onderlegde hoofdstellen heb je bijna van alle merken wel.

Maar wat een prachthoofdstellen. Vind het te veel geld voor nu, maar wellicht heb ik ooit meer geld te besteden haha

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:31

ralphtdw schreef:
Dobert vind ik ook erg mooi.
Ik wil graag een wit onderlegd hoofdstel.
maar ik zie ze nooit ergens.
wist ook niet dat je zelf kon samen stellen ik ga dus eens op zoek

Hier heb je er een aantal die standaard leverbaar zijn:
http://www.drunensruiterhuis.nl/hoofdst ... len/dobert

Dit is mijn stang- en trenshoofdstel, helaas geen paard op dit moment om hem op te gebruiken:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 6584_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7977_n.jpg

Even in een linkje ivm de grootte van de foto's. :)

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:38

Marii_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:22

Super mooi al die Dobert hoofdstellen! <3

Weten jullie ook of je bij divoza zelf een Dobert hoofdstel kan samenstellen?
En of dan ook de 25% korting bon geld? :D

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:29

Super hoofdstel!

Kocht eerst altijd van die goedkope dingetjes maar deze heb ik nu al 4 jaar en
ziet er nog super uit! (ben geen poetser) Ze zijn niet goedkoop maar je heb
wel waar voor je geld!