Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lante schreef:Gini schreef:Een dummyspoor: http://webshop.peelviervoeters.nl/conte ... t_702..jpg
Haha, inderdaad dat idee, toen nog zelf gemaakt, nu zijn ze gewoon te koop!
En voor wie zich te belachelijk zou voelen met enkel zo een U rond zijn voet, hebben ze er ook gemaakt met een ietsiepietsie uitsteekseltje: http://d3br2zgx0humm.cloudfront.net/cms ... 841340.jpg 
anneliesdj schreef:ijssnuiver schreef:anneliesdj: Die bestaan al.. Kijk naar het mennen en de rubberen mondbeschermer...
Ja dat weet ik, het is erg genoeg.
De volgende keer krijgt het paard een bord voor zijn kop zodat fotografen geen foto's kunnen maken van rollkur, open monden of bloed.
nombrado schreef:ieder paard kan gereden worden zonder spoor!
nombrado schreef:ligt altijd aan de ruiter, nooit aan het paard.
maura schreef:nombrado schreef:ligt altijd aan de ruiter, nooit aan het paard.
Wát ligt altijd aan de ruiter? Dat een paard een bovengemiddeld dunne of gevoelige huid heeft? Wat wou je daar als ruiter precies aan doen dan? Zijden rijlaarzen laten maken? Alleen ook met een zijden rijlaars gaat het niet lukken om het soort hulpen te geven waar sporen voor zijn uitgevonden.
Citaat:Volgens mij is het probleem hier eerder dat veel mensen die gewoon niet weten waar sporen wél voor bedoeld zijn, denken dat andere mensen denken dat ze bedoeld zijn om te prikken en te schoppen. Wat mij dan weer verbaast is waarom die mensen dan niet gewoon vrágen waar sporen voor bedoeld zijn en wat je er mee kunt dat met kuiten niet lukt en met hakken niet moet. Ben ik nou gek of is het heel raar om te zeggen: ‘jij doet het verkeerd!’ als je bedoelt: ‘ik weet iets niet, zou je me het willen uitleggen?’
Alane schreef:Als een paard niet voldoet aan de eisen die een ruiter eraan stelt, dan is het aan de ruiter en niet het paard, zoals je nu stelt.
Alane schreef:Het doet er niet toe waarvoor sporen bedoelt zijn en waarvoor niet, als het paard hierdoor wondjes krijgt zul je met een oplossing moeten komen.
. Mijn paard kan ook niet met sporen gereden worden omdat hij een erg dun velletje heeft! Hij heeft dan dus ook gelijk een wondje!
ShauniBef schreef:Laat ik dan de eerste zijn die TS begrijpt. Mijn paard kan ook niet met sporen gereden worden omdat hij een erg dun velletje heeft! Hij heeft dan dus ook gelijk een wondje!
Vind zo'n buikband dan wel erg ideaal! Sporen zijn erom je hulpen te verfijnen, niet om het paard vooruit te trappen. Nou, mijn hulpen moeten af en toe verfijnd worden maar dat kan dus niet, want kan geen sporen dragen....
?
ShauniBef schreef:Laat ik dan de eerste zijn die TS begrijpt. Mijn paard kan ook niet met sporen gereden worden omdat hij een erg dun velletje heeft! Hij heeft dan dus ook gelijk een wondje!
Vind zo'n buikband dan wel erg ideaal! Sporen zijn erom je hulpen te verfijnen, niet om het paard vooruit te trappen. Nou, mijn hulpen moeten af en toe verfijnd worden maar dat kan dus niet, want kan geen sporen dragen....

NathalietjeB schreef:meiden de ts hier heeft gevraagd om advies en niet over het wel en wee over wel of niet met een spoor rijden....er word hier totaal niet meer geantwoord op de vraag van de ts.
Hoe het heet of waar je het kunt krijgen geen idee, behalve de oplossing van elastische dekensingels