Bruin zadel met zwart hoofdstel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Bruin zadel met zwart hoofdstel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:48

Ja dus? Dat vind ik ook, maar dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat iemand niet met een bruin hoofdstel en een zwart zadel of andersom mag rondrijden, of wel? Jij stelt meteen dat niet bij elkaar passend tuig wat past beter is dan slecht passend tuig dat bij elkaar pas, echter zit daar nog heel wat tussen in, het is niet of of, het kan op beide.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:55

Nies_ schreef:
Ja dus? Dat vind ik ook, maar dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat iemand niet met een bruin hoofdstel en een zwart zadel of andersom mag rondrijden, of wel? Jij stelt meteen dat niet bij elkaar passend tuig wat past beter is dan slecht passend tuig dat bij elkaar pas, echter zit daar nog heel wat tussen in, het is niet of of, het kan op beide.

Omdat je dat niet zo bot hoef mede te delen. Kan ook heel anders gewoon je vindt het niet mooi, lelijk, past niet, staat niet. Moet je dan perse mensen veroordelen ziet er armmoedig uit is nou niet echt een fatsoenlijke opmerking. Je kan ook je mening netjes verkondigen dat hoeft niet zo bot dat is waar het omgaat. Een mening hebben is 1 maar beetje netjes verworden mag ook wel.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:16

knuffeldier schreef:
Ach het is maar waar je jezelf druk om maakt. Dat het goed past is veel belangrijker. Persoonlijk vind ik het veel storender al die mensen die om maar in leuke setjes te kunnen rijden, zonder dat het nut heeft, allerlei bandages en peesbeschermers aan de benen gaan hangen zonder erbij na te denken dat de pezen daar te warm van worden. (maar goed dat is een andere discussie)
Met cap en laarzen draag ik ook gewoon waar ik zin in heb. Wil het later wel wat meer afstemmen, maar vind het eigenlijk allemaal niet zo belangrijk.

Momenteel rijd ik ook met een donderbruin hoofdstel en een zwart leenzadel. VOlgende week komt de zadelmaker voor een zadel. Mijn voorkeur gaat uit naar een bruine, maar als dat betekent dat ik daar lang op moet wachten en op een zwarte niet neem ik gewoon een zwarte.

Bovendien is mijn pre zo mooi dat ook al hang je hem vol met lelijke troep hij er nog steeds goed uitziet, jammer dat jullie paarden blijkbaar zo lelijk zijn dat ze op die manier opgeleukt moeten worden. :D :P

Tja wij houden nu eenmaal niet allemaal van circuspaarden..Daar kan je wel als een clown mee rond lopen daar heb je helemaal gelijk in, dat doen ze in het circus ook.. :)*

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:30

ik vind het eigenlijk niet kunnen en stoor me er ook vaak aan :o
zo vind ik ook dat de ruiter op cc dezelfde kleuren aan moet hebben :j zwart tuig met de ruiter in het bruin vind ik wel kunnen.

het was bij mij zo erg zelfs dat ik me bruine springzadel had en om te kijken of het paste had ik me zwarte hoofdstel om ik irriteerde me rot er aan! heb het pas een paar maanden later pas gebruikt toen had ik me bruine hoofdstel pas

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:38

Splendesco schreef:
knuffeldier schreef:
Ach het is maar waar je jezelf druk om maakt. Dat het goed past is veel belangrijker. Persoonlijk vind ik het veel storender al die mensen die om maar in leuke setjes te kunnen rijden, zonder dat het nut heeft, allerlei bandages en peesbeschermers aan de benen gaan hangen zonder erbij na te denken dat de pezen daar te warm van worden. (maar goed dat is een andere discussie)
Met cap en laarzen draag ik ook gewoon waar ik zin in heb. Wil het later wel wat meer afstemmen, maar vind het eigenlijk allemaal niet zo belangrijk.

Momenteel rijd ik ook met een donderbruin hoofdstel en een zwart leenzadel. VOlgende week komt de zadelmaker voor een zadel. Mijn voorkeur gaat uit naar een bruine, maar als dat betekent dat ik daar lang op moet wachten en op een zwarte niet neem ik gewoon een zwarte.

Bovendien is mijn pre zo mooi dat ook al hang je hem vol met lelijke troep hij er nog steeds goed uitziet, jammer dat jullie paarden blijkbaar zo lelijk zijn dat ze op die manier opgeleukt moeten worden. :D :P
Nou nou beetje op je teentjes getrapt of ben je stiekem toch wel jaloers. :))

Nee hoor helemaal niet, waarom zou ik jaloers moeten zijn? Ik ga nog een zadel kopen, dus kan nog kiezen wat ik wil. Dat gearceerde was gewoon grappig bedoeld. Dit is gewoon mij type humor :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:42

Vind dat je jezelf nu wel een beetje tegen spreekt, maar vooruit :+
Tigra_ schreef:
Omdat je dat niet zo bot hoef mede te delen. Kan ook heel anders gewoon je vindt het niet mooi, lelijk, past niet, staat niet. Moet je dan perse mensen veroordelen ziet er armmoedig uit is nou niet echt een fatsoenlijke opmerking. Je kan ook je mening netjes verkondigen dat hoeft niet zo bot dat is waar het omgaat. Een mening hebben is 1 maar beetje netjes verworden mag ook wel.

Er wordt om meningen gevraagd, dus die worden gegeven. Ik vind het afschuwelijk en armoedig, dan ga ik niet zeggen "niet zo mooi" dat is namelijk heel wat anders.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:45

Elco schreef:
knuffeldier schreef:

Tja wij houden nu eenmaal niet allemaal van circuspaarden..Daar kan je wel als een clown mee rond lopen daar heb je helemaal gelijk in, dat doen ze in het circus ook.. :)*

Deze vat ik eerlijk gezegd niet. Vind het eerlijk gezegd vreemd om mijn paard als circuspaard te bestempelen. Alsof een andere kleur tuig en zadel gelijk voor een clown-look zorgt. Mijn paard ziet er altijd netjes verzorgt en gestyld uit. Maar ik vind het complete onzin dat je een perse een ander hoofdstel zou gaan moeten kopen als het niet bij je zadel past.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:47

ik heb een donkerbruin hoofdstel en een zwart zadel, op mijn schilmel zie je amper het verschil :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:49

Nies_ schreef:
Vind dat je jezelf nu wel een beetje tegen spreekt, maar vooruit :+
Tigra_ schreef:

Er wordt om meningen gevraagd, dus die worden gegeven. Ik vind het afschuwelijk en armoedig, dan ga ik niet zeggen "niet zo mooi" dat is namelijk heel wat anders.

Nee het is gewoon een kwestie van fatsoen. Als je zegt ik vind het (absoluut) niet mooi, prima dat is je goed recht. Maar zeggen dat het voor schut is en armoedig vind ik gewoon niet netjes. Het is nergens voor nodig om zulke beledigende bewoordingen te gebruiken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:53

Als je niet gekwetst wilt worden moet je niet in een topic verschijnen waar meningen gevraagd worden.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:55

Ging de 'discussie' niet over een bruin zadel gecombineerd met een zwart hoofdstel? Kan me vergissen hoor ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:06

Ik heb een donkerbruin Winteczadel met een zwart donkerbruin onderlegd hoofdstel . Mijn cap en laarzen zijn zwart.
En het boeit me geen reet :Y) . Het past en we kunnen er heel fijn mee rijden. Het stoort ook niet.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:11

mooi zwart hoofdstel met bruin onderlegd, en een zwart dekje, dan ben je helemaal gematched!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:14

milja78 schreef:
mooi zwart hoofdstel met bruin onderlegd, en een zwart dekje, dan ben je helemaal gematched!

Dit vind ik de meest zinvolle opmerking tot nu toe!

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:22

Ren@te schreef:
Je kunt de kleur van het hoofdstel ook nog aanpassen met een dekje. In jouw geval dan een zwart dekje onder je bruine zadel. Mooi! *D

_/-\o_

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:45

Koper schreef:
milja78 schreef:

Dit vind ik de meest zinvolle opmerking tot nu toe!

:D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:46

Heb ik ook, bij gebrek aan beter!

Heb mijn eigen merrie op een donkerbruine lopen, met een zwart zadel. Hoofdstel is overigens zo donker dat het alleen van dichtbij te zien is dat ie bruin is.

Andere merrie loopt met bruin zadel en hoofdstel dat bij het zadel is gemaakt.

Andere merrie loopt met bruin zadel en zwart hoofdstel omdat ze de bruine niet past en ik niet nog een hoofdstel ga kopen. Heb namelijk nog wel 4 zwarte, allemaal gekocht voordat ik bruin mooi vond. :')

__
Edit: Oja, mijn jasje is zwart mijn cap zwart/grijs en mijn rijlaarzen zwart.

Nog nooit opmerkingen gehad overigens hoor. Het is gewoon voor mij te duur om alle paarden te matchen. En kan er ook niet wakker van liggen to be honest.

Afbeelding
Clown Chaos. :+

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 06:59

Ik vind t er netjes uitzien hoor!

gentleman1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:31

Lijkt mij leuk staan!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:41

Chaos, oh nee je ziet er echt uit als een clown :+, onverzorgd hoor de verschillende kleuren, ja best wel armoedig want voor een paar tientjes kun je best een bruin hoofdstel kopen, nee dit ziet er niet uit :Y) :=

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:55

Ik vind het er mooi uitzien! :j

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:19

Armoedig is natuurlijk niet het juiste woord, armoedig is met oud, uit mekaar vallend tuig naar buiten met een smerig dekje er onder. Maar mooi? Nee, ik vind dit niet mooi... Al valt het niet eens zo heel erg op, omdat je een zeer donkerbruin zadel hebt. Afzonderlijk vind ik het zadel en het hoofdstel wel mooi :j

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:13

SDB_Mora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:45

Mij stoort het niet echt, maar als je dan toch kan kiezen zou ik voor dezelfde kleur gaan...

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:48

het kan op zich best, alleen persoonlijk vind ik het mooier als het dezelfde kleur is ;)