welke maat bit en hoofdstel met spoed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:30

Magrathea schreef:
Ehmm ik weet niet hoe dat spul heet, maar er is zo'n goedje dat je op je handen kan smeren en dat dan opdroogt, en dan zijn je handen schoon. Misschien zoiets? Als je je handen ermee kan schoonmaken en vervolgens veilig met je handen kunt eten e.d. lijkt me dat het ook prima op je bit kan.

Bedoel je antibacterieel spul? waar veel alcohol enzo in zit?
Zou dit goed zijn???

Susanne

Re: welke maat bit en hoofdstel met spoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:51

Nou het lijkt me niet echt gezond voor paarden.. en al helemaal niet lekker :=

Riaaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:37

Als je nog een serieus antwoord wilt
Je kan ook een bitloos hoofdstel doen. Heb je geen ruzie met bitten :P
Maar dan moet je dat wel willen en moet dat mogen

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:31

waarom wil je zo graag je eigen hoofdstel?
omdat anderen het ook hebben vind ik geen goede reden, de enige reden die ik kan bedenken voor jou (aangezien je graag alle aandacht in dit topic wil zal je ook op de manege graag alle aandacht willen) is aandacht en dat mensen zeggen: wauw wat een mooi hoofdstel.
als jij er op je manegeknol zo GE-WEL-DIG uit wil zien, doe dit dan alsjeblieft met een zadeldekje, peesbeschermers, ingevlochten manen en evt. staart, glansspray, zorgen dat je pony netjes gepoetst is of koop opvallende stijgbeugels. Dat is iets makkelijker te verwisselen en heeft je pony niet zo veel last van!
Je ziet er ook nog anders uit dan de rest en valt dus meer op dan dat je een eigen hoofdstel hebt.
Dus iedereen blij en gelukkig.

bodien2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:22

annnepannne schreef:
waarom wil je zo graag je eigen hoofdstel?
omdat anderen het ook hebben vind ik geen goede reden, de enige reden die ik kan bedenken voor jou (aangezien je graag alle aandacht in dit topic wil zal je ook op de manege graag alle aandacht willen) is aandacht en dat mensen zeggen: wauw wat een mooi hoofdstel.
als jij er op je manegeknol zo GE-WEL-DIG uit wil zien, doe dit dan alsjeblieft met een zadeldekje, peesbeschermers, ingevlochten manen en evt. staart, glansspray, zorgen dat je pony netjes gepoetst is of koop opvallende stijgbeugels. Dat is iets makkelijker te verwisselen en heeft je pony niet zo veel last van!
Je ziet er ook nog anders uit dan de rest en valt dus meer op dan dat je een eigen hoofdstel hebt.
Dus iedereen blij en gelukkig.

dus omdat ik in dit topic aandacht vestig op de hoofdvraag wil ik ook op de manege alle aandacht
dat is echt de slechtse rede ooit kom op zeg dan kan je ook gaan zeggen dat ik op school alle aandacht wil en thuis en in het dorp
terwijl ik juist een stil type ben dat gewoon graag in haar eentje bij paarden is

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:24

En wat was er precies 'spoed' aan deze vraag? :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:29

TS, er is een reden dat alle paarden een eigen hoofdstel en bit hebben. Er zijn zoveel anatomische verschillen waardoor alle paarden net iets anders nodig hebben, de een bit A, de ander hoofdstel C, de ander een combinatie B. Grote mond, kleine mond, laag of hoog verhemelte, grote of kleine mondspleet, dikke tong, lang of kort hoofd, brede of smalle neus etc. Snap je?

Dus hoe leuk het voor jou ook is om een hoofdstel te hebben, het is niet handig en je kan het welzijn van het paard schaden als je een verkeerd passend hoofdstel en bit neemt. En ik neem niet aan dat je de paarden daar pijn wilt doen? En dan heb ik het nog niet over de hygiëne en de onduidelijkheid die voor een paard kan ontstaan als er steeds een ander bit gebruikt wordt.

Denk dus goed na over het welzijn van het paard enerzijds en jouw "hebbe-ding" anderzijds.

Owja, je ziet hier op een forum met veel verschillende mensen, als je niet tegen "negatieve" berichten kunt, moet je jezelf afvragen of je wel gelukkig van een forum wordt.