Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mzara schreef:Nu durf ik de dekjes eigenlijk niet zo goed in onze wasmachine te doen. mijn vader zei ook dat ie heel vaak heeft moeten wassen voordat de paardengeur uit de wasmachine en kleding was.
Roodvos schreef:mzara schreef:Nu durf ik de dekjes eigenlijk niet zo goed in onze wasmachine te doen. mijn vader zei ook dat ie heel vaak heeft moeten wassen voordat de paardengeur uit de wasmachine en kleding was.
Daar heb ik echt nooit last van. En ik was complete winterdekens in mijn machine. Was het wel paardengeur en niet wat ze wel vetluis noemen?
Ik borstel dekens en dekjes wel eerst heel goed af, dat het merendeel van het haar en het aangekoekte vuil en zweet eraf is/los zit. Er blijft nog wel eens haar achter in de trommel. Moderne machines hebben vaak een spoelfunctie die je kan gebruiken. En anders daarna even oude (paarden) handdoeken wassen. Dan blijft daar het losse haar in hangen. En anders als de trommel droog is deze even uitzuigen.
Telpeva schreef:Vraag:
Hoe maken jullie de nylon halsters schoon?
Plus, wat als die nylon halsters uitgerust zijn met ijzerwerk dat gevoelig is voor roest, hoe voorkom je roest en kan je dat eventueel weghalen op de een of andere manier?
Anena schreef:.. zou er dan ook nog iets zijn ter preventie van nieuwe roest?