Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Volgens mij heeft ie door dat hij geen jeuk heeft als ie hem om heeft. Hij stond vorige zomer ook veel relaxter op wei dan zijn twee weidemaatjes die steeds weg moesten rennen voor dazen en constant aan alle kanten naar zichzelf aan het trappen of bijten waren om dat ze weer geirriteerd werden door een of ander insect.

opisop_shop schreef:liedje, een paard dat eczeem heeft waardeert een eczeemdeken inderdaad enorm, omdat ze doorhebben dat ze dan vrij van jeuk zijn. Die van TS heeft echter geen eczeem, dus die vlieger gaat natuurlijk niet op.Er zijn heel veel paarden die voor de schoft dunne manen krijgen door een eczeemdeken, daar wil TS vast ook niet mee gezien worden
Beste oplossing: paard verven
paardjes123 schreef:Sorry volgens mij schreef ik net nog dat als het echt te warm is ze geen deken op krijgt.
Ik vind dat er een beetje overdreven op word gereageerd, er lopen zoveel paarden het hele jaar door om met een dek.
En een paar keer per week een paard der billen wassen kan echt geen kwaad. Tenzij het natuurlijk winter is en je hem 24/7 buiten heb staan zonder dek.
Barbar bedankt voor de tip.
Verder laat maar bokt

opisop_shop schreef:liedje, een paard dat eczeem heeft waardeert een eczeemdeken inderdaad enorm, omdat ze doorhebben dat ze dan vrij van jeuk zijn.
) en vind het voor hen echt een verademing. Maar ook dan zorg ik ervoor dat hij tussen winter en vliegenseizoen wel een tijd bloot loopt en dus niet het hele jaar rond onder deken staat. Bovendien zorg ik dat ik genoeg keuze heb zodat ik hem bij heel warm weer bijvoorbeeld een vliegendeken met hals opdoe als ik merk dat hij het anders te warm heeft, of ik smeer iets en zet hem dekenloos neer. Allemaal geen optie voor TS echter.
En tegen de tijd dat er weer vliegen zijn is zelfs zij me dankbaar
Die zag er ook altijd zo mooi uit EN was een schimmeltje
!