Ik tip ook nog even een Christ barebackpad aan :3 De butterfly, de Iberica of de Basic Premium.. Heb zelf de Basic Premium Plus uitgeprobeerd, met dijwrongen en een achterboogje, en inlages in een extra pad eronder zodat je eigenlijk dus ook drukverdeling hebt. Ach.. Ben verliefd, ontzettend verliefd. Paard sprong anderhalve meter opzij en ik bleef netjes zitten doordat de dijwrong me tegenhield. Zit ook geweldig zacht
Mickyl
Geplaatst: 06-05-12 19:24
Dank je! Ik vind het zelf ook een erg mooie kleur. Krijg er ook veel leuke reacties op In dit topic is iemand met hetzelfde zadel op een arabiertje (pag.. 20): [AV] arabieren in de wedstrijden? Dan kan je zien hoe het zadel onder het rijden ligt.
mariska32
Geplaatst: 06-05-12 19:25
mag ik vragen welke zadelmaker je erbij hebt gehad? meer een vraagje eigenbelang hoor want ik zou even niet weten wie nou te laten komen voor een check. alle goede uit mijn tijd zijn dood of gestopt.
Elco
Geplaatst: 06-05-12 19:30
pmarena schreef:
Die laatste is ook een leuk zadeltje
Het is wel opvallend hoe redelijk goed de meeste zadels eigenlijk lijken te liggen, beter dan menig zadel dat je op HAW enzo langs ziet komen
Vindt je dat nu werkelijk.??? Alle zadels liggen absoluut voor geen meter..arm dier..
Letizia
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-12 19:32
Arm dier?? We zijn druk bezig om iets passends te zoeken, ze heeft de zadels ongeveer 3 minuten op haar en onbelast, ja, arm dier...
@Mariska32, ik pb je even
Mickyl
Geplaatst: 06-05-12 19:34
Wbt de Wintec singel; dit staat er op internet over: De Wintec Elastic singel is ontworpen met een elastisch middendeel waardoor de singel over de gehele lengte meebeweegt met de borst van het paard tijdens het rijden. Omdat het elastiek in het midden zit, wordt de druk gelijk verdeeld en zijn er geen druk- of schuurpunten. De buitenzijde is gemaakt van zacht materiaal dat niet klemt en zorgt er samen met het elastiek voor dat deze singel een van de meest zachte en comfortabele singels is.
Ik merk vooral dat ie door het materiaal waar het van gemaakt is, totaal niet schuift. Zelfs als je niet heel strak aansingelt blijft ie gewoon op zn plek liggen. Ik heb veel singels geprobeerd en tot nu toe is dit de enige waar mijn paard geen wondjes van krijgt, doordat de singel niet naar voren schuift. En dit is natuurlijk ook weer van invloed op de ligging van het zadel.
Elco
Geplaatst: 06-05-12 19:35
Je ziet toch ook wel dat een zadel niet past als hij er op gelegd wordt, nee nu moet dat beessie er nog mee rond hobbelen denk je nu echt dat dat fijn is voor z'n rug.?? Ook al is het maar 3 minuten..
Ik ken de singel niet Mickyl, ik zal er eens op googlen en tevens in je topic kijken
Lepeltje
Geplaatst: 06-05-12 19:42
Haha arm dier... Ik vind de sommer anders wel mooi liggen. Het ijslander zadel lijkt me iets te smal en de kentaur en die erna doen hetzelfde als de meeste zadels op mijn paard; omhoog komen aan de achterkant.
Toch weer iemand met een zaldi ook.
Zo heeft de zadelmaker ook wel 20 zadels gepast op mijn paard maar niks past... Behalve zaldi dus.
ook ik heb een arabier met een slechtpassend zadel. Het heeft een hele tijd prima gepast en het is een bates caprilli. Nu is haar bespiering weer wat veranderd en schuift het weer naar voren. Ook ik word er niet goed van. Bijna alle zadels als geprobeerd. MIjn arabier heeft een lang doorlopende hoge schoft, is overbouwd en rondgeribt. Elco, het probleem is, in ieder geval bij mij, dat als het zadel erop ligt, dat er redelijk of goed uitziet. Pas als ze gaat lopen gaat het schuiven. Je kunt het helaas dus niet van uitgaan dat het goed ligt als je paard stil staat.
Wie weet of de zaldi en de massimo zadels zijn met een teruggesneden boom?
Dat ben ik niet helemaal mee eens sal01, als hij dus gaat schuiven als hij gaat lopen ligt hij ook niet goed als hij stil staat.. Maar je hebt altijd mensen die er de ballen verstand van hebben als het maar redelijk ligt en vooral goedkoop is..
Net zoals lepeltje beweerd dat die sommer wel redelijk ligt, echt niet te begrijpen.. Maarja zal wel aan mij liggen..
Nicole85
Geplaatst: 06-05-12 19:56
Ik heb recent een zaldi endurance aangeschaft na een lange zoektocht voor een goed endurance zadel. Kan een zaldi echt aanraden. Podium, wintec, massimo lagen hier niet goed.
Uit Gent, le guillemaire volgens mij. Even googlen op westernshop Wetteren. Heb heel lang ook gezocht. Deze man heeft meerdere zaldi's liggen, ook podium en andere merken. Vond zaldi ook goed betaalbaar en ook erg lekker zitten in tegenstelling tot massimo, maar dat is smaak natuurlijk.
Er is niemand die het hier over goedkoop heeft, behalve Elco, maar die zeurt al als je dus wel bereid bent om iets passends te vinden en daar ook gewoon de tijd en de moeite voor neemt, ach ja
sal01
Geplaatst: 06-05-12 20:05
lepeltje en nicole, dank je wel, ik ga ernaar kijken. Elco, wat ik bedoelde is dat als je een zadel op een stilstaand paard legt, het er voor het oog heel goed uit kan zien maar dat het in beweging toch anders uitpakt. Natuurlijk ligt hij dan uiteindelijk ook niet goed als ze stilstaat. Een goedliggend zadel ligt stil bij elke beweging.
mariska32
Geplaatst: 06-05-12 20:22
elco,in plaats van hammeren hoe het niet moet zou TS er meer aan hebben als je met een goed advies zou komen hoe het wel moet....
ts,thanks voor de pb,daar heb ik wat aan.
Sharonaa_
Geplaatst: 06-05-12 20:31
Ik ben het eens met Sal01. Ik heb op het moment ook last van een schuivend zadel. Als ie op het goede punt op de rug ligt. Lijkt ie gewoon goed te liggen. ga je er mee lopen schuift ie zo erg naar voren. Ik ga geen zadel kopen die goed ligt als het paard stil staat. Een zadel dat goed ligt moet je altijd proberen om te kunnen voelen en zien dat ie ook daadwerkelijk goed op het paard ligt. Wanneer het dus naar voren schuift is dit dus niet het geval.
Ik hoop dat ik binnenkort ook meer hoor van mijn zadel maker. Hij zou wat passends zoeken voor mijn paardje. Dus ben benieuwd.
sharonaa, wil je ons op de hoogte houden? Ik heb veel merken geprobeerd maar zaldi, thorowood en massimo nog niet. En aangezien deze genoemd worden in dit topic ben ik er heel benieuwd naar. Ik hoop echt dat het gaat lukken want het is wel om wanhopig van te worden.
Het is idd heel erg wanhopig. Bij mij is het al vanaf afgelopen zomer aan de gang. Ik heb er altijd een JC Quantum op gehad. Dat is tot afgelopen zomer altijd goedgegaan. en nooit problemen gehad. Ik heb ook heel benieuwd met welke oplossing hij komt