goed zadel met diepe zit en dikke kniewrongen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:26

knollentuin schreef:
dennisje schreef:
ik rij gewoon puur voor de hobby dus gewoon een zadel waarmee ik met rechts zo wie zo al meer grip heb vind ik goed genoeg :) in de toekomst komt er wel een paard bij mischien maar voorlopig nog lang niet.
mijne gaat nog lang mee :D

@mystique

ik ga is ff googlen bedankt :D

van wat ik hieruit opmaak, is dat je dus een zadel gaat kopen zonder dat je een paard hebt waar het op gepast gaat worden?

Jou post snap ik niet.ik koop nooit zomaar zadels.goed lezen is een vak appart.
Er komt een zadelpasser die het zadel precies aanmeet aan mijn paard.[/quote]

het is maar net hoe je jouw zin uit de eerste post leest he? ;) als je nl geen eigen paard hebt en recreatief op andere paarden rijdt is het misschien een idee om een boomloos te proberen, dat past vaak beter op meerdere paarden dan een boomzadel. maar aangezien het wel op een eigen paard gepast gaat worden ,laat ik t erbij. je hebt al veel adviezen. succes met kiezen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:34

Als eerste, sterkte en beterschap met je letsel, wat vreselijk dat je de paardensport nu niet meer fanatiek kan beoefenen :(:)

En ik raad je de euroriding titan II absoluut aan (het enige zadel waar ik ervaring mee heb, arno brandt lijkt mij ook een heel geschikt zadel !).
Heb deze aangeschaft omdat ik nogal last had van rugklachten bij mijn andere zadel, vooral als ik moest doorzitten had ik echt enorm veel pijn. Maar ik had toen ook een zadel met een platte zit en nauwelijks/geen wrong, echt een slecht zadel.
Had dus nood aan een zadel waar ik stevig in zit en waar ik ondersteuning heb aan mijn rug (dus een diepe zit), en de euroriding titan II is echt een zetel voor mij :j
Rugklachten verdwenen na een tijd (en zijn nu volledig verdwenen, heb geen last meer van mijn rug omdat ik goede ondersteuning krijg van dat zadel), ik vind het echt een top zadel ! :j

Succes met je zoektocht !

dennisje

Re: goed zadel met diepe zit en dikke kniewrongen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 13:31

@knollentuin boomloos is wel een optie alleen ben ik bang dat ik daar niet de steun aan heb die ik moet hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:36

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 13:38

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:43

Waarom zou je geen steun hebben aan "boomloos" ? :)

Het woord boomloos zegt alleen maar iets over de interne structuur, niks over de diepte van de zit of de aanwezigheid van al dan niet kilometers dikke wrongen....er zijn enorm veel modellen en merken tegenwoordig hoor. Van simpele en goedkope lapjes tot zadels met vrijwel weer de eigenschappen van boomzadels....en alles daar tussenin :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 13:52

pmarena schreef:
Waarom zou je geen steun hebben aan "boomloos" ? :)

Het woord boomloos zegt alleen maar iets over de interne structuur, niks over de diepte van de zit of de aanwezigheid van al dan niet kilometers dikke wrongen....er zijn enorm veel modellen en merken tegenwoordig hoor. Van simpele en goedkope lapjes tot zadels met vrijwel weer de eigenschappen van boomzadels....en alles daar tussenin :)

ik ben niet zo heel erg thuis in de boomloze zadel wereld.
maar van wat ik tot nu toe gezien heb zou ik geen steun hebben voor mijn knie denk ik :o
maar het is altijd het proberen waard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:12

Als je toch al rond gaat kijken naar allerlei merken, neem "boomloos" dan voor de grap ook eens mee.

Het is natuurlijk onzinnig om een zadel al af te schrijven voordat je het zelfs maar bekeken hebt :)

Van mij hoef je absoluut niet boomloos te gaan hoor, maar het is zo zonde als je er vanwege vooroordelen nu niet naar wilt kijken....en dan over enkele jaren tot de conclusie komt dat er een perfecte voor je tussen had gezeten.

Je zou absoluut de eerste niet zijn die "boomloos" altijd wegstreepte totdat bvb. een stalgenootje er ineens 1 heeft en het perfect voor je blijkt te zijn :)

Net zoals een "boomzadel" er in allerlei verschillende varianten is, zijn boomloosjes dat ook :j

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:19

@pmarena ik ga die ook proberen vaak heb je testzadels dus ik hoop er 1 te vinden je hebt me om gepraat :D
heb ff op de site gekeken uit jou onderschrift :o en ik blijf toch elke keer weer aan western denken.
en heb er 1 gezien die ik al een tijdje voor mn ongeluk wilde hebben.
zijn daar ook testzadels van.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:32

testzadel aangevraagt :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:49

Nah, en een westernzadel heeft nu juist GEEN kniewrongen :P

Maar het is wel weer interessant om te proberen, soms blijkt iets anders dan je in gedachten had juist veel beter te werken dan hetgene dat je wèl in gedachten had.

Misschien is juist een ongedwongen zittend zadel wel beter met jouw klachten....je weet het alleen als je het probeert. Is het niks dan ben je toch weer wat wijzer geworden. Ik had zelf met je specifieke wensen uit de openings-post eerder gedacht aan een Barrydale, puur binnen het Barefoot-assortiment gekeken dan want er zijn natuurlijk tientallen verschillende merken en types die aan die omschrijving voldoen :)

Ik ben erg benieuwd wat uiteindelijk JOUW zadel gaat worden.....hoop dat je er niet al te lang naar hoeft te zoeken maar je hebt iig meer dan zat tips gekregen al :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:51

Ik ga dit ook even volgen. Ik ben namelijk ook op zoek naar een goed zadel met dikke kniewrongen en extreem diepe zit. Ik heb nu last van mijn rug in mijn huidige zadel. (Hulsebos wb4).

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:00

Mayflower_ schreef:
Ik ga dit ook even volgen. Ik ben namelijk ook op zoek naar een goed zadel met dikke kniewrongen en extreem diepe zit. Ik heb nu last van mijn rug in mijn huidige zadel. (Hulsebos wb4).

Voor rugproblemen, euroriding titan II :D (heeft voor mijn rugproblemen toch goed geholpen !)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:20

ZarcoTje schreef:
Mayflower_ schreef:

Voor rugproblemen, euroriding titan II :D (heeft voor mijn rugproblemen toch goed geholpen !)

Die heb ik hiervoor gehad, kreeg er toen ook rugproblemen mee helaas.. -O-
Die KN ouverture lijkt mij goddelijk zitten. :D Maar helaas nergens tweedehands te verkrijgen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:23

Oh jammer zeg, ik vind het een héérlijk zadel, voor mijn rugproblemen heeft hij iig goed geholpen ! :j

Ik heb ook al veel goeds gehoord over de albion zadels :j

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 15:39

pmarena schreef:
Nah, en een westernzadel heeft nu juist GEEN kniewrongen :P

Maar het is wel weer interessant om te proberen, soms blijkt iets anders dan je in gedachten had juist veel beter te werken dan hetgene dat je wèl in gedachten had.

Misschien is juist een ongedwongen zittend zadel wel beter met jouw klachten....je weet het alleen als je het probeert. Is het niks dan ben je toch weer wat wijzer geworden. Ik had zelf met je specifieke wensen uit de openings-post eerder gedacht aan een Barrydale, puur binnen het Barefoot-assortiment gekeken dan want er zijn natuurlijk tientallen verschillende merken en types die aan die omschrijving voldoen :)

Ik ben erg benieuwd wat uiteindelijk JOUW zadel gaat worden.....hoop dat je er niet al te lang naar hoeft te zoeken maar je hebt iig meer dan zat tips gekregen al :)

western heeft me altijd al getrokken en heb ik altijd fijne zadels gevonden.
ik ga kijken of ik daarvan een testzadel kan krijgen. misschien is het iets maar misschien ook niet je weet het maar nooit haha.
mijn knie doet ook aan de binnenkant van m`n been het meeste pijn dus ik moet gewoon goed uitproberen.
en ik zal er nog wel ff mee bezig zijn ben ik bang :')

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 15:40

[/quote]

Die heb ik hiervoor gehad, kreeg er toen ook rugproblemen mee helaas.. -O-
Die KN ouverture lijkt mij goddelijk zitten. :D Maar helaas nergens tweedehands te verkrijgen.[/quote]

die lijkt me idd ook wel wat :)

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:21

Weet iemand toevallig (of en zoja) waar je de Euroriding Titan II zou mogen testen / proefperiode?
bedankt!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:28

Ik heb de titan II ook een poosje gehad, maar ik ben nu heel erg blij met mijn Luc childeric :j
Vaste zit met veel wrong, maar niet gedwongen. En superzacht. Zowel voor jezelf als voor je paard.
Hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan :D

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:29

ik raad je een passier aan!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:31

ik kan je ook wel hulzebos aanraden :j heerlijke diepe zit, dikke kniewrongen en je zit als een huis

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:37

Inmiddels heb je al heel wat hulp gekregen voor het vinden van een goed zadel, toch wil ik je aanraden om ook een paar verende beugels aan je zadel te hangen én een zit houding coach te zoeken.
Het kan namelijk zijn dat je juist door een zadel in een hele vreemde positie word gezet, waardoor er extra druk op je spieren/banden komt waardoor zit weer pijn en irritatie veroorzaakt.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 22:20

annebe schreef:
Inmiddels heb je al heel wat hulp gekregen voor het vinden van een goed zadel, toch wil ik je aanraden om ook een paar verende beugels aan je zadel te hangen én een zit houding coach te zoeken.
Het kan namelijk zijn dat je juist door een zadel in een hele vreemde positie word gezet, waardoor er extra druk op je spieren/banden komt waardoor zit weer pijn en irritatie veroorzaakt.

die verende beugels wil ik zo wie zo ja.
en ik word gecoacht voor mn knie :)

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:22

Winter Pro Dressage Contourbloc misschien?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:52

Verende beugels zou ik ook wel even goed uitproberen als je dat nog niet gedaan hebt hoor, die kunnen je knie namelijk ook juist extra zwaar belasten, omdat je been als het ware steeds iets langer wordt als je gaat staan in de beugel (= vering naar beneden) en wanneer je weer gaat zitten wordt je been weer iets korter (beugel komt omhoog) waardoor je knie steeds aan het werk is. Als je knie juist een rustige ligging nodig heeft kan het dus juist tegenwerken om verende beugels te hebben.

Ik vond ze zelf op zich wel fijn, maar vond die steeds verschuivende knie èrg irritant worden op een gegeven moment.