Massimo trail vs Massimo dressuur I of II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:15

Sienna_ schreef:
Weet je toevallig welke soorten leer het zadel en die kniewrongen zijn?

Alleen dat het wat meer geruwd is. Heel fijn als je met een natte broek (hoosbui..) op het zadel zit, dan zit je écht vast :+ Het zweetblad is gewoon dik, stevig leer, en dat werkt dus meer.

Als het nieuw al donderker is, zal ie nog wel een tikje donkerder worden uiteindelijk, denk ik.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 08:18

Ik hoop ook dat er iets bij zit. Zij ging er precies van uit dat Massimo de beste keuze zou zijn door Sienna haar korte rugje en mijn maat 40-kont. :D
Tip: Als je echt vast in je zadel wilt zitten: In de regen gaan rijden. :D

Sienna_

Re: Massimo trail vs Massimo dressuur I of II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:34

Vanavond beide zadels gezien. Eerst de trail gebruikt en toch voor gevallen. Ze liep er direct vrij ontspannen onder ondanks een gespannen ruiter. Ik rijd namelijk niet graag als er volk bij is. En dat was natuurlijk het geval ;-). Op zich niet erg natuurlijk. Er is wel minder bekend dan in nederland. Bij mij was er maar sprake van 2 kleuren. Zwart en bruin :-) ze gaan wel bekijken of de weekbladen iets korter kunnen. In de trail heb ik toch de 18.5 nodig :-(

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:57

Hihi, nog een trail erbij op bokt. Kunnen we binnenkort ons eigen 'Massimo-Trail-Topic' beginnen!
Welke kleur is het geworden zwart of bruin? Ik kreeg erg veel staaltjes te zien, waarschijnlijk verschil in zadelmakers?!
Vandaag in de regen gereden, niet 'vast' gezeten. Was een kort ritje in de miezer-regen. Ik heb ook een 18,5 ach wat zegt een maat, als je er maar goed in/op zit toch?!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 05:27

Ik heb ook een 18,5" :j

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 06:42

De zweetbladen kunnen korter hoor, en ook via belgie kunnen alle kleuren besteld worden. Dat moet niks uitmaken. Als je zadelverkoper contact opneemt met Zeitler dan zorgen die ervoor dat ze kleurenstalen krijgt.
Dat "oudere" bruin verandert steeds iets van kleur. Dat is de favoriete kleur van meneer Zeitler zelf vertelde hij mij :-).

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 06:47

Ik zie nu pas het woord "weekbladen". :D :') De GSM heeft dus weer mijn woorden veranderd, want natuurlijk bedoelde ik zweetbladen.
Eigenlijk vond ik deze nog behoorlijk lang! Gisteren reed ik op dressuurlengte en dan lukt het wanneer ik mijn hakken uitduwde. Wel goed natuurlijk om mijn hakken deftig te leren uitduwen. Ik verwacht echter dat als ik met kortere beugels rijd, ik niet al te veel onder het zweetblad uit zou komen. :') :o
Redenen dat ik gekozen heb voor de trail:
- ontspannen paard: Het was effectief een grote rol tegenover voordien. Vroeger was ze in het begin van het draven heel zuur en algemeen voelde ze een stuk korter in de passen aan. Nu had ze een heerlijk tempo, kreeg ik iets makkelijker buiging, en liep ze dusgewoon vrij ontspannen. :)
- in draf was ze een stuk ruimer (heerlijk gewoon) en stap gewoon ontspannen, maar dat was ze voordien ook
- zachte zit
- dressuurmatig genoeg
- veelzijdig

De kniewrongen vond ik zeker voldoende! :) Zelf moet ik echter dringend leren om in het middel van men zadel te gaan zitten.

De dressuur II vond ik een mooi zadel maar kon ik niet uitproberen omdat de kussens volgens de osteopate toch niet 100% lagen. Het waren geen Franse kussens (wel keilkussens) en ze sprak erover dat deze niet goed drukten. Eigenlijk ben ik vergeten om dan door te vragen. Uiteindelijk is dit dressuurzadel voor mij wel minder interessant omdat ik echt een veelzijdig paardje wil creëren, maar dan zou ik extra zadel moeten kopen in mijn ogen.

Het wordt dus een bruin zadel. ;) Op zich stoorde de 18,5 me niet want iedereen vond dat die zit sowieso enorm klein leek. Zeker dan in vergelijking met een effectieve 18.5. Misschien hangt het er iets vanaf of je leren zitvlak hebt of niet?
Ze gingen vandaag bekijken of er een bruine met boommaat 36 in stock is. Ondertussen gingen ze ook navragen of het zweetblad korter kan gemaakt worden. Ik ben benieuwd! Ik vermoed gewoon dat ze nog niet superlang in dit merk handelen. Zij werkt daarnaast wel samen met die winkel, maar is en blijft osteopate dus ze weet de basis. Naar wat zij vertelde, vermoed ik dat standaard bruin de kleur van het zadel van WendyBZ is. ;)

Edit: Ik zal het haar straks zeggen. Op zich ben ik wel akkoord met de voorgestelde kleur. Zeker omdat het inderdaad iets donkerder nog zal worden. Jij hebt persoonlijk contact met de "baas" van Massimo?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 06:49

Ik dacht al dat dat Belgisch voor zweetbladen was :')

Inchmaat kan ook groter zijn als je lange bovenbenen hebt. Maar ik kom vaker mensen tegen met een 18 of een 18,5":j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 06:53

Massimo levert alleen in halve inchmaten, niet in hele volgens mij. Ik heb ook 18,5 inch, 18 inch bestaat niet volgens Country Mill.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 06:55

Hahaha, zalig :D Nop het was dus een typfoutje van de GSM ;)
Bij mij is het in ieder geval geen 18.5 door mijn lange bovenbenen :') maar door mijn rond achterwerk :o :j

De meeste standaard zadels zijn inderdaad de 17.5 en 18.5 inch. Dat van de halve inchmaten weten ik niet, maar zou wel kunnen. Zeker als je dan in bedenking neemt dat ze de boommaat ook meteen met "2" laten verschillen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 06:57

Ik heb toch echt een 18 inch.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:09

[quote= Jij hebt persoonlijk contact met de "baas" van Massimo?[/quote]

Ja, toen ik deze zadels ook wilde gaan verkopen ben ik eerst daar naartoe geweest om kennis te maken. Ik vind het belangrijk dat ik de filosofie weet achter de producten die ik verkoop. En ik vind persoonlijk contact gewoon prettiger dan telefoon/mail. Bovendien zitten ze hier niet ver vandaan, dus het is makkelijk even op en neer te rijden. Alhoewel ik ook regelmatig naar mijn andere leverancier ga, en die zit hier 545 km vandaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:26

Ik heb ook een 18,5 inch. En deze zitting viel kleiner dan een 18 inch Euroriding Diamant.

Maar fijn dat je een zadel hebt gevonden!

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 07:58

Misschien kun je met de dressuurzadels meer? Weet jij daarover meer melrovers? Verkoop jij uiteindelijk ook de zadels?
Ik hoop dat ik het voldoende heb getest, want met mijn onzekerheid heb ik ik uiteindelijk maar wat voltes gedraafd en wat gestapt.
Galop zijn we sowieso nog niet aan toe, enkel wanneer de draf echt super verloopt. (Ze heeft me er ooit afgebokt en dat was mogelijks toen uit onbalans).
Vanaf volgende maand eindelijk terug les!

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 08:12

Ooh ja, heel opvallend was dat het dressuurzadel (effectief 17.5 inch) eigenlijk wel kort genoeg was voor de rug van Sienna. Nochtans waren het Franse kussens. De kussens zelf (en de boom ook maar dat is te veranderen) pasten echter niet 100%. Dan heb ik me echter afgevraagd of het echt onmogelijk is om een (goedkoper) kort dressuurzadel te vinden. Nu de keuze is gemaakt en ik ben wel heel tevreden van dat zadel.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:04

Wat bedoel je precies Sienna? Dat er met de dressuurzadels meer aanpassingsmogelijkheden zijn? Ik vind de zadels ook lekker kort. Ik heb van Zeitler een overzicht gekregen met de lengte per zadel. Dat kan dus zo opgezocht worden. De bomen gaan wel per maat hoor (het verspringt niet steeds met 2, dat staat zo wel op het bomenoverzicht maar mij is uitgelegd dat als je bv tussen 32 en 34 uitkomt dat je dan gewoon 33 moet bestellen).
Ik wens je in ieder geval heel veel rijplezier met je zadel :-)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:12

wow,ik heb net even in het trail zadel van Marije-Jiplover gezeten:

dat zit echt superzacht en comfortabel zeg...
en het gekke is...heb al 3 weken last van een pijnlijke plek in mijn rug linksonder...na paar rondjes stappen op haar pony met trail is de pijn weg...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:22

Ik had met mijn oude zadel(was ook heel zacht)ook meer last van mijn rug dan nu met de massimo dressuur.
De trail zat nog zachter maar lag gewoon niet lekker op mijn paard.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:58

Ik wilde eerst ook mn zweetbladen verkorten, uiteindeijk niet gedaan.
Met springen zit ik ook vrij kort op het zweetblad maar daar hebben zowel ik als tinker weinig last van.

Even een tip wat betreft het verkorten van je zweetbladen: Let erop dat je ze niet zo kort maakt dat je met je laarsen/chaps aan de onderkant blijft haken. Evt. nog een keer zadel uitproberen en aantal cm uitmeten.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 21:21

Ik bedoelde niet dat de dressuurzadels meer aangepast kunnen worden, maar vroeg het mij wel af. In ieder geval viel het gewoon op dat ook de normale zadels dus al vrij kort zijn.
Wat is bij jou kort onder jouw zweetblad? Bij mij heeft ze voorgesteld 5 cm eraf te doen dus echt veel is dat niet. Het leek me in ieder geval wel in orde. Intussen is het zadel dus al besteld, maar indien jullie echte bemerkingen hebben hoor ik het graag. Ik denk dat het bij jou al een stuk beter meevalt dan bij mij. Als ik me mag baseren op jouw foto's. :)

En darkchrystal ga je hem ook bestellen of tweedehands kopen?

Bij mij komt het er wel op neer dat het door het maatwerk toch 7-8 weken duurt. Omwille van de recente behandeling en geen enkel deftig passend zadel betekent dit dus ook gedurende die periode niet of amper rijden. Gelukkig bestaat er grondwerk. Hoewel ik me al verheugde op de wandelingen en het goedweerpistewerk :D :o

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:28

5cm moet inderdaad wel kunnen. Echt kort is het niet. Oude kennis van mij had te korte zweetbladen waardoor de bovenkant van haar laars soms 'onder' t zweetblad bleef haken. Heel erg storend. Maar als ik het zo hoor denk ik niet dat dat bij jou het geval zal zijn.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 21:40

Het leek me inderdaad aanvaardbaar en heb wel veel vertrouwen in die osteopaat. Het is in ieder geval iemand die veel met paarden bezig is en zo'n vergissingen niet zal maken denk ik. Het moet inderdaad enorm storend zijn als je regelmatig blijft hangen.
Om een vergelijking te trekken: mijn voeten waren ongeveer daar waar jij zit tijdens het springen. Dit dan echter wanneer ik op dressuurlengte zat. :D :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 06:21

Mijn pony heeft geneeskrachtige gaven, darkchrystal! ;-)

Fijn dat je er lekker op zat.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 13:23

Als alles goedloopt, krijg ik deze week mijn zadel. :)