Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:27

xXLianneXx schreef:
Carmy81 schreef:
Lianne, inderdaad er zitten inlages in de Premium Plus en Iberica. En je kunt ze zelfs nog zelf wisselen in eventueel dikkere / stevigere :)

dat zou echt een mooie oplossing zijn puur voor mezelf :o paardje vind het zadel ook prima maar ik vind bbp op z'n tijd gewoon erg fijn :)
wel jammer dat ze zo ontzettend duur zijn.

:j das jammer inderdaad....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:34

Carmy81

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:38

Die ziet er best klein uit op dat filmpje. God ik hoop dat mijn kont in een pony past whahaha...
Begin nu te twijfelen of ik de juiste maat heb gekocht :?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:45

Ik heb zelf een maatje 34 en heb de Premium in maatje paard. Inprincipe is hij een stuk te groot(aan de achterkant). Heb zelf extra opgevult aan de achterkant(met een bonte christ singelhoes) om hem beter passend te maken. De achterkant en de wrongen kunnen gewoon verwijderd/vervangen worden. Het zijn zachte schuimblokken.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:48

Oh OK, want ik heb mij laten adviseren door meerdere bedrijven dat Pony tot ruim kontmaat 40 gaat.
En aangezien ik een Andalusier heb met een redelijk korte rug heb ik de pony besteld.
Nah zit vast wel snor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:33

Ik vind ze niet te duur als je ze veel gebruikt,maar voor lange ritten en dergelijke vind ik het niks,zeker niet met beugels en zonder beugels ga ik geen 4 uur rijden...
dus voor mij te duur voor 'erbij'.
toch stiekem wel benieuwd hoe mensen ze ervaren...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:25

Ik zou ook een pony bestellen hoor Carmy. Don fluisterde mij via de mail in dat je met maat 42 best nog in de ponymaat past.
Ik ben ook heel nieuwsgierig! Zit nog steeds op mijn handen want wil zorgen dat ik voldoende info heb alvorens te bestellen. Maar het lijkt mij een prima tussenoplossing!

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:38

Oh gelukkig :D
Nog een paar daagjes geduld en dan kan ik verslag uitbrengen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:44

Hoi allemaal, ik ben even niet zo veel online hoor , schoonvader is woensdag overleden dus daar erg druk mee. Ter info (gezien vragen per PB :P ) : ik ben degene die een advertentie op Marktplaats heeft gezet.

Dit omdat ik natuurlijk sowieso 2 stuks Fellsättel overhoud omdat ik er maar 1 zelf wil houden , en waarschijnlijk wordt dat de Butterfly Plus. De Iberica en Premium Plus (allebei maatje pony in bruin) hou ik dan over en komen te koop.

Omdat ik in Nederland niet echt veel info zag qua maten enzo en ik toch nog wat bestellingen wil doen , heb ik op Marktplaats maar het 1 en ander gezet zodat er inderdaad wellicht orders gebundeld kunnen worden.

En zodra ze hier binnen zijn wil ik dan meteen wat extra foto's rondom maken en deze ook bij de advertenties erbij zetten omdat ik het leuke dingen vindt en ze wel wat extra bekendheid wil geven , het is altijd fijn als je lekker veel info kunt vinden en een goed beeld van hoe iets in elkaar zit :)

In Duitsland of bij Don bestellen kan natuurlijk net zo goed , dat maakt allemaal geen fluit uit , komt toch allemaal bij Christ vandaan :)

Don is overigens een vrouw hoor :P

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:46

ok ik kom mij ook even bemoeien vanuit mijn interesse voor bbp voor mijn tonronde paard
Behalve uiterlijk... kan iemand mij wat meer specifiek de verschillen zeggen tussen de libra bbp en de chris bbp?

Hoe is het met de ligging van bbp op een tonvormig paard? Gaat hij niet erg makkelijk glijden?
(heb ik nl ook al met mijn barefoot)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:55

Hoi Liljebo,

heel specifiek zijn dat denk ik de inlages en het feit dat Christ van schapenvel is en de Libra volgens mij van fleece...
Waarschijnlijk glijdt het wel ja.... maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Mijn schaapje heeft ook de neiging tot glijden en moet dus wel goed aangesingeld worden en vooral zelf goed in het midden blijven zitten.

Pmarena, nogmaals gecondoleerd!
Als jij de Iberica weer weg doet heb ik op zich interesse. Het hangt even af van levertijd. Mijn voorkeur gaat uit naar de naturelkleurige, maar een bruine is ook prima en mooi! Ik wil er als ik eenmaal bestel liever niet weken op hoeven wachten.
Dat Don een vrouw is wist ik niet! Niet dat het verder wat uitmaakt :) maar de naam doet natuurlijk wel anders vermoeden :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:01

Op het duitse reitforum.de zijn inmiddels al 2 1/2 topics over de lammfellsattel , dus als je duits goed is en je hebt zin om te lezen...... ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:03

ah ik zie het al... katoen en manmade wool (wat dat dan ook mag zijn :+ ) Reden prijsverschil is duidelijk.
Glijden is natuurlijk minder handig.... hmmm....

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:04

Maris schreef:
Op het duitse reitforum.de zijn inmiddels al 2 1/2 topics over de lammfellsattel , dus als je duits goed is en je hebt zin om te lezen...... ;)

zal es zoeken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:14

Lusitano: bedankt... :)

Ik heb ze direct bij Christ besteld.

Ze zijn wel snel qua verzending moet ik zeggen. Blijkbaar hebben ze toch wat van deze Fellsättel op voorraad liggen. Ik heb maandag contact gezocht om te vragen naar de levertijd van deze modellen / kleuren / maten , woensdag zijn ze verzonden. Dus nu is het afwachten wanneer ze hier bezorgd worden (en of wij toevallig net thuis zijn gezien de huidige situatie...)

Op zich hebben ze geen bruine vachten meer op voorraad waardoor ze in principe pas weer rond mei nieuwe bruine artikelen kunnen leveren. Maar ze hebben blijkbaar nog wel hier en daar een al gemaakt Fellsättel liggen met bruin schaap.

De andere kleuren zijn wel gewoon op voorraad en die kunnen ze snel verwerken.

Op zich is de levertijd dus niet zo lang , maar je weet natuurlijk nooit of het tegenzit met het specifieke model / kleur / maat die je wilt , dat is iets dat altijd even nagevraagd kan worden natuurlijk :)

Maar als de 1 of de andere leverancier zelf het 1 en ander op voorraad heeft (en een snelle verwerkingstijd van orders heeft) dan is dat natuurlijk een prima optie , zie het verhaal van Carmy +:)+

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 11:32

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:38

En ik heb net antwoord van Christ
Pony in bruin en naturel is aanwezig, zwart alleen in de grote maat (model Iberica)

Ik ben inderdaad een vrouw 8-) Donna voluit maar niemand noemt me zo :D

De inlagen zijn eender aan die in hun pads voor boomloze zadels zitten - het is geperste latex - dat deukt niet in (niet ver) en is ademend en soepel. Bovendien heb je onder en boven 2cm dik schapenvacht.
Je zou er een boomloze pad onder kunnen doen, of extra inlagen er in en dan kan je er net zo goed mee rijden als met een boomloos zadel

Wij gebruiken de Iberica op een Fjord - de pony maat. Wie Ron gezien heeft ...hij past er dus ook in!

Citaat:
manmade wool
is dat niet "sheep-made" :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:47

Buitenzinnig schreef:
En ik heb net antwoord van Christ
Pony in bruin en naturel is aanwezig, zwart alleen in de grote maat (model Iberica)

Ik ben inderdaad een vrouw 8-) Donna voluit maar niemand noemt me zo :D

De inlagen zijn eender aan die in hun pads voor boomloze zadels zitten - het is geperste latex - dat deukt niet in (niet ver) en is ademend en soepel. Bovendien heb je onder en boven 2cm dik schapenvacht.
Je zou er een boomloze pad onder kunnen doen, of extra inlagen er in en dan kan je er net zo goed mee rijden als met een boomloos zadel

Wij gebruiken de Iberica op een Fjord - de pony maat. Wie Ron gezien heeft ...hij past er dus ook in!

Citaat:
manmade wool
is dat niet "sheep-made" :P

Verkopen jullie niet de bbp van libra?Is die een beetje te vergelijken met die van christ en is die ook van wol of gewoon van fleece?

Die van christ zijn wel super mooi :j Ik rij meestal met bbp en laat mijn zadel vaak liggen,dus ga het wel overwegen!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:52

buitenzinnig.. haha... op die engelse site stond echt man-made wool. Geen echt wol, denk ik dan. Volgens mij heb jij idd ook die van libra? Kun je daar meer over vertellen
(de prijs daarvan valt ietsje meer in mijn budget :+ )

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:56

Citaat:
Verkopen jullie niet de bbp van libra?Is die een beetje te vergelijken met die van christ en is die ook van wol of gewoon van fleece?

Die van christ zijn wel super mooi Ik rij meestal met bbp en laat mijn zadel vaak liggen,dus ga het wel overwegen!

Ja, we verkopen ook de Libra bbp - die is uiteraard van nepschaap en lijkt verder op de Premium (zonder de Plus) van Christ. Prima dingetje, maar uiteraard geen Christ Iberica of ander Premium Plus model. Kan je ook niet verwachten voor die prijs.

Heb net 4 stuks Iberica besteld - 2x bruin en 2x naturel. Zwart in ponymaat komt later

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:01

Wie Ron gezien heeft ...hij past er dus ook in!

Ron heeft ook geen dikke kont haha.
Dus eigenlijk is het Christ BBP met de inlages een soort van te vergelijken met een boomloos zadel.
Oh jongens ik kan niet wachten pfffff

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:01

Dat gaat dan toch een christ worden dan,als ik er een koop..

Waar ik heel benieuwd naar ben is of ze met beugels niet erg gaan glijden..Het is namelijk wel prettig dat als je een keer met beugels rijdt dat het stabiel ligt,en dan ook op een rondgeribd paard met weinig schoft..

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:05

Pleiada, dat ga ik maandag voor je uitproberen !!! Maar let op dat je de beugels niet teveel gaat gebruiken. Niet zoals in een boomzadel. Ik hang ze er ook wel aan, maar meer voor het opstappen en dat je niet constant je benen hebt hangen zeg maar. Ik zal es ff een fotograve voor maandag regelen, want volgens mij worden veel foto's wel op prijs gesteld ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:09

Carmy81 schreef:
Pleiada, dat ga ik maandag voor je uitproberen !!! Maar let op dat je de beugels niet teveel gaat gebruiken. Niet zoals in een boomzadel. Ik hang ze er ook wel aan, maar meer voor het opstappen en dat je niet constant je benen hebt hangen zeg maar. Ik zal es ff een fotograve voor maandag regelen, want volgens mij worden veel foto's wel op prijs gesteld ;)

Ben heel benieuwd :j Heb jij ook een rond paard met weinig schoft?
Beugels zou ik willen gebruiken voor een klein ritje met vooral stappen en een klein beetje draven..Als dat kan denk ik wel dat ik er nog een equitex pad onder zou doen..

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:23

Nou ik heb een rond paard, maar wel met schoft. Andalusier. Maar ze is VRESELIJK druk onder het zadel. Dus als het schuifgevoelig is, dan gaat ie zeker schuiven bij ons ;)

Maar ik vind het heerlijk om zonder zadel op mijn paardje te rijden, daar wordt ze ook wat rustiger van. Dus ik heb gewoon besteld en de gok genomen.