Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Op de foto's heb ik mijn zadel inderdaad te ver naar voren liggen.
zo liep mijn paard weer goed en bouwde hij aan de andere kant ook weer spier massa op. om de week a 2 week even het zadel weer bij vullen en andere kant minderen. en probleem zo goed als opgelost. al in mijn zadel nog wel 'scheef'maar wel recht voor de rug van mijn paard.
Ik ben zojuist gebeld door de zadelmaker die ik gemaild had met mijn verhaal en zij adviseerde mij mijn zadel niet door iemand anders te laten aanpassen. Zij had deze klachten eerder meegemaakt bij verschillende personen met zadels van Albion (ik kreeg overigens ook een pb van iemand uit een andere regio met een gelijk verhaal dus blijkbaar ben ik echt niet de enige). Uiteindelijk hebben veel van deze personen geen gelijk gekregen van de leverancier/Albion, omdat iemand anders dan de leverancier het zadel had aangepast. Zij adviseerde mij de dierenarts naar mijn paard te laten kijken (globaal onderzoek hoeven, benen, rug, scheefheid enzovoorts) en indien dit ok was de leverancier tweemaal de mogelijkheid te bieden om het zadel te corrigeren. Indien het hierna niet opgelost was, proberen alles op papier te krijgen (heb ik gelukkig) en op deze manier eisen dat ze het zadel terugnemen. Ik ben ontzettend geschrokken van dit verhaal, maar heb hierdoor besloten het overleg van mijn zadelmaker maandag af te wachten en daarna het zadel door hen te laten opvullen/rechtmaken (ik hoop dat ze met mijn inzicht meegaat dat opvullen niet de oplossing is). Dan hoop ik met heel mijn hart dat het probleem opgelost is en zoniet zal ik verdere stappen ondernemen in de hoop een correct zadel te krijgen.
)Mrijn schreef:Ik denk dat het sowieso heel lastig is om je gelijk te halen als er meer zadelpassers aan het zadel hebben gezeten. Het lijkt wel standaard dat zadelpassers elkaar afvallen en bekritiseren dus elke volgende zal weer wat anders opmerken aan je zadel. Ik denk dat Albion zijn handen er vanaf trekt als er een ander dan de eigen (geselecteerde) dealer aan het zadel zit. Maar ik begrijp wel heel goed dat je verder zoekt als je het gevoel hebt niet door je eigen zadelpasser geholpen te worden.
Is het een idee om je paard na te laten kijken door een chiropractor en zijn of haar bevindingen aan de zadelpasser voor te leggen? Of, beter nog, een afspraak maken met een chiropractor en je zadelpasser tegelijk. Laten zij elkaar maar overtuigen van wanneer een zadel goed ligt en wanneer niet.
dondeyne schreef:Ik reageer even op alle quotes apart, anders houd ik het niet meer bijOp de foto's heb ik mijn zadel inderdaad te ver naar voren liggen.
Russel, ik heb vaker (ook met zadelmaker) de afdrukken op mijn sjabrak bekeken. Hier zie je heel duidelijk dat ze scheef zijn (rechtsachter meer druk dan de rest) en dat sluit aan bij mijn klachten om het zo maar te zeggen. Ook controleer ik regelmatig mijn paard, omdat hij eerder problemen heeft gehad, zowel staand als aan de hand als tijdens het longeren. Dan is hij voor mij en de osteopaat en de zadelmaker niet scheef.
dondeyne schreef:Nombrado, ik heb zelf ook het idee dat ik wat meer achterover geduwd wordt dan eerst, volgens mij ligt dat dus aan de vulling en niet aan de bouw van het zadel. Kan dat? Met rijden focus ik al op het rechterachterbeen, zoals we het eerder al besproken hadden.. Momenteel heb ik heel veel problemen met het buigen rondom mijn rechterbeen. Voorwaarts neerwaarts gaat het, maar als ik hem oppak heeft hij veel moeite met netjes buigen met het loslaten in zijn kaak.
Ik weet niet zeker of het bij die andere mensen alleen verkeerd aanmeten of ook een verkeerd zadel was, maar dat heeft uiteindelijk wel tot rechtzaken tegen albion zelf geleid. Verder lag mijn zal nu inderdaad te ver naar voren, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik altijd zo rijd..
dondeyne schreef:Babootje, de leverancier zit uiteraard in NederlandIk weet niet zeker of het bij die andere mensen alleen verkeerd aanmeten of ook een verkeerd zadel was, maar dat heeft uiteindelijk wel tot rechtzaken tegen albion zelf geleid. Verder lag mijn zal nu inderdaad te ver naar voren, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik altijd zo rijd..
Nombrado, ik zal er naar gaan kijken! Even bedenken waae ik een ijzerdraadje vandaan kan halen