Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:46

Paddenpad schreef:
Tevens is het nog zo,koop je een zadel wat niet past zie het maar weer eens te verkopen,vreselijk!

Ik heb dat inderdaad ook eens gehad. Ik heb toen op goed vertrouwen -naïef als ik was- een zadel overgekocht via internet, waarbij ik nog vroeg aan de verkoper of ik de koop eventueel ongedaan kon maken als het zadel niet bleek te passen. Maar daar ging de verkoper niet mee akoord, met de boodschap "er zijn genoeg geïnteresseerden voor het zadel". Uiteindelijk bleek het zadel inderdaad niet te passen en heb ik nog een paar maanden met dat zadel in m'n maag gezeten voor ik er eindelijk een geïnteresseerde voor had...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:53

Voor degenen die nog meer over zadels passen willen weten is hier ook een leuke serie:

Dit is alleen deel I, maar als de deze op Youtube bekijkt kan je zo de hele serie volgen.

Maar ik moet jullie wel waarschuwen, hoe meer je weet hoe kritischer je wordt en voor je het weet heb je net zoals ik veel te veel zadels.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:54

En dan heb ik ook nog het bijkomend probleem dat ik een bruinzadel nodig heb,ben namelijk helemaal overgegaan naar bruin tuig en dus mijn hoofdstellen ook allemaal bruin zijn omdat dat beter bij mijn paard past en ik het mooier vind staan! :o
In zwart is meer keuze ook wat betreft rijlaarzen tweedehands heb ik het dan over!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:18

Paddenpad schreef:
En dan heb ik ook nog het bijkomend probleem dat ik een bruinzadel nodig heb,ben namelijk helemaal overgegaan naar bruin tuig en dus mijn hoofdstellen ook allemaal bruin zijn omdat dat beter bij mijn paard past en ik het mooier vind staan! :o
In zwart is meer keuze ook wat betreft rijlaarzen tweedehands heb ik het dan over!

Er lijkt zo veel aangeboden te worden, maar bruin is echt moeilijk! Ik ben ook net overgestapt en heb maar een nieuw zadel gekocht met inruil.

unicorn_kiss

Re: Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:38

geen nood, met deze weersomstandigheden wordt er gewoon minder getraind, wedsttrijden gereden en minder geld uitgegeven. In het voorjaar als de zon erop komt, kopen mensen weer

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:02

Denk dat het moeilijke verkopen ook ligt aan dat je hem niet zomaar retour kan doen als hij niet past. Persoonlijk zou ik als ik een zadel zou zoeken liever een van een zadelmaker kopen, simpelweg omdat die beter kunnen zien of iets goed ligt, boom stuk is en dat soort ongein. Via internet iets kopen is toch vaak lastig, of het is te ver weg om te passen, verzenden liever niet met een zadel.

Toen ik klein was hadden we bij mijn vorige haflinger een zadel waardoor hij kreupel was gaan lopen, dus wij een ander zadel gekocht en de oude op marktplaats gezet voor 75 euro. Het zadel zag er netjes uit en zowel vader als ik waren totaal leek op zadelgebied, dus we hadden geen idee of ie nou stuk was of niet.
Binnen een week was hij verkocht en achteraf hoorden we dat de boom gebroken was, kon wel weer gerepareerd worden, maar toch. Zo zullen er denk ik wel veel meer mensen tussen zitten :=

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 14:24

boom kun je altijd even testen om wat druk te zetten op de voor en achterkant van het zadel. wel heeel belangrijk inderdaad om te checken maar als je leek bent is dat altijd moeilijk hoor.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:12

Ja precies, ik was toen 11 en ik vond het allang erg genoeg dat hij niet meer paste. De mensen die hem kochten hebben verder ook niet gecheckt enzo. Ben blij dat ik inmiddels beter weet :=

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 15:38

hahaha jaaa inderdaad.ach leer je ook weer van.vroeger dacht ik er niet eens aan of een zadel pastte of niet. maar tegenwoordig weet ik dat het zo gigantisch belangrijk is. als je na gaat want een blessures etc je paard kan oplopen aan een verkeerd zadel dan word je niet blij.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:01

Er zijn ook behoorlijk wat mensen amper het zadel nakijken en er een zadelpasser bijhalen. Ik heb ondertussen al enkele zadels verkocht, en er zijn er die ze gewoon meenemen zonder passen, er zijn er ook die niet eens de kussens en de speling op de boom nakijken. Dus ja, dan is het makkelijk verkopen

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:06

ja dat is waar. ik wil ook graag van mijn zadel af, maar heb liever dat ik het zadel terug krijg omdat het niet past dan dat een paard en ruiter er straks ellende van heeft. al zou ik dan wel balen! (eerlijk is eerlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:51

Aan de andere kant, ik heb vorig jaar een Kieffer Wien gekocht, naar volle tevredenheid. Ze kwamen heb brengen, heb hem op paard gepast, en er gelijk even mee gereden, was super.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:54

Ik heb ook een hoop spullen te koop staan zelfs met teab. Geen hond die reageert, volgens mij komt dat echt omdat er crisis is.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:11

barrelover schreef:
ja dat is waar. ik wil ook graag van mijn zadel af, maar heb liever dat ik het zadel terug krijg omdat het niet past dan dat een paard en ruiter er straks ellende van heeft. al zou ik dan wel balen! (eerlijk is eerlijk)

ja dat klopt, dat gevoel heb ik ook wel..maar dat zijn verder mij zaken niet echt, misschien kopen ze het wel voor iemand anders/ter decoratie :Y)

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 17:16

ja idd maar dat is ook aan hen. als zij met mij afspreken en zeggen goh mir ik wil em eerst passen als hij niet past wil ik mijn geld terug dan vind ik dat prima. zeggen ze daar niets over is het aan hen en neem ik het zadel niet terug.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:23

Fenna_s schreef:
Paddenpad schreef:
En dan heb ik ook nog het bijkomend probleem dat ik een bruinzadel nodig heb,ben namelijk helemaal overgegaan naar bruin tuig en dus mijn hoofdstellen ook allemaal bruin zijn omdat dat beter bij mijn paard past en ik het mooier vind staan! :o In zwart is meer keuze ook wat betreft rijlaarzen tweedehands heb ik het dan over!
Er lijkt zo veel aangeboden te worden, maar bruin is echt moeilijk! Ik ben ook net overgestapt en heb maar een nieuw zadel gekocht met inruil.

Idd, mee eens. Ik heb pas ook een bruin springzadel aangeschaft. Ik heb hem wel via marktplaats aankunnen schaffen. Ik had de mazzel dat het dressuur zadel (ainsley) van het zelfde merk was als het springzadel. Ik wist eigenlijk wel zeker dat die paste. Ik heb het nog wel even op haar rug gehad, maar het lag perfect. Het is echt lastig om een leuk bruin zadel te kopen. Ze zijn nog vrij duur of niet de juiste kleur. Maar goed, om op de andere onderwerpen nog even in te gaan, ik zou liever een zadel aanschaffen bij de zadelmaker. Ik heb het zadel via marktplaats gekocht,omdat zoals ik al ik vrijwel zeker wist dat die ging passen. Maar ik denk dat mensen vooral voorzichtiger zijn geworden. Ik hoor mensen om mij heen nog best vaak zeggen dat ze een nieuw/2e handszadel hebben gekocht, maar meestal hoor je dan dat ze het hebben aanlaten meten door de zadelmaker.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:29

Weet je wat me opvalt :)

Veel mensen die zeggen dat ze iets te koop hebben staan en het maar niet verkopen....hebben niet eens een link hier in hun onderschrift staan :P

Dat is zo'n beetje het eerste dat je moet doen : zet een link naar je advertentie in je onderschrift , dan ZIEN tenminste nog eens wat mensen het dat je iets te koop hebt staan :j

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:33

Pff ik heb mn zadel inmiddels al 4/5 maanden te koop staan ik word er echt gek van het is een bijna nieuw zadel die ik echt niet voor 100 euro weg wil doen aan de achterkant zit een mini snee van miss een halve cm , nieuw was ie 1200 hij is misschien een maand gebruikt ,
Kentaur is ook niet echt een slecht merk dus ik wil der wel minimaal 350/400 euro voor .

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:54

hier het zelfde probleem

oude eigenarese van mijn paard heeft een zadel (2e hands via mp) uitgekozen, deze zou goed moeten liggen. opgehaald en 400 euro voor neergelegd (wellis waar niet onderhandelt, gewoon 400 is prima.. heel slim want ik krijg er lang geen 400 nu meer voor, want iedereen moppert over de rimpels (tja, het is een hulsebos en niet een jong zadel) en er zat een scheur in de naad, die ik heb laten afplakken (knappen heel veel mensen op af, terwijl ej er niks van voelt en je zit erop dus niemand die het ziet)
maar welliswaar, het zou goed moeten liggen (fit 3, geen teruggesneden kamer.) paardlief een redelijke schoft. maar ach met een correcter-pad was dit op te lossen.
je eerste eigen paardje, dus denk je nou 400 euro. zadel primaaaa!

naja uit eindelijk naar andere stal, paard trap tegen der achter knie. en jawel paardlief vereandere van bouw. en de zadelmaker vond me een dompie.
want het zadel as voor ene haflinger perfect geweest. helaas ik heb een kwpn die blijkbaar heel smal is. andere zadels geprobeerd. paardlief bleek een stuk slanker te zijn dan ik dacht!
een 18inch hulsebos.. veelste groot voor mijn kleine kontje!

dus op marktplaats gezet,
maar helaas geen boom in de tuin voor een nieuw zadel dus oud eerst eruit!
helaas allemaal leuke mailtjes, WELKE BOOM.
lief reageren, NOOOIT MEER WAT VAN GEHOORD.
vandeweek een deal gemaakt, het enige wat nog even moest gemaild worden,
adres van mevrouw, en mijn rekeningnr. (geen probleem dacht ik zo)
niks meer van gehoord.
dus heel vreemd!

maargoed, nog steeds me zadel niet kwijt.
om ziek van te worden.
want paardlief staat inmiddels al 2 maanden bijna stil.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:09

Heb ook hetzelfde probleem. Nog een keurig zadel te koop. Een Rossner dressuur. Maar geen hond die belangstelling heeft. Ik heb het geld helaas ook nodig voor een ander zadel dus dat is super balen. Ik leef met jullie mee :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:18

Ik heb nu een 'dubbel' zadel, ik wilde mijn zadel niet wegdoen voor ik een nieuwe had. Maar irritant is het wel.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:22

liefhelietje schreef:
Heb ook hetzelfde probleem. Nog een keurig zadel te koop. Een Rossner dressuur. Maar geen hond die belangstelling heeft. Ik heb het geld helaas ook nodig voor een ander zadel dus dat is super balen. Ik leef met jullie mee :+

Zelfde probleem :') dus kan al echt 4/5 maanden niet rijden

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:23

skyline schreef:
liefhelietje schreef:

Dat is helemaal super vervelend!!! Mijn zadel past gelukkig wel op mijn paard maar wil graag eentje waar ik zelf fijner op kan zitten (paard gooit nogal hoog op en heb hier iets te weinig steun aan :) .

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:26

liefhelietje schreef:
skyline schreef:

Dat is helemaal super vervelend!!! Mijn zadel past gelukkig wel op mijn paard maar wil graag eentje waar ik zelf fijner op kan zitten (paard gooit nogal hoog op en heb hier iets te weinig steun aan :) .

is het ook mijn ouders willen 500/600 euro betalen en derest moest ik van mn zadel bijleggen maja als dat pokkeding niet verkocht word heb ik er niks aan :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:28

Ik heb ook een aantal spullen waar ik nou wel eens vanaf wil. Maar niemand wil het hebben. Best irritant :o