pfff wat past nu wel voor ons beide?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:59

Al eens geïnformeerd bij de olde hietmoat?

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:23

hehe, hoe ist nu met je zadel? Inmiddels al iets gevonden? Ik weet wat voor ramp het is. Heb zelf een half jaar zitten zoeken en proberen voordat ik een keuze heb gemaakt.
Het valt niet mee om iets te vinden wat jou en je paard past.

Geef niet te snel op, want jouw rug en jouw paard zijn rug zijn superbelangrijk. Het heeft meer dan een half jaar geduurd voordat ik een prima zadel had, maar ik ben er nu ruim 1,5 jaar later nog steeds super, super blij mee. Het was een rib uit mijn lijf, heb er lang over nagedacht, maar nooit geen spijt van gehad, dat ik iets voor zowel Rens als mezelf op maat heb laten maken. Daarvoor breng ik te veel uren bovenop mijn paard door.

Succes met je zoektocht en ik ben benieuwd of je al iets gevonden hebt en wat het dan geworden is.

PS. Ijslanderzadels zijn niet per definitie geschikt. Ook veel IJslanderzadels zijn erg lang voor de korte ruggen....... Je wilt niet weten hoeveel IJslanders met een veel te lang zadel gereden worden.

different1

Re: pfff wat past nu wel voor ons beide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:12

Ik zou je nog steeds een passier grand gilbert aanraden, een ouder model(de nieuwe zijn nog keihard en daardoor kun je niet echt goed oordelen over hoe het zit)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:16

de zoektocht staat momenteel op een laag pitje. Mijn osteo heeft onlangs nogmaals gekeken en had eigenlijk iets van....goh zo beroerd is het toch niet.
Daarnaast kan ik het momenteel financieel niet trekken om veel geld uit te geven, dus ik rij nu maar wat minder en longeer wat meer. Het is even niet anders

xx_star_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:22

Heb je het merk euroriding al geprobeert? Zit heel fijn en mijn pony liep er ook gelijk heel fijn mee na 1 rondje! Veel beter dan andere zadels;)

Carlii11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:31

Geen idee of het al genoemd is, maar heb je county geprobeerd? Pony die ik eerst gereden heb was ook rondgeribt en lastig om een zadel voor te vinden. maar dat lag er beter op.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:34

probeer een prestigge die zit heerlijk en is ook nog heel licht

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 21:14

iedereen heel lief voor het meedenken maar een ander zadel zit er momenteel financieel niet in

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:20

svdijk schreef:
Ik zou je nog steeds een passier grand gilbert aanraden, een ouder model(de nieuwe zijn nog keihard en daardoor kun je niet echt goed oordelen over hoe het zit)

Na het lezen van je begin post dacht ik dat ook, zeker omdat je bates caprilli noemde als wel fijn, maar niet passend.
GG heeft geen diepe zit en geen dikke wrongen, alleen geen idee, of die op je paard gaat passen.

(heb een bates voor mijn fjord, die helaas al snel niet meer goed lag op mijn zwarte paard, toen kwam er dus een grand gilbert van passier)

Als je geluk hebt, kun je er wel ergens 1 tweedehands vinden, want van de nieuwprijs wordt je heel ongelukkig.
Ik kon er ook niet direct ander zadel kopen heb ook nog een tijdje op een geleende wintec rondgereden (hels ding voor jezelf),
lag gelukkig wel goed op het paard.