Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yamcha schreef:Wat er zó idioot aan is imo, is dat je een rijtechnisch probleem hebt, wat je blijkbaar op allerlei manieren wilt oplossen, behalve rijtechnisch.
Ik denk dat je eerst met goede, ervaren instructie niet gaan werken. Daarna kun je altijd de medische kant proberen.
De kans dat het paard dit doet uit dominantie of,om je uit te proberen lijkt me niet aanwezig.
Yamcha schreef:Wat er zó idioot aan is imo, is dat je een rijtechnisch probleem hebt, wat je blijkbaar op allerlei manieren wilt oplossen, behalve rijtechnisch.
Ik denk dat je eerst met goede, ervaren instructie niet gaan werken. Daarna kun je altijd de medische kant proberen.
De kans dat het paard dit doet uit dominantie of,om je uit te proberen lijkt me niet aanwezig.
Citaat:Dit paard is heeeel erg druk met zijn hoofd. Als ik bijvoorbeeld maar een heel klein beetje druk heb op de teugel gooit hij zijn hoofd in de lucht.
Sheran schreef:En mócht het een mondprobleem zijn dan is er een grote kans dat het paard helemaal flipt met de slof.
Mijn paard had het ook in het begin en op een gegeven moment pakte de instructrice hem strakker terwijl zij naast hem stond en ik erop zat. Hij ging recht omhoog en klapte achterover.
Alissa_Yara schreef:Sheran schreef:Een paard probeert jé niet uit, hij probeert uit wie van de twee de dominante is, jij of hij
Ja, zo kan je het beter zeggen, dat bedoelde ik. En dat is hij nu dus aan het doen denk ik. Maarja als het langer zo blijft ga ik er wel iets aan doen want dan zal het medisch zijn.
. Yamcha schreef:Honden zijn veel slimmer, dat zijn roofdieren, en zij moeten knap kunnen jagen om hun prooi te pakken. Een paard hoeft alleen maar weg te rennen![]()
En natuurlijk zien sommige paarden hun eigenaar wel graag, 't is maar hoe je met ze omgaat. Ik speel bijvoorbeeld met mijn paard. En soms hebben we Fur-dag, dan doen we mooi maken en knuffen en verder niks. Die van mij hoeft zeker niet altijd te werken.
als tip zou ik je mee willen geven om hem de eerste keer even met hoofdstel te longeren ipv te rijden, zo komt er geen druk op de teugels zodat hij kan snappen dat het geen pijn meer doet
Pattyy_ schreef:Zou heel goed de oorzaak kunnen zijn (hoop ik in ieder geval voor jeals tip zou ik je mee willen geven om hem de eerste keer even met hoofdstel te longeren ipv te rijden, zo komt er geen druk op de teugels zodat hij kan snappen dat het geen pijn meer doet