Zwart zadel en bruin hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:05

Gooya schreef:
Yvank_ schreef:
Waarom denkt iedereen toch altijd gelijk dat setjes etc gepaard gaan met slecht rijden :+

Ervaring :) , anders zou ik niet op het idee gekomen zijn...

De ruiters die ik gezien heb (waarmee ik dus niet bedoel dat álle ruiters met setjes etc... ), die altijd in setjes kleurtjes etc reden, waren zo bezig met hun en het paard z'n uiterlijk dat ze vergaten om paard goed te rijden. Paardje liep mooi met nek in een krul, maar ondertussen werd de basis vergeten. Als het plaatje maar goed was. :r
Ik heb dus een enorme allergie ontwikkeld tegen mensen die zoooo ontzettend met het uiterlijk bezig zijn, (nee tssss een zwart zadel en een bruin hoofdstel 8)7 echt je rijdt voor gek...) helaas dus door ervaring geboren.
En nogmaals, ik weet dat dit niet voor iedereen geldt.

Denk dan dat je het over een bepaald type ruiters/amazones hebt maar niet puur over mensen die het mooi vinden hun set te matchen :/
Vind je stelling nogal krom en denk dat het totaal niks met zwart hoofstel/bruin zadel of andersom te maken heeft.
Weet dat je zei dat het niet voor allen geldt maar toch.... denk dat je het niet moet koppelen aan zadel en hoofdstel maar meer naar de ruiters/amazones moet kijken.

Ik krijg zelf zeer goede les, paard goed op achterhand rijden, luchtig aan de voorkant geen getrek en gepluk, rij daarbij ook veel recreatief lekker door het bos en doe veel longeren.
Dat ik mijn hoofdstel bij mijn zadel heb gekocht heb in kleur betekend niet dat ik geen oog voor mijn paard heb en niet wil dat ie lekker en goed loopt.

_O_ := vind het nogal kortzichtig zo te denken....

NicoleL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:09

Vind het ook niet bij elkaar passen. Of helemaal in het zwart; of helemaal in het bruin :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:12

Yvank_ schreef:
Wees gerust ik heb setjes en bij elkaar passend tuig. Ben niet verwend heb vanaf mn 14e mn pony zelf betaald en les wekelijks. En heb een hekel aan op je handen rijden. En ik zie dit toch vele malen meer dan joiw voorbeeld ik zie het eerder andersom..

Ik ook inderdaad :')

elena00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:21

paardrijden lijkt net een modeshow..

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:26

Hier een zwart/ bruin zadel en een bruin hoofdstel met zwarte teugels :D. Waarom: nou het zadel was er toen in deze duo kleur of geheel zwart, deze anti slip teugels zijn er niet in het bruin....

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:22

milobeer schreef:

Is het dan verboden om er leuk uit te zien tijdens het sporten? :+

elena00

Re: Zwart zadel en bruin hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:18

haha nee hoor, het is ook niet per se negatief bedoeld.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:19

Ik heb ook een zwart zadel en bruin hoofdstel. Niks mis mee.
Paard gaat er ook niet anders van lopen of zo, dus ik vind het wel best :+ .

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:28

Ik heb een wat ouder kn zadel en wil over naar een bruine cap en bruine laarzen, vind een combi kleur hoofdstel erbij wel super gaaf! Wil namelijk absoluut niet een ander zadel, deze begint wel bruin te verkleuren :+

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:45

Yvank_ schreef:
Ik vind het geen gezicht :n of helemaal bruin of helemaal zwart anders vind ik het een vlag op een modderschip :o maar dat is mijn mening :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:02

Ik vind het er nog niet eens heel lelijk uit zien. Leuk bruin dekje onder het zadel zal het nog best een leuk gezicht maken.

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:59

Ik vind het ook niet zo mooi als bij een complete set, maar het is ook niet afzichtelijk. Als je een redelijke donkere kleur bruin hebt dan is het zeker niet lelijk trouwens, dan is het juist mooi. Als je een lichte kleur bruin hebt steekt het vaak wel scherp af...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:04

Ik rijd wedstrijd met de kleuren zwart-wit. Het enige wat niet zwart is, is mijn zadel. Moet ik dan maar een zwart zadel kopen omdat dit mooier is of beter past bij mijn setjes? Of moet ik dan maar meteen een bruin hoofdstel en een bruine cap/rijjas etc. gaan kopen? Ja dág! :evaw: Het geld groeit me niet op mijn rug... Ik vind het prima zo. Het past goed, het stoort mij niet, en als anderen zich er aan storen dan kijken ze maar een andere kant op.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:11

Ik heb op mijn schimmel een zwart zadel ,bruine cap rood/bruin hoofdstel bruine laarzen. Vind het echt heel mooi :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:20

een paar jaar geleden besefte ik niet echt dat een goed zadel en hoofdstel zo duur waren
( had toen nog geen verzorgpony)
toen heb ik rusie gekregen omet een vriendin omdat ik met mijn grote mond
toch even moest zeggen dat ik dat bruine zadel en zwart hoofdstel echt niet vond staan,

nu heb een een geheel zwart set.
heeft wel een tijdje geduurt,
heb ook een tijdje met alles zwart gereden behave mijn beugelriemen en staartriem.
oké nu heb ik er begrip voor maar vind het nog niet écht mooi staan :o

waar ik me overgens wel aan erger aan mensen die:

- het t-shirt en het dekje niet bij elkaar passen ( een rijbroek is begrijpelijk maar een t-shirt )
- het dekje en de eventuwele peesjes niet bij elkaar passen b.v een rose dekje en oranje peesjes
LEES:vergens het ik met bruine of zwarte peesjes die niet bij het dekje staan geen probleem
kan me best voorstellen dat mensen het zich niet kunnen veroorloven om bij elk dekje
bijpassende peesjes te kopen,
of hebben een paard die de peesjes echt nodig heeft en dan liever 1 of 2 paar duurdere heben.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:08

Chipsielover schreef:
een paar jaar geleden besefte ik niet echt dat een goed zadel en hoofdstel zo duur waren
( had toen nog geen verzorgpony)
toen heb ik rusie gekregen omet een vriendin omdat ik met mijn grote mond
toch even moest zeggen dat ik dat bruine zadel en zwart hoofdstel echt niet vond staan,

nu heb een een geheel zwart set.
heeft wel een tijdje geduurt,
heb ook een tijdje met alles zwart gereden behave mijn beugelriemen en staartriem.
oké nu heb ik er begrip voor maar vind het nog niet écht mooi staan :o

waar ik me overgens wel aan erger aan mensen die:

- het t-shirt en het dekje niet bij elkaar passen ( een rijbroek is begrijpelijk maar een t-shirt )
- het dekje en de eventuwele peesjes niet bij elkaar passen b.v een rose dekje en oranje peesjes
LEES:vergens het ik met bruine of zwarte peesjes die niet bij het dekje staan geen probleem
kan me best voorstellen dat mensen het zich niet kunnen veroorloven om bij elk dekje
bijpassende peesjes te kopen,
of hebben een paard die de peesjes echt nodig heeft en dan liever 1 of 2 paar duurdere heben.

Het is niet meteen zo dat mensen die geen bijpassende setjes hebben dit per definitie niet kunnen veroorloven.... :+ Wat vind je belangrijker? Een bijpassend setje, of een kwalitatief goed, maar misschien niet goed bij elkaar passend setje? Ik ga echt niet kijken of mijn peesbeschermers wel bij mijn dekje past. Mijn paard rijdt dressuur, en loopt geen modeshow! :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:12

En het is ook niet zo dat dat per definitie een setje kwalitatief niet goed is, niet past of de ruiters niet kunnen rijden ;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:14

dat is niet mijn insteek. 8)7

Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik het niet nodig vind om tientallen van deze setjes te kopen om een beetje goed voor de dag te komen...

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:45

Tuurlijk kan prima, persoonlijk vind ik het leuk staan :)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:50

Mijn paard en ik zijn de kermis attractie van stal niks bij passend :o :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:51

Adamootje schreef:

Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik het niet nodig vind om tientallen van deze setjes te kopen om een beetje goed voor de dag te komen...

dat zeg ik toch ook niet... maar dat lees ik hier wel in het topic van verschillenden mensen. En aangezien je zelf begint met wat is nou beter een bijelkaar passend setje of een kwalitatief niet bij elkaar passend.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:37

Je kan beter goed voor de dag komen door goed en netjes te rijden, dan met mooi spullen *D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:42

milobeer schreef:

Vind ik ook.. :+ Maar goed, ik ben ook geen wedstrijd ruiter, en daar word je vast uitgelachen als je er niet chique bij loopt. :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:46

Op wedstrijden is het toch nog vaak zwart-wit, al mogen kleurtjes ook.

Het is vaak "thuis" en dan vooral op pensionstallen dat men elkaar gek maakt met de modeshow.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:10

Yvank_ schreef:
Adamootje schreef:

dat zeg ik toch ook niet... maar dat lees ik hier wel in het topic van verschillenden mensen. En aangezien je zelf begint met wat is nou beter een bijelkaar passend setje of een kwalitatief niet bij elkaar passend.

Oh sorry, vanaf de pc is het toch moeilijker in te schatten aan wie je je opmerking richt. :+