Effect bit omgekeerd in hangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gipsycob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:44

russel schreef:
Jaren geleden ook op zoek geweest, was ook een drama, of niet komen, herhaaldelijk niet komen, jij maar wachten en niet afbellen, of wel afspreken en dan in eens zeggen dat je zwanger bent na de 3e keer....en dan kontakt houden voor na de baby en dan doodleuk vertellen dat je na een maand na de bevalling al weer zwanger bent zoals geplant ook nog en dus niet meer gaat rijden...jawel.en ik haar maar als 1e keus aanhouden......en dat alles voor een gratis paard met nieuw tuig met alles er op en eraan......of mensen die helemaal niet kunnen rijden.....voor mij dus nooit meer....

Soort gelijk iets meegemaakt, waardoor mijn vrouwtje nu haar ene paard te koop heeft gezet. Ze is er klaar mee, met zulke bijrijders |(
En daardoor willen we nog maar 1 paard zodat we het met zijn 2 kunnen doen.

Ania

Re: Effect bit omgekeerd in hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:51

Sjezus... dit is gewoon bewuste dierenmishandeling, als je paard slecht reageert op het bit hang je er eerst een zachtere in alvorens er een hadere in te hangen, laat staan een bit om te draaien.

Ik begin er een beetje van te trillen, wat een rotbijrijder. Weg ermee en de cap erachteraan smijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:51

Die van mij moet een tijd doorgereden worden. Ik ben er zelf afgevallen, met een sleutelbeenbreuk, Na 5 maanden er aan geopereerd en nu zit de schrik er dusdanig in. Hij is erg gevoelig voor mijn stemmingen, dat heeft ie meteen door, dus er zelf op klimmen lijkt me geen verstandig idee.
Verder vond ik het voor hem ook leuk dat iemand hem mee nam op een buitenrit en dergelijke. Ik zelf wil weer wat vlieguren maken op een ander paard en dan later met wat meer vertrouwen er weer op stappen, leek me alleen erg fijn dat hij ook wat vlieguren had gemaakt.
De bijrijder kon dan ook gewoon blijven.

Het paard in kwestie :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AABRJACT.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:54

Is er niet iemand van stal die hem voor je wil rijden?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:57

russel schreef:
Is er niet iemand van stal die hem voor je wil rijden?

Erg goede vraag!
Ik weet niet of je een trailer tot je beschikking hebt want anders kun je hem ook naar een ruiter brengen, daar laten rijden (waar je bij bent) en dan weer mee naar huis nemen. Kost wel wat tijd en moeite maar dan heb je ook wat. Hebben wij ook gedaan bij 2 van onze paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:09

Nee, dat is er niet helaas. Ik sta op een erg kleine pensionstal. Mijn pensionhoudster heeft 2 paarden en de andere persoon die daar staat, rijdt er ook 2 en dat naast gezin, werk en huis. Ik heb geen trailer, niemand van ons en ook geen auto die hem kan trekken. Dus met een bijrijder was ik erg blij. Dit was de tweede bijrijder, de eerste was heel aardig, maar reed niet tot amper en kwam soms weken achtereen niet opdagen.
Ik wilde hem weg brengen naar de stal die hem heeft ingereden, maar daar moet ik 200 euro per week betalen en ik ben er met een paar weken niet, wil ik hem vlieguren laten maken. Dat kan ik niet opbrengen. Het hoeft echt niet gratis, maar dit is een aardige aderlating om dit even vol te houden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:33

Mindim schreef:
Magrathea schreef:
Ws iemand die zei dat het niks uitmaakte ofzo. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het erg lekker zit.

?

Ik wil graag weten hoe pijnlijk het is voor een paard wanneer een bit (gebroken watertrens) bewust, verkeerd om wordt bevestigd in het tuig en dan bij het paard wordt gebruikt.

Een dubbel gebroken water trens hing bij mijn verzorg paard verkeerd in het hoofdstel. IK dee het hoofdstel in omdat ik de dag ervoor gewoon mee gereden had. De eigenaar had het hoofdstel daarna schoon gemaakt en het bit verkeerd gehangen. Meteen toen het bit erin zat begon hij als een gek te kouwen. Laat merken dat het hoofdstel er niet gauw genoeg uitkon. Het doet dus pijn :)
Voor de duidelijkheid: Heb er niet mee gereden. Meteen ingedaan en uitgedaan!

Vivat

Re: Effect bit omgekeerd in hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:43

Jeetje TS is er niet iemand in de buurt die jullie sámen wat meer vlieguren kan helpen maken? naar mijn idee ben je daar op dit moment het meeste mee geholpen en hoef je ook geen vreemden meer op je paardje te laten

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:22

GreaseMonkey schreef:
doorgereden of niet doorgereden maakt niets uit. Het zit gewoon oncomfortabel en als iemand dat bewust doet is het in mijn ogen een onkundig persoon die bewust bezig is een dier te pijnigen. Maar goed, dat is mijn mening. Kopschuw kan ik me niet voorstellen dat dat door het bit komt, zal wat anders gebeurt zijn.

ik vind wel dat door gereden of niet doorgereden uit maakt !! een doorgereden paard kan net wat meer hebben om niet "angstig"te worden op het bit en bij een niet doorgereden paard kan het soms nog een beetje spannend vinden zo'n bit in zijn mond en als je zo voor wil zorgen dat het paard luistert ben je idd verkeerd bezig, ik zou iemand anders zoeken die je paardje normaal behandeld
Een jong paard kan daar idd kopschuw van worden zo'n pony hebben wij op de manege ook gehad. altijd gewoon rustig blijven dan komt het goed.

@ geerke toen ik net mijn paard had heb ik ook wel eens mijn bit er verkeerd om ingehangen gewoon onoplettend heid maar toen ik het bit in deed zag ik al dat ik het niet goed gedaan had en heb hem toen omgedraaid