dekens zijn zo duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dekens zijn duur

ja
167 (59%)
nee
116 (40%)

Totaal aantal stemmen: 283

lisch

Re: dekens zijn zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:36

ik was paardendekens voor 5(dunne deken) en 7,50(dikke deken)! dus vind dat erg duur!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 08:12

:wow: wat een reacties!
Hier heb ik wat aan... bedankt :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:16

Marktplaats en eind van het seizoen kopen,scheeld een hoop.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:26

Evelli schreef:
DRESSAGEFAN schreef:
Valt best mee, vergelijk het gewoon maar eens met een winterjas, en dan is een deken nog eens veel meer stof, die sterker, urenlang waterdicht en dan nog ademend moet zijn.

Die beredenering vind ik ook niet kloppend :+ shetdekens bevatten veel minder stof, en zijn over het algemeen net zo duur :D

aangezien er niet veel mensen zijn die hun setjes onder een deken zetten en er dus minder van gemaakt worden maakt ze in verhouding duurder te produceren als een deken in de gangbare maat 195. Dus daarom zijn dekens voor setjes in verhouding zo duur.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 13:32

En wat is dan het verschil tussen een 'onderdeken' en een 'gewone' deken ? kan je een onderdeken bijv. ook gebruiken voor op de wei?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:21

Onderdeken is meestal gewoon katoen van de buitenkant en dat kan dus niet zoveel hebben

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:38

Het woord "onderdeken" zegt het al,is een deken om onder een regendeken te leggen of onder stal of outdoordeken.
Een onderdeken is niet waterdicht en dus ook niet geschikt voor op de wei...mits je er een regendeken overheen legt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:41

Sjors493 schreef:
En wat is dan het verschil tussen een 'onderdeken' en een 'gewone' deken ? kan je een onderdeken bijv. ook gebruiken voor op de wei?

onderdeken is puur voor extra warmte en niet regendicht of scheurvast, daarom alleen voor onder je gewone deken

LouanneLoua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:44

Ik vind het meevallen, ligt nu ook weer wat voor soort, merk etc.

Maar mijn regendeken van 60 euro vind ik nu toch echt wel waard voor het geld, heeft nu al flinke rolbeurten en regenbuien overleeft :Q.
Dan heb ik een fleece dikke onderdeken van 125 euro (gekocht op tenentenkamp voor 5) ook veel plezier, eskradon
Een fleece deken van 30 euro ook eskradon
Een uirijdeken van 50 (waterafstotend met fleece voering0
Staldeken van 20 euro (had 60% korting)

En ga zo maar door, je ziet maar hoe de prizjen vershcillen :Q

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:53

Alleen al aan gespen en musketons zit er snel voor een slordige 20 euro aan een regendeken. Ik vind 50/60 euro voor een beetje kwaliteit een heel billijk bedrag.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:14

Ook in het ijzerwerk zie je verschil tussen goedkope en dure dekens. De musktons van de QHP deken waren binnen een paar weken kapot/afgebroken en zijn nu vervangen door musketons van een oude gesloopte Rambo eczeemdeken. Die zijn veel sterker en zwaarder.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:19

Nogmaals bedankt voor de reacties :D
dus als ik een onderdeken en regendeken koop dan is dat een outdoordeken ?
Of snap ik het niet goed?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:22

Bij mijn paard in de groep wordt er echt gespeeld met dekens. Waardoor er ieder jaar wel gaten of scheuren inkomen. Ieder jaar dus bijna een nieuwe deken. Ik ga nu ook over op tweedehands of goedkope merken. Ik heb al verschillende kwaliteiten geprobeerd en ze scheuren allemaal.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:28

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:42

Ik vind dekens ook duur, vooral omdat mijne alleen de duurdere dekens past..... Als ze nou HH zou passen, maar nee hoor, dat zit voor geen meter. Bucas past het beste... Maar die zijn wel rete duur. Echter hoop ik dat ze hun prijs waard zijn, en dat ze jaren mee gaan. Gelukkig is mijn dame geen sloper, dus dat scheelt al een hoop :) Anders had ik niet van die dure aangeschaft :n Ikvind het belangrijk dat ze een goede ademende en vooral goed passende heeft, en dan zit je al snel in de hogere prijsklasse helaas. Ik zelf zou niet eens voor mijzelf zo'n dure jas kopen (en ook niet zoveel verschillende :P)> maar ja, paard is duur. Ik had haar ook dekensloos kunnen laten ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:51

Sjors: nee, een outdoor deken is een watervaste, stevige, al dan niet gevoerde deken uit 1 stuk. Een onderdeken + regendeken kan echter ook prima mits ze niet schuiven

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:53

Alleen een regen deken is ook een outdoordeken, outdoordeken zegt niets meer of minder dan dat hij voor buiten en dus weerbestendig is. De mate van waterdichtheid zie je aan het getal voor de waterkolom die hij kan hebben. Voor veel dekens is dat getal 3000, maar er zijn er ook met een hoger = beter of met een lager = slechter getal.
Ga je voor 24/7 buiten heb je een hogere mate van waterdicht nodig dan voor een paar uurtjes in de wei.

Met een onderdeken kan je de warmte aanpassen zonder dat je gelijk weer een andere dure deken moet kopen.

Vroeger gebruikte wij een wollen deken, een oude die je op bed had liggen, als onderdeken. Die legde je op je paard van oren tot staart, dan vouwde je de punten aan de voorkant naar het midden (zoals bij een vlieger vouwen) tot iets voor de schoft, de deken lag dan in een punt achter de oren, dan deed je de stal of buiten deken erover en als die vast zat vouwde we de punt (die achter de oren lag) naar achteren over de buiten deken, die legden wij dan vast met een dekensingel, met kussentjes zodat er geen drukplekken op de rug kwamen.
Die dekens kocht je voor een paar gulden bij de kringloopwinkel of haalde je bij oma van zolder :D

Mocht ik ooit weer behoefte hebben aan een warme deken voor mijn paard dan doe ik het weer op deze manier, goedkoop, warm en erg comfortabel voor het paard.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:24

Ik vind dekens ook duur. Zeker als je verschillende nodig hebt. Dekjes vind ik over het algemeen ook duur. Ik heb een paar dekjes waarvoor ik 11 het stuk heb betaalt dus dat valt reuze mee en ze zijn van degelijke kwaliteit. Ze zijn misschien niet zo chique als die van eurostar of scapa.

Persoonlijk koop ik nooit dure spullen (uitzondering bevestigd de regel), niet omdat ik het niet kan verolven maar eerder omdat ik het onnodig vind. Met het geld dat ik bespaar kan ik meer spullen kopen, sparen of is leuk weg gaan.

Moest mijn paard een deken nodig hebben dan wordt het zoiezo geen duur ding.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:05

Ik heb altijd dekens nieuw.
Maar dan ga ik echt op jacht.
Mijn meisje staat nu onder een hh met hals.
Op een scheurtje na is die helemaal goed.
Maar ik koop ook vaak bij agradi leuke dekens.
En mooie acties, ook voor meer spullen aanrader hoor. :)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:03

Sjors493 schreef:
Nogmaals bedankt voor de reacties :D
dus als ik een onderdeken en regendeken koop dan is dat een outdoordeken ?
Of snap ik het niet goed?

Ja eigenlijk wel.

Ook is het fijner om met ongevoerde regendekens te werken met daaronder verschillende dekens naarmate de temperatuur van het weer.

Eerst ben ik begonnen met een aantal weken alleen ongevoerde regendeken,daarna een 200 grams onderdeken met regendeken.

Nu ligt er een staldeken van 300gram op met regendeken.
Zo kun je dus de grams dekens opvoeren naarmate het kouder wordt en de ongevoerde regendeken gaat er altijd overheen om de onderdekens,staldekens en outdoordekens te beschermen tegen factoren van buitenaf zoals liggen rollen in de modder,gelukkig plukken ze hier niet aan elkaars dekens.

Een ongevoerde regendeken is makkelijker af te spuiten en te laten drogen dan een outdoordeken of onderdeken/staldeken,vandaar dat die er bij mij standaard overheen gaat.

Dan heb ik ook nog een 200grams canvasdeken die ik ook over een stal of onderdeken gooi,die zijn ook waterdicht en makkelijk af te spuiten of te borstelen.

Wanneer het straks hard gaat vriezen heeft ze in totaal 500-540grams op in totaal,geen halsdekens,wel let ik er altijd op dat de dekens over de schoft vallen en neem daarom ook maat 205 zodat ze geen drukplekken krijgt op haar schoft en deze ietsje te groot is waardoor er nog altijd een onderdeken onder kan.

Tevens twee fleecedekens die ik om en om gebruik voor als de ene nat is die dan twee dagen kan drogen bijvoorbeeld.

BadRomance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:58

Als je een beetje rond snuffelt vind je goede dekens voor redelijk weinig geld.. heb alles van Amigo, 4 vullingen.. en dit hebben ze gekost:
Regendeken Amigo 0 grm Turnout: 59.95
Amigo 200 Gram: 95.00
Amigo 300 Gram: 110.00
Amigo 400 gram: 111.00

Dus valt best mee :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:00

Ik vind eczeemdekens wel duur! :( 230 euro, en dat ding was na een jaar al kapot! :(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:04

Mmh ja dekens zijn misschien duur (ik heb ook alleen de betere merken zoals Bucas) maar ik lig er echt niet wakker van hoor. Ik vind de prijs van dekjes eerder schrikbarend.. heb ik gelukkig geen last van in de mensport ;)

BadRomance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:07

@Jelleee om maar even de ANKY's te benoemen, jezus! 50 euro voor een stuk stof met een hoop rommel erin waar je niet om vraagt!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:08

Ik vind ze best duur maar dat komt omdat ik alleen maar dekens van horseware wil!