Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk model van Trekker zouden jullie kiezen

Trekker Classic
16 (24%)
Trekker Pro Arte (nieuw!)
22 (33%)
Trekker Luxus
28 (42%)

Totaal aantal stemmen: 66

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 12:14

Daar heb je helemaal gelijk in - ik ben zelf toch wel zo nu en dan blij geweest met een handvat aan de voorkant van het zadel -maar je moet je er niet aan stoten :(:)

Silence

Re: Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:18

Ja het heeft ook zijn voordelen :j

Als ik wat meer ervaring heb met het bontje zal ik dat ook nog even delen voor eventuele geinteresseerde.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 12:26

Ik denk dat we momenteel meer hebben aan een mega spons om de natte zooi op te deppen op de paden |(

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:51

Zou ook wel handig kunnen zijn inderdaad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:16

oeh,ik hoor graag over je bontje silence!
ik twijfel nog even tussen bontje,of complete zadelcover...
(mijn portemonnee huilt alleen nu al....)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:27

Is goed :j
Krijg hem met kerstavond ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:15

en...???

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:29

Haha heb er nog niet mee gereden hoor.
Vanmiddag even ermee langs de zadelmaker om te kijken of hij er gaatjes in kan maken zodat de voorste ringetjes nog bruikbaar blijven.
En dan hoop ik morgen het eerste ritje te kunnen maken :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 10:30

Het blijft los ook liggen, maar met de ringetjes er door ziet het er mooier uit.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:33

Ja en ik gebruik die ringetjes veel dus vandaar dat ik er even naar laat kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:44

ik ben erg benieuwd ook naar een foto :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:46

Zal die morgen meteen maken :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 10:46

Er staan toch foto's op mijn site of ben ik nou gek? (gaat even checken) :o
HIER :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:47

Mits ik mijn zadel dan al terug heb natuurlijk, anders wordt het komend weekend.
Dan verwacht ik hem toch zeker wel terug.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 10:52

Je zadel terug hebt??? Voor een paar gaatjes in de seat saver? Die had je er ook bij de schoenmaker in kunnen laten slaan met een holpijpje, ringetje losdraaien, zitting er op en ringetje weer vast....Simpel....

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:54

Ik zou waarschijnlijk gaan voor een classic, in ponymaat.

Op dit moment ben ik nog tevreden over mijn barefoot en verwacht dat die nog een endurance seizoen mee gaat. :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:59

Ja ik verwacht ook wel dat ie het ter plekke doet en ik het zadel meteen weer mee kan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:31

@Buitenzinnig ja weet dat je foto's op de site hebt, maar in het 'eggie'met een paard eronder is toch net tikkie anders he?

:+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:40

Foto's komen komend weekend :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 19:24

Sja .... Ik heb een nieuw bontje liggen in naturel - als het lukt om een paard schoon te krijgen, kan ik die eens op onze True Talent leggen en fotograferen. Net als het Christ vierkante westerndekje dat er netjes onder past....

Helaas verwachten ze nog meer regen |(

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:48

O dat ken ik, heb de hoop op een schoon paard ook al bijna opgegeven.
En dan lukt het je een keer redelijk en dan durf je de dag erna nauwelijks weer te gaan kijken.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:15

Als dit dan toch het grote Trekker-topic is geworden, hbe ik ook een vraag;
Wat voor een dekje adviseer jij, Don? Ik zie van alles op je site, maar wat is nu het fijnst? Wat staat mooi, past goed en in welke kleuren?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 23:31

We hadden vandaag de rug schoon *\o/* Maar halverwege de buik en de billen vol met drek - valt niet tegenop te fotograferen -O-

O grutjes, wat een gewetensvraag :oo
Alle dekjes hebben "iets" wat fijn is. Ik verkoop geen rommel :o
Voordeel van de Polypad is goede drukverdeling, ademend, zeer simpel schoon te houden/wassen en verkrijgbaar in tig kleurencombinaties. (dekje met contrasterend of juist bijpassend randje)
Grandeur is Duitse degelijkheid, veel verschillende opties mogelijk naar ieders smaak, qua onderkant, anti slip aan de bovenkant, al dan niet voorzien van inlagen (en daar is dan ook weer veel keuze in) gouden randje er langs... minpuntje is het gebrek aan flitsende kleuren.
Christ is lamsvacht, de voordelen daarvan hoef ik niet uit te leggen, denk ik. Prijzig, maar met goed onderhoud doe je er erg lang mee en zeker bij paarden met een gevoelige huid is het een top dekje. Geen kleuren anders dan zwart, bruin en wit. Onderkant altijd naturel lamsvacht. Opties voor geheel vacht, dikker vacht onder zadeldeel en dunner bij de zweetbladen of alleen vacht onder het zadeldeel en geen vacht onder de zweetbladen....
Al deze merken hebben dekjes die speciaal zijn gemaakt voor de diverse Trekker modellen (alleen de True Talent valt nog buiten de boot - aan een Polypad voor de TT wordt gewerkt en wat betreft Christ is het geen probleem ze een mal te sturen. Voor Grandeur is er nu al een in de maak en die krijg ik over een paar weekjes wel te zien.)

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:38

Buitenzinnig schreef:
We hadden vandaag de rug schoon *\o/* Maar halverwege de buik en de billen vol met drek - valt niet tegenop te fotograferen -O-

O grutjes, wat een gewetensvraag :oo
Alle dekjes hebben "iets" wat fijn is. Ik verkoop geen rommel :o
Voordeel van de Polypad is goede drukverdeling, ademend, zeer simpel schoon te houden/wassen en verkrijgbaar in tig kleurencombinaties. (dekje met contrasterend of juist bijpassend randje)
Grandeur is Duitse degelijkheid, veel verschillende opties mogelijk naar ieders smaak, qua onderkant, anti slip aan de bovenkant, al dan niet voorzien van inlagen (en daar is dan ook weer veel keuze in) gouden randje er langs... minpuntje is het gebrek aan flitsende kleuren.
Christ is lamsvacht, de voordelen daarvan hoef ik niet uit te leggen, denk ik. Prijzig, maar met goed onderhoud doe je er erg lang mee en zeker bij paarden met een gevoelige huid is het een top dekje. Geen kleuren anders dan zwart, bruin en wit. Onderkant altijd naturel lamsvacht. Opties voor geheel vacht, dikker vacht onder zadeldeel en dunner bij de zweetbladen of alleen vacht onder het zadeldeel en geen vacht onder de zweetbladen....
Al deze merken hebben dekjes die speciaal zijn gemaakt voor de diverse Trekker modellen (alleen de True Talent valt nog buiten de boot - aan een Polypad voor de TT wordt gewerkt en wat betreft Christ is het geen probleem ze een mal te sturen. Voor Grandeur is er nu al een in de maak en die krijg ik over een paar weekjes wel te zien.)

Kijk, daar kan ik al wat mee; dank!
Ik weet dat je geen rommel verkoopt, daarom vraag ik het ook aan jou. :) (Ik rijd al jaren rond op de Delfin, dan weet je vast wie ik ben. :D )

Wat IS Polypad? Is dat een materiaal? Waar kan ik het mee vergelijken? Met een onderkant van HAF? (By the way; verkoop je geen HAF pads meer?) Of met die zachte zwarte dekjes die je toen verkocht? Ik vergeet de naam...

Grandeur ken ik van de Barefoot zadels. Ik neem aan dat die hetzelfde zijn. Waarvoor zou anti-slip nodig kunnen zijn?

Christ dus DE topper, kan ik dat opmaken uit je woorden? Is een heel schaap onder een best hoog zittend zadel (mijn ervaring en dan vooral vergeleken met mijn STartrek Delfin en de Podium) niet nog hoger? Merk je dat verschil? Is daar die wel/ geen vacht op speciale plekken voor?

"Gelukkig" heb ik een LUxux, dus zouden al deze dekjes passen. *\o/*

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 23:55

Citaat:
Kijk, daar kan ik al wat mee; dank!
Ik weet dat je geen rommel verkoopt, daarom vraag ik het ook aan jou. (Ik rijd al jaren rond op de Delfin, dan weet je vast wie ik ben. )

Ik hoop van wel - ik heb meer Delfin's verkocht.... Heb ik een lila baby halstertje van je gekocht???

Citaat:
Wat IS Polypad? Is dat een materiaal? Waar kan ik het mee vergelijken? Met een onderkant van HAF? (By the way; verkoop je geen HAF pads meer?) Of met die zachte zwarte dekjes die je toen verkocht? Ik vergeet de naam...
*edit* haf en Equitex is voor mij lastig aan te komen tegenwoordig. Ik kan het rechtstreeks bestellen, maar dan moet ik er zo veel nemen..... ^)

Polypad is een merk - je kunt meer informatie vinden op http://www.polypads.co.uk - er staat ergens op die site een test in een Engelse soort van "Bit" waar de Polypad (uiteraard) goed uit komt. Voordeel is dat het niet nat wordt - zweet gaat er doorheen. Doordat de "vezels" er tussen in bewegen ten opzichte van elkaar wil dat zeggen dat het zadel op zijn plek blijft en het dekje niet schuurt over de rug. Er zijn 2 diktes in (voor Trekker - officieel zijn er 3 diktes) En je smijt hem in de wasmachine op een lage temperatuur en laag toerental - daarna even in een KOUDE droger en dan kan hij de volgende dag weer mee.

Citaat:
Grandeur ken ik van de Barefoot zadels. Ik neem aan dat die hetzelfde zijn. Waarvoor zou anti-slip nodig kunnen zijn?

Ja, Grandeur maakt dekjes voor heel veel modellen en merken. Anti slip aan de bovenkant is wel fijn met gladde kussens die anders over de pad schuiven. Voor paarden die net een beetje m"meer" nodig hebben beveel ik de "moosgummi" anti slip aan met hele dunne inlagen er in - dan wordt het geheel net even een beetje boven het paard uitgetild. handig bij sommige modellen paard.

Citaat:
Christ dus DE topper, kan ik dat opmaken uit je woorden? Is een heel schaap onder een best hoog zittend zadel (mijn ervaring en dan vooral vergeleken met mijn STartrek Delfin en de Podium) niet nog hoger? Merk je dat verschil? Is daar die wel/ geen vacht op speciale plekken voor?

Voor de mensen die niet van kunststof materiaal houden en zweren bij lamsvacht is dat de topper. Hij is mooi en degelijk maar wat lastiger in onderhoud - na afloop borstelen met een speciaal borsteltje - stofzuigen is ook goed en dan wassen met een speciaal middel + dat het een poosje moet drogen...Dus maar net waar je van houdt. Wel goed ventilerend, schokdempend en het "verzacht" de randen van de kussens. En ja, je zadel ligt dan wat hoger - maar nogmaals, sommige modellen paard kunnen dat nodig hebben.... Door de vacht alleen onder de zitting van het zadel te houden, zit je minder breed....

Citaat:
"Gelukkig" heb ik een LUxux, dus zouden al deze dekjes passen.
:j

En nu is het bedtijd hier :O