Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ShauniBef schreef:knabbelgirl schreef:bullverhaal to the limit
wie wil er nou een veulen van een jaarling
Goed ik trek me terug voor ik een OW te pakken heb
Joh! Ikke
![]()
![]()
![]()
!
'Al 3 afspraken...' Zozo.. Daar wil ik geen ggk hengst voor hebben
Roadrunner01 schreef:ik heb al 3 afspraken voor hem en die eigenaars willen heel graag veulen van hem
knabbelgirl schreef:ShauniBef schreef:! Ik kan hem wel op mijn shet zetten
! Die heeft namelijk een hele brede mond
! Vult elkaar goed aan
!
Beetje jammer dat mijn shet een ruin is
waar vult hij hem aanboven of onder
Sorrymaar die kwam heel verkeerd aan hier
lifaya schreef:Roadrunner01 schreef:ik heb al 3 afspraken voor hem en die eigenaars willen heel graag veulen van hem
dit zijn dan mensen die in mijn ogen niet nadenken voor het zoeken van een hengst voor hun merrie. Je kiest (normaal gesproken) een hengst voor je merrie die je merrie aanvult, die al degelijke prestatie's heeft bereikt en sowieso goedgekeurd is. Verder ook de nodige klinische en rontgelogische (sorry, kan het fout schrijven) testen heeft ondergaan. Je fokt namelijk (goed) met als doel je merrie en/of het ras te verbeteren. Dan kies je dus niet voor een jaarling hengst die nog geen enkele keuring heeft gelopen, niet is goedgekeurd en niets van zichzelf heeft laten zien. Daarbij accepteren veel verzekeringen het ook niet als er iets mis gaat met de dracht van de merrie als ze drachtig is van een niet goedgekeurde hengst. Dan ben je als eigenaar van de merrie dus ook niet verzekerd
Roadrunner01 schreef:ik heb al 3 afspraken voor hem en die eigenaars willen heel graag veulen van hem