Gaat zo'n beetje op de automatische piloot.Methode C en D lijken me niet zo handig.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gaat zo'n beetje op de automatische piloot.

Cassidy schreef:Optie A.
@TS, als je paard zijn hoofd te hoog houdt zodat je het kopstuk niet over de oren kunt doen, leer hem dan aan dat hij zijn hoofd moet laten zakken. Ga maar googlen op "Head Down Cue"...
http://www.equisearch.com/uncategorized ... our-horse/
Voor zijn gevoel/ idee/ gewenning werkt hij dus goed mee
alleen pakt dat voor mij anders uit (hij gaat bijv ook zo staan als je gaat opstijgen. Opperste concentratie, niet bewegen en wachten tot je zit.... Beweegt zelfs zijn oren niet
Vankje schreef:Ik doe het volgens methode A of B, moet er zelfs over nadenkenGaat zo'n beetje op de automatische piloot.
Methode C en D lijken me niet zo handig.

Zilfstar schreef:Cassidy schreef:Optie A.
@TS, als je paard zijn hoofd te hoog houdt zodat je het kopstuk niet over de oren kunt doen, leer hem dan aan dat hij zijn hoofd moet laten zakken. Ga maar googlen op "Head Down Cue"...
http://www.equisearch.com/uncategorized ... our-horse/
Dat kan hij ook wel en doet het ook... maar pas als zijn bit in zit. En dan rammelt dat bit dus zo in zijn mond.
Ik vraag hem laag als ik met hoofdstel klaar sta. Dat doet ie ook. Dan doe ik het bit in en dan automatisch doet hij zijn hoofd wat hoger en blijft stoicijns staan zodat ik de rest kan doen. Dan vraag ik hem weer laag (vanwege het kopstuk) wat dan effe duurt eer dat kwartje valt. Hij doet dus niet zijn hoofd belachelijk hoog, het is geen staken ofzo. Hij gaat op zijn gewende hoogte staan dat iemand van pak hem beet 1,70 er WEL goed bij kan. Maar ik met mijn 1,59 dus net niet....Voor zijn gevoel/ idee/ gewenning werkt hij dus goed mee
alleen pakt dat voor mij anders uit (hij gaat bijv ook zo staan als je gaat opstijgen. Opperste concentratie, niet bewegen en wachten tot je zit.... Beweegt zelfs zijn oren niet
![]()
Als ik dus eerst omlaag vraag en kopstuk doe, zit daarna de rest van de tijd zijn hoofd laag genoeg dat ik bit in kan doen, keelriem etc. Het is echt net even dat kopstuk NA het bit wat lastig is door zijn gewenning. Met het bitloze hoofdstelo gaat het dan ook erg goed.
Ervoor straffen kan ik hem niet, vind ik, omdat hij juist zijn best doet me te helpen. Alleen heeft dat paard niet door dat zijn huidige baas toch echt een stukkie kleiner is