zadel voor korte rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:16

Een eurootje of 1200 vind ik duur zat, mijn paard is 12, zal denk ik nog een jaar of 10, hooguit, op dat zadel rondrijden (tenzij er daarna een ander paard komt van dezelfde proporties) Da's 120 euro per jaar. Meer dan 2 euro per week. Da's nogal aan de prijs. En ik heb dat wel voor mijn paard over maar het moet niet te gek worden :+

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:04

Marijuhhhhh schreef:
Vippie schreef:
Ja dat dacht hij bij mij ook, jammer de bammer :D

Hij komt zaterdag! *\o/*

|( |( |( diepe zucht...... :D nee hoor supertof dat jij hem al hebt straks, nu ik nog :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:05

hestejente schreef:
Een eurootje of 1200 vind ik duur zat, mijn paard is 12, zal denk ik nog een jaar of 10, hooguit, op dat zadel rondrijden (tenzij er daarna een ander paard komt van dezelfde proporties) Da's 120 euro per jaar. Meer dan 2 euro per week. Da's nogal aan de prijs. En ik heb dat wel voor mijn paard over maar het moet niet te gek worden :+

Hierbij vergeet je wel dat het zadel ook nog een rest waarde heeft, waardoor je prijs per jaar een stuk lager komt te liggen ;)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:35

Angela schreef:
hestejente schreef:

Hierbij vergeet je wel dat het zadel ook nog een rest waarde heeft, waardoor je prijs per jaar een stuk lager komt te liggen ;)

Tien jaar? Mijn pony is 17 en ik heb net een nieuwe Massimo gekocht, hoop dat ik mijn paard vanaf deze leeftijd nog 10 jaar kan rijden. Waarschijnlijk dan niet zo fanatiek meer, maar mij is altijd gezegt: rust... roest! :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:49

Ik heb mijn zadel op maat laten maken in Engeland. En voor een heel nette prijs. Vergelijkbaar met Thoroughood. :j Startrekk beviel hier helemaal niet. Ik kan daar niks mee, omdat mijn bekken instabiel is. Ik heb gewoon de steun nodig die een Engels zadel biedt. Die is al weer opgeruimd.

Zowiezo is het opletten met boomloos. Een boomloos zadel kan je bij een breed paard bijvoorbeeld heel erg in de problemen helpen, omdat je benen verder uit elkaar moeten. Bij mijn bekken dus erg pijnlijk. En wat ís boomloos. In het Engels is een boombeugel een pommel. Die zitten ook in een barefoot en een Startrekk. Zonder zo'n pommel verliest een zadel al zijn stevigheid.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:00

ik ben gisteren ook bij countrymill geweest, top service.
na alle zadel ellende van de laatste maanden kwam ik in een warm bad.

ik heb eerst podium gehad, aan laten meten: te smal
andere boom in gekregen, weer probleem bij de schoft en stakend paard, toen had de vorige zadelpasser wel een mooie oplossing in een
arabian compagnie sadlle. ik zat er goed op, maar herman kon me heel goed laten zien waarom het niet paste..
overigens wel mooi kort zadel, fijne zit. maar de verkeerde maat.( testzadel)

toen de massimo er op, en dat lag super en ook de reactie van mijn paardje was heel anders
herman checkt eerst je hele paard en weet nu ook waar ik gericht op moet trainen.

nu nog hopen dat ik het "probleem" met de vorige zadelpasser op kan lossen

idefix4

Re: zadel voor korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:05

Hmm, grappig, ik volg momenteel ook iemand die haar Massimo zadel helemaal zat is... :+ Ik ken het zadel verder niet hoor, maar zo zie je maar, zoveel mensen, zo veel wensen. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:31

Marijuhhhhh schreef:
Tien jaar? Mijn pony is 17 en ik heb net een nieuwe Massimo gekocht, hoop dat ik mijn paard vanaf deze leeftijd nog 10 jaar kan rijden. Waarschijnlijk dan niet zo fanatiek meer, maar mij is altijd gezegt: rust... roest! :)

De ouders van mijn paard zijn 23 en 24 geworden. Daarnaast ben ik voor mijn paard (stokmaat 1,35 meter en met een kapot been) met mijn 1,82 meter en slordige 70 kilo behoorlijk aan de lange en zware kant. Ik houd er dus rekening mee dat ik eerder zal moeten stoppen met rijden dan iemand die in verhouding lichter en kleiner is voor het paard.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:20

hestejente schreef:
Marijuhhhhh schreef:

De ouders van mijn paard zijn 23 en 24 geworden. Daarnaast ben ik voor mijn paard (stokmaat 1,35 meter en met een kapot been) met mijn 1,82 meter en slordige 70 kilo behoorlijk aan de lange en zware kant. Ik houd er dus rekening mee dat ik eerder zal moeten stoppen met rijden dan iemand die in verhouding lichter en kleiner is voor het paard.

Dan heb je inderdaad gelijk! Ik heb het ook in mijn overweging meegenomen hoor :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:36

idefix4 schreef:
Hmm, grappig, ik volg momenteel ook iemand die haar Massimo zadel helemaal zat is... :+ Ik ken het zadel verder niet hoor, maar zo zie je maar, zoveel mensen, zo veel wensen. :D

Maar ligt dat aan het zadel, de zadelmaker/passer of het paard?
Mijn eerste Massimo was ik ook absoluut not heppie mee maar dat lag niet aan het zadel ;)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:03

Vippie schreef:
idefix4 schreef:

Maar ligt dat aan het zadel, de zadelmaker/passer of het paard?
Mijn eerste Massimo was ik ook absoluut not heppie mee maar dat lag niet aan het zadel ;)

Ik heb ook even meegelezen in het topic dat idefix4 bedoeld, maar lijkt toch meer aan de zadelmaker/passer te liggen dan aan Massimo :) Maar goed, naast dat zal iedere fabrikant wel eens een misser hebben denk ik.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:43

Helemaal waar Marijuh, Noem een merk en je hebt altijd wel iemand die je een negatieve ervaring kan vertellen. Zo is het maar net. Ik heb ook bepaalde leveranciers, die er hier niet inkomen. Al krijg ik het zadel voor niks!

Mss moet je Gijs Weck eens laten komen? Die staat ook goed aangeschreven en hij past liever een zadel aan, dan dat ie je een nieuw zadel verkoopt. Ik kan natuurlijk ook niet in je budget kijken. :j 2e hands heb je al snel een zadel voor een beetje.

amir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:41

Hoi ik heb toevallig nog een Cobra zadel liggen 2e hands medium boom nijgt naar wijd, dus als iemand interesse heeft!!
Super kwaliteit leer en mocht je het model niet kennen hier een foto.
http://xandra1973.hyves.nl/album/19030291/Vrienden/J2s5jhDJ/fotos/622322440/0/08hY/
Het is een 17"zadel waar ik met maatje 38/40 best inpas alleen heeft het niet al te veel houvast daar bedoel ik mee geen diepe zit.
Dus als er iemand geintresseerd is kom gerust eens kijken.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:06

Mijn starrtrekk bevalt mij goed.. Het is zog. boomloos, maar is het ook weer niet. Het heeft een leren boom. Is de dressuurversie.. Een closecontact zadel is het.. Wat het breed zitten betreft.. of ik mijn vaquero zadel op heb liggen of mijn dressuurzadel, ik zit hoe dan ook breder met mijn zit/benen, want mijn barokkie is gewoon erg rondgeribt.. hij is ronder, en of je nu een engels zadel hebt of boomloos of een vaquero, dat maakt weinig uit aan de bouw van mijn paard..
het ligt eraan wat voor type zadel je prettig vind vinden, en wat het best ligt op je paard.. Want als ruiter is het prettig om fijn en goed te zitten maar het belangrijkste vind ik wel of het je paard past..

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:59

idefix4 schreef:
Helemaal waar Marijuh, Noem een merk en je hebt altijd wel iemand die je een negatieve ervaring kan vertellen. Zo is het maar net. Ik heb ook bepaalde leveranciers, die er hier niet inkomen. Al krijg ik het zadel voor niks!

Mss moet je Gijs Weck eens laten komen? Die staat ook goed aangeschreven en hij past liever een zadel aan, dan dat ie je een nieuw zadel verkoopt. Ik kan natuurlijk ook niet in je budget kijken. :j 2e hands heb je al snel een zadel voor een beetje.

Bedankt voor je tip! Morgen krijg ik mijn Massimo zadel.
Ik heb erg veel vertrouwen in deze zadelpasser. Hebben zo'n tien zadels gepast en kwamen toch tot de conclusie dat dit het beste moest passen. Op dat moment had hij geen zadel met de juiste boommaat, dus deze is voor mij bestelt. Verder geen gedwongen afname, dus mocht het morgen toch niet mooi zitten of ik vind het beroerd zitten, dan hoef ik het zadel niet af te nemen en moeten we weer op zoek naar iets anders.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:57

Succubi schreef:
Ik heb naar die Massimo met kortere kussen gekeken (FK Franse Kussens) maar je zitting gaat bijna óver de kussens.
Mijn zadelmaker (Country Mill) raad het ook niet zo 1,2,3 aan :n

Ik vind het wel meevallen, dit is mijn massimo met extra korte kussens (17,5 inch). Je moet alleen wel echt netjes in je zitting passen uiteraard en niet op de lepel zitten. Ik heb broekmaat 36, pas normaal ook prima in een 17 inch maar dat lijkt me inderdaad niet slim. Het zadel heeft gewoon franse kussentjes ipv keilkussens.
http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... ssimo3.jpg

http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... ssimo4.jpg

(zadel ligt op eerste foto eigenlijk nog wat te ver naar voren, door ongeschikte singel)

Ik vind het een fijn zadel, mijn arabier heeft ongeveer 42 cm ruimte en dit is het enige wat paste aan middenklasse zadels.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:47

Holy moly! Wat een mooi zadel!! (ik had die kleur alleen als zitting en kniewrongen maar zo helemaal is gááf!).
Maar je moet idd wel in de zitting passen.
Don't shoot me, maar vaak zijn het kontjes die een 18inch minimaal nodig hebben (mat 40/43 broekmaat) en zich dan dankzij keilkussens er net in kan wringen, en dan is het het gewoon net niet :o
(ondertussen ben ik zwaar aan het diëten om volgend jaar op mannetje te passen :o )

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:17

Wauw ireen, gaaf!! En wat je zegt de zitmaat moet wel groot genoeg zijn zodat je niet teveel achterin zit idd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:18

[/size]Ben erg benieuwd hoe het vandaag allemaal gaat marijuhhhhh :)

Gisteren een Stübbentje gepast op mijn ros (is het ijsmodel van Stübben zelf, dus niet de Benny) En hij paste in de breedte *\o/* En hij paste in de lengte (net aan, maar het ging) *\o/* *\o/* Maar hij was te recht -O- Als je vanaf de voorboom keek kon je zo tussen paard en kussens door kijken :\ Jammer, want 't was een heel leuk zadeltje met fijne wrongen :j

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:02

hestejente schreef:
[/size]Ben erg benieuwd hoe het vandaag allemaal gaat marijuhhhhh :)

Gisteren een Stübbentje gepast op mijn ros (is het ijsmodel van Stübben zelf, dus niet de Benny) En hij paste in de breedte *\o/* En hij paste in de lengte (net aan, maar het ging) *\o/* *\o/* Maar hij was te recht -O- Als je vanaf de voorboom keek kon je zo tussen paard en kussens door kijken :\ Jammer, want 't was een heel leuk zadeltje met fijne wrongen :j

Hij is er! Ben er helemaal gek van :) Moest even drie keer slikken toen ik moest betalen, maar ben er van overtuigd dat dit het echt moet zijn. Met de zadelmaker erbij even twintig minuten gereden. Het zit goed en ligt goed! _/-\o_ Mocht het weer het morgen toelaten, dan ga ik lekker het bos in!

Afbeelding

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:36

Balen Hestejente! (ik pb je so terug hoor :o )

@Marijuhhhhh: Is dat geen Massimo?? Fijn dat hij goed ligt en zit!! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:39

Gefeliciteerd Marijuhhhhh *\o/*

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:11

Succubi schreef:
Balen Hestejente! (ik pb je so terug hoor :o )

@Marijuhhhhh: Is dat geen Massimo?? Fijn dat hij goed ligt en zit!! :D

Klopt! :D
En bedankt, hestejente :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:09

Ireen_ schreef:
Succubi schreef:
Ik heb naar die Massimo met kortere kussen gekeken (FK Franse Kussens) maar je zitting gaat bijna óver de kussens.
Mijn zadelmaker (Country Mill) raad het ook niet zo 1,2,3 aan :n

Ik vind het wel meevallen, dit is mijn massimo met extra korte kussens (17,5 inch). Je moet alleen wel echt netjes in je zitting passen uiteraard en niet op de lepel zitten. Ik heb broekmaat 36, pas normaal ook prima in een 17 inch maar dat lijkt me inderdaad niet slim. Het zadel heeft gewoon franse kussentjes ipv keilkussens.
http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... ssimo3.jpg

http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... ssimo4.jpg

(zadel ligt op eerste foto eigenlijk nog wat te ver naar voren, door ongeschikte singel)

Ik vind het een fijn zadel, mijn arabier heeft ongeveer 42 cm ruimte en dit is het enige wat paste aan middenklasse zadels.

Ik vind de kussens achter idd niet zo mooi aansluiten op de rug van je paard, maar ik ben meer de Engelse bouwstijl gewend, dus het kan ook zeker aan mij liggen. Het zadel van mijn man heeft ook aangepaste kussens en het valt niet eens op! Dat is een 17 inch met een halve inch minder aan kussen. Ook wij zijn er heel blij mee. Mij is echter ook verteld, dat je het niet met minder moet willen. Een halve inch verschil is nog te doen, maar het moet niet meer worden.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:00

Ik zag gisteren een Stubben voorbij komen met een 17 inch zit en kussens van 40 cm. Die lagen wel wat meer onder de zitting dan bovenstaand zadel. Dus de kussens staken nog een pietsie uit. Ik denk als je niet te ver achter in het zadel komt te zitten, dat die massimo wel kan, maar als hij krap is voor de ruiter..dan weet ik het niet.