Foto's voor Paardenbitten van A t/m Z gezocht *update blz 12

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:32

Citaat:
Ik ben ook op zoek naar de volgende foto's:
- Een foto van een bit wat een tussenstukje heeft dat voorkomt dat het bit helemaal kan dichtvouwen. En dan wil ik specifiek een danger- of een K&K-bit wat aan een hoofdstel (oid) hangt zodat je duidelijk kunt zien dat het bit geen notenkrakereffect heeft.
- Foto's van paarden die de volgende bitten in hebben (detail-opname is genoeg): stang- en trens; pelham; kandare; menbit; westernshank; ophaaltrens en kneveltrens.
- Foto's van renpaarden in de volledige (hoofd)uitrusting.

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:59

ik heb verschillende menbitten & draversbitten.

pb voor foto's ( kan ze niet in een link zetten hier op bokt )
edit: ben online via telefoon zonder linkjes werk

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:36

magda_90 schreef:
Citaat:
- Een foto van een bit wat een tussenstukje heeft dat voorkomt dat het bit helemaal kan dichtvouwen. En dan wil ik specifiek een danger- of een K&K-bit wat aan een hoofdstel (oid) hangt zodat je duidelijk kunt zien dat het bit geen notenkrakereffect heeft.
- Foto's van paarden die de volgende bitten in hebben (detail-opname is genoeg): stang- en trens; pelham; kandare; menbit; westernshank; ophaaltrens en kneveltrens.

pony met westernshank

Afbeelding

daNiielle_

Re: Bittenfoto's gezocht voor bittensite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:41

Hoi,

Kan niet helpen met foto's, maar had wel een opmerking over de site. :)
Bij het stukje Pelham staat: 'Dit bit is ideaal voor showpaarden of paarden die meedraaien in het hoogste niveau, waarvan de mond te klein is voor een stang met trens'

Klopt dit wel, een pelham is namelijk niet toegestaan in de dressuur?
Niet voor zover ik in de reglementen kan vinden.

Voor het springen gaat dit stukje wel op.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:14

magda_90 schreef:
Citaat:

Ik heb een westernshank met een tussenstukje, dat voorkomt dat het bit helemaal kan dichtvouwen. Deze hangt aan mn westernhoofdstel. Duidelijk geen notenkraker-effect zichtbaar :j Het bit lijkt veel op deze. Heb ook wel een foto voor je waar mn paard dit bit in heeft.
Laat maar weten of je belang hebt bij de foto's :D Wil ook wel nieuwe foto's voor je maken (evt. met neutrale achtergrond e.d.).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:14

lemanthia, bedankt voor de foto!

daNiielle_, dat zou best kunnen, ik heb voornamelijk Engelse literatuur waar ik deze informatie op uit heb gehaald, dus het zou best kunnen dat het in Engeland wel mag maar in Nederland niet. Even wijzigen dus. Bedankt voor je opmerkzaamheid!

Koetjesreep, ik zie graag foto's tegemoet waarvan je paard dat bit in heeft en van het bit op een neutrale achtergrond. Alvast bedankt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:19

Zie dat koetjesreep me voor is, zo'n billy allen shank heb ik ook. Zal van de week eens kijken of ik nog bitten heb die je nog kunt gebruiken, al denk ik bijna van niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:24

En mocht je twijfelen, aan beeldmateriaal heb ik nooit genoeg. :j

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:11

Ik heb een sweet iron Snaffle bitje(is enkelgebroken) zou hier een foto voor je van kunnen maken als je intresse hebt?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:31

Laat de foto maar zien!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:43

daNiielle_ schreef:
Hoi,

Kan niet helpen met foto's, maar had wel een opmerking over de site. :)
Bij het stukje Pelham staat: 'Dit bit is ideaal voor showpaarden of paarden die meedraaien in het hoogste niveau, waarvan de mond te klein is voor een stang met trens'

Klopt dit wel, een pelham is namelijk niet toegestaan in de dressuur?
Niet voor zover ik in de reglementen kan vinden.

Voor het springen gaat dit stukje wel op.

In Engeland en een paar andere landen mag het wel lees ik ondertussen, maar in Nederland niet. Het de pagina dus gewijzigd!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:08

De onderdelen 'menbitten', 'westernbitten' en 'draf- en renbitten' zijn nu aan de orde, hoewel ik eerst begin met de menbitten. Als iemand daar nog leuke algemene weetjes, geschiedenlislessen oid. over heeft, dan is het altijd leuk om dit te mogen gebruiken voor de introductietekst.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:15

Het hoofdstuk 'Menbitten' is ondertussen ook klaar, omdat ik hier nog lerende in ben, zou het daarom mogelijk zijn dat een ervaren menner een blik op kan werpen om te zien of ik alles goed neergezet heb? Alvast bedankt!

[edit] De vraag kreeg ik al via pb, dus ik zal hier het antwoord ook neerzetten: De foto's die ik nu via jullie verzamel, worden pas toegevoegd als alle hoofdstukken + mijn eigen beeldmateriaal zijn toegevoegd, daarna voeg ik jullie beeldmateriaal toe. Zo bewaar ik voor mij zelf het overzicht. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:31

Goed nieuws trouwens er komen nog 2 pagina's bij: 1 over neusriemen en 1 over bitloos. Moet alleen even kijken waar ik ze er nog kan tussenstoppen, maar die algemene informatie daarover maakt de site naar mijn mening toch een stuk completer.

M.a.w. Foto's van paarden met bitloze optopmingen en van die optomingen zonder paard zijn ook welkom!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:07

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:46

Waar haal jij toch altijd die prachtige bitten vandaan. Heb je van die laatste ook een grotere foto? Deze is te klein voor gebruik namelijk.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:02

kan je hem niet vergroten ?
zo staat ie in mn bucket..
ik heb nog een show correctional ook.
en alles is uit mn eigen voorraad. heb ook nog een mooi vintage show snaffletje..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:05

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:36

Wat een lieve foto heb je daar Stef! Toevallig zocht ik zo´n foto dus ik ben daar helemaal blij mee.

spicegirl, hij staat hier als 200*144 pixels en ik krijg hem niet groter, dit formaat is echt te klein, sorry. Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de rest van je bitten. Heb je die prachtige shank ook nog waar ik toen over twijfelde bij de aanschaf? Die had hele mooie versierde scharen.

[edit]
De western-categorie (http://www.paardenbitten.nl/Westernbitten.html) en draf- en rensport (http://www.paardenbitten.nl/Rensport.html) zijn ook klaar. Stiekem zit ik er toch wel aan te denken om nog te investeren in enkele buitengewone draf- en renbitten die ik laatst op Ebay zag.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:12

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:16

Ik denk dat ik ook nog een bokkebitje heb maar dan moet ik even kijken. Half cheeck ook wel

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:22

Als je ze kunt vinden, dan zie ik de foto's graag tegemoet. :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:25

Wat een goed initiatief Magda_90! :)) heb je nog wat aan een foto van knevel met knevelriempjes? Dan ga ik mijn fotoalbums nog even voor je doorspitten :) ik heb ook een foto van een tink met pelham in, die zou ik zeker voor je nazoeken of er een goede tussenzit! :) moet het een foto zijn dat er mee wordt gereden of moet het juist een foto zijn met losse teugel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:26

xMarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:29

Op mijn (western) manege hebben we ook veel verschillende bitten. Zal eens kijken of ik niet vergeet ergens een foto van te maken!