nadita schreef:Bijna alle dekens lekken bij de staartflap en op de naden. Zeker als ze al wat ouder zijn en regelmatig worden gewassen.
Is ook niet meer dan logisch, je kan bij bv de staartflap het nooit waterdicht krijgen. Als je peerd dan de hele dag in flinke regen staat, ja dan gaat zo'n deken lekken.
ik heb toch echt een andere ervaring. mijn paarden staan 24/7 buiten. tegenwoodig met schuilstal, maar mijn pony stond voorheen 24/7 buiten zonder schuilstal. als het 4 dagen regende stond hij dus ook 4 dagen in de regen.
hij heeft 4 jaar een Weaterbeeta gehad, en deze heeft nooit, maar dan ook nooit gelekt.
Daarvoor heb ik een HH gehad, deze is 2 jaar waterdicht gebleven, daarna lekte hij op de naden.
Ook met BR heb ik goede ervaringen, pasvorm was op mijn paard alleen minder waardoor het bij de hals binnen regende.
Nu heb ik Rhino's tot nu toe geen een deken dat lekt.
De deken van de TS is splinternieuw, deze mag gewoon niet lekken. ze krijgt toch ook niet voor niks haar geld terug.
(ik was mijn dekens trouwens nooit, hooguit in de zomer een keer de brandslang erop om het ergste vuil eraf te spuiten.)