zadeldrama's....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: zadeldrama's....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:36

uiteraard ga ik afvallen, dat is iets dat ik sowieso al wilde, los van paardrijden.

massimo wordt als het goed is volgende week gepast,maar merk gewoon dat ik er echt een hard hoofd in heb dat er een oplossing komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:38

Nou, dat vind ik nogal een uitspraak.. :\
De zadelmaker heeft misschien wel gelijk, maar als hij al wist dat het bij jou door de medicatie kwam, had hij ook wat anders kunnen reageren..

Afscheid nemen zou ik niet doen.
Afvallen is heel erg zwaar, maar je paardje kan daar wel op wachten hoor.. :(:)
Als iedereen die iets aan de zware kant is zijn paard weg doet, zou Bokt half zo klein zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:53

nuja,ik kan het wel aanhoren dat ik te zwaar ben.
dat is feit,dus dat accepteer ik(nuja,ik ga afvallen,maar ik bedoel het feit is er).

gaat me meer om de gedachte "wat als....".

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:04

je kan nog kijken naar welke inchmaat er maximaal op je paard past en welke inchmaat jij op zitting nodig hebt.
bij massimo kunnen de kussend korter dan de zitting eronder,bij wow ook. het moet dan wel zo zijn dat jouw gewicht redelijkerwijs opgevangen moet kunnen worden,dus niet dat er teveel druk op die kortere kussens komt,dat is vragen om problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:18

17,5 inch past...en ik moet (iig nu) 18 inch hebben.

*droomt terug naar de tijd dat ze nog makkelijk in 17,5 inch paste*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:22

Met dat kleine verschil moet de Trekker toch ook wel kunnen werken , wat was de reden / redenen dat die af viel ? :)

En op zich heb je natuurlijk met al deze zadels met dikke kussens dat je daardoor ook hoger boven je paard zit , waarom is dat bij die zadels geen probleem en bij een Barefoot wel dan ?

Of je het nu kussens of inlages noemt , je wordt hoger boven je paard geplaatst :)

Freeform is niet bepaald geschikt voor paarden met een wat holle rug..... kun je nog wel wat mee als je de holling via de zadelpad op kunt vullen maar ideaal is het niet , is wat te stijf.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:28

ik weet bij wow dat ze alleen hele inches hebben,hier heeft iemand een 18 inch zit en n17 inch kussen eronder.
ook scheelt t in je zitting of je een diepe zit neemt of een vlakke zit ,in een vlakke zit heb je meer ruimte en in een diepe zit dus minder,allemaal dingen om naar te kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:33

Wow ligt echt boven mijn budget.

Pmarena, de barefoots zitten zalig zacht maar ik heb er teveel ruimte en beweging in.
Daardoor krijg ik last van mijn stuitje. komt bij dat ik er dan wijd op ga zitten...
voor mij zijn ze toch niet ideaal.
Kan verder prima achter de barefoots staan qua principe en zadels maar voor mij is het hem niet,zeg maar.

De trekker lag netjes en goed,zat lekker.
De luxus niet.
De andere wel,enige was dat ik hem met kleine wrong geprobeerd heb,en ik die net iets te 'fijntjes"vond.
Maar, hij is er ook met grotere wrong dus dit zadel is alles behalve in de ijskast zeg maar...

Van massimo ben ik bekend met de optie 'kortere kussens' heb afgelopen weekend een massimo gevoeld/gezeten op de bok en deze kan nog worden gepast.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:48

Dan kijk je toch verder voor de Trekker en Massimo ?
Daar hoor je toch aardig wat enthousiaste mensen over :)

Wat zijn nu de verdere plannen , kan Buitenzinnig gewoon nog verder helpen of Esther Groen ? :)

En als het niks wordt dan zou ik toch de optie openhouden voor die Barefoot want ik zie nog niet helemaal het preciese bezwaar als je hem in de basis wel fijn vindt...de problemen lijken toch echt niet onoverkomelijk :o Bij teveel ruimte en beweging neem je een maatje kleiner / meer wrong / wrong seatsaver en tegen het wijd zitten extra inlages , zit je alleen wel wat hoger , net als bij een Trekker of Massimo :P

Zeg ik niet om te drammen maar omdat ik de redenering niet zo snap :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:34

Ik heb hetzelfde probleem een beetje gehad. nu is het bij niet zo'n drama omdat ik maar heel af en toe er een keer opstap en dan een klein stukje buitenrijdt, verder belast ik haar niet meer dan dat, maar dan wou ik wel een zadel die en voor haar past en voor mij. maar dan komt het, pony van 1.20, gelukkig wel breed gebouwd en voor die stokmaat genoeg lengte in de rug en ik die normaal toch een 16.5-17 inch nodig heb. Gelukkig ben ik wel kort, dus ik heb niet veel zweetblad nodig. Ik ben uitgekomen uiteindelijk via een goede zadelmaker op een stubben juventus, geloof 17 inch, wel heb ik hem zo besteld bij de fabriek dat er geen keilkussens onderkwamen ivm beperkte lengte. zitmaat is goed voor mij en toch kort genoeg (ook zweetbladen) voor haar.
Hoe zwaar ben je dan dat je gewicht moet gaan verliezen of pony moet verkopen als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:06

Ik ben ook kort, qua lengte pas ik echt easy op deze pony(hij is rond de 1.46).
gewicht pb ik je even.
schaam me er gewoon voor.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:03

Probleem komt wel meer voor en is niet alleen vanwege jouw gewicht. Ken hier tinker met 30cm ruimte, daar komt nu een 16inch zadeltje op met 15 inch kussens. Die ruiter heeft het geluk dat ze daar net in past. Maar ook daar (zijn meer rugproblemen bij pony) is de suggestie al gedaan om hem te betuigen ipv onder het zadel te rijden van wege die korte/problematische rug.

Ik weet niet of gaan mennen voor jouw een optie is? Al dan niet totdat je weer zo'n gewicht hebt dat je in een zadel kan wat op de rug van je pony past?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:42

mennen kan(kent pony ook),ik heb het zelf nog nooit gedaan..
maar of het op lange termijn iets voor me is betwijfel ik, ik wil toch graag rijden.