Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Schangah schreef:Misschien nog even een uitgebreidere reactie van mijn kant op de wow.
Ik heb zelf een hernia in mijn onderrug en rij nu op een wow. Geen problemen meer, kan op mijn groot bewegend paard uitstekend in balans blijven. Heb hiervoor een euroriding titan en een speciaal op maat gemaakt zadel gehad.
De titan was een compleet drama, paard in de staak en ik knalende rugpijn. Het andere op maat gemaakte zadel bleef maar achterover liggen en ook daar last van mijn rug.
Pas geleden nog even op een titan gezeten (op een ander paard). Gevolg weer knallende rugpijn.
De wow kan een optie voor je zijn, ook vanwege de ver naar achterliggende schouders. Maar het blijft toch per paard en ruiter verschillend of het wel zit of niet.
BosscheBol schreef:Ik vind het best lastig om reactie te geven , zonder dat ik half bokt over me heen krijg.
Eerst even vraag is het zadel niet te lang, het lijkt alsog het verder ligt dan laatste rugwervel. Misschien komt dit door de foto. Anyway verder niet aan de orde.
Ik ben zelf zadelpasser/zadelmaker en wil je juist niet input geven over welk zadel lekker zit. Mijn persoonlijke en professionele mening is dat dit erg persoonlijk is en zelf na verloop van periode kan veranderen. Door paard of ruiter. Ik bedoel daar b.v. mee dat paard anders gaat lopen of dat ruiter vast zit etc. Heb je er over nagedacht of je in zit en balans zaken op kan lossen. ben zelf ook smal en niet al te lange benen. Mijn paarden zijn erg rond en had 1 jaar geleden de visie dat ik daardoor niet lekker zat. Door zitlessen ben ik in zit gaan verbeteren en wordt het "zadelprobleem" veel kleiner. Ik erger er niet meer aan, het rijden is weer leuk. Het afhangprobleem herken ik en heb ik deze week in les getraind en er ging een wereld voor me open.
ankem schreef:Zo, wat veel reacties! Heel fijn. Ook dat er verschillende visies naast elkaar worden gelegd. Heel goed, dat maakt wel dat je kritisch kijkt.
Ben daar wel blij mee. Iedereen heeft natuurlijk wel z'n persoonlijke voorkeuren. Kom sowieso veel WOW tegen. De ene zweert erbij en de andere vindt het helemaal niets. Ik graag eens in een dergelijk zadel willen zitten, om het te proberen. Woont er iemand in de buurt?
Qua zit zou ik graag wat smaller willen, als het een optie is, zodat ik mijn benen makkelijker kan laten afhangen. Ik wil bij voorkeur geen diepe zit, wil wat bewegingsvrijheid.
Tijdens het rijden krijg ik spanning in mijn onderrug en kan deze ook niet ontspannen, waardoor ik ook op andere plaatsen spanning vastzet, zoals onderbenen (het gevoel hebben alsof je met je benen je uit een hele diepe kuipstoel omhoog moet werken) en schouders. Dat is erg jammer. En inderdaad, kom tijdens het rijden ook wel eens de voorboom tegen. Tijdens het lichtrijden donder ik met mijn bovenlijf naar boven, om te compenseren. Op een ander paard, met een ander zadel, heb ik dat niet. Dat was ook de reden om in eerste instantie maar te besluiten het paard te verkopen.
)
Ik houd weer niet van harde zadels.knollentuin schreef:ik wil toch weer reageren op de opmerking van nombrado dat er zoveel wows tweedehands te koop zijn, ik vind dat eigenlijk wel meevallen..als je nu kijkt staan er 12 advertenties van de 1400..waarbij 1 singel van wow een paar kussens ,iemand vraagt er een te koop en een advertentie van een dealer...dan blijven er dus 8 wows te koop op dit moment...
tik voor de grap eens kieffer of kentaur in zou ik zeggen.
nombrado schreef:knollentuin schreef:nee idd,het kan altijd tegenvallen of dat je paard er toch niet fijn onder loopt,niet kan wennen aan de lucht..
hihi, of de ruiter niet
ik zweef al zoveel als ik paard rijd.
als ik dan ook nog op lucht rijd?![]()
![]()
straks vliegen we weg
knollentuin schreef:ik wil toch weer reageren op de opmerking van nombrado dat er zoveel wows tweedehands te koop zijn, ik vind dat eigenlijk wel meevallen..als je nu kijkt staan er 12 advertenties van de 1400..waarbij 1 singel van wow een paar kussens ,iemand vraagt er een te koop en een advertentie van een dealer...dan blijven er dus 8 wows te koop op dit moment...
NatasjavE schreef:Jessix schreef:En daar ben ik het dus niet mee eens Mri.
Nou zo heb ik het anders wel bij mijn WoW. Smalle zit en brede boom. en zeer geschikt voor mijn lange benen en brede paard.
NatasjavE schreef:knollentuin schreef:ik wil toch weer reageren op de opmerking van nombrado dat er zoveel wows tweedehands te koop zijn, ik vind dat eigenlijk wel meevallen..als je nu kijkt staan er 12 advertenties van de 1400..waarbij 1 singel van wow een paar kussens ,iemand vraagt er een te koop en een advertentie van een dealer...dan blijven er dus 8 wows te koop op dit moment...
Vandaar dat ze ook 2e hands zo duur blijven.
Knert schreef:lijkt net of jij op een mannenzadel zit..kan dat?
http://www.youtube.com/watch?v=FAiOnxf2des
interessant en leerzaam filmpje..