Bobbels leer nieuw zadel na regenbui?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Bobbels leer nieuw zadel na regenbui?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:45

Goh ik dacht heel even, mijn volgende zadel is een massimo, maar nu is jou verhaal wel ineens omgedraaid! Wat vervelend!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:57

Pffff dat is dan mooi balen voor je! Stiekem hoop ik dat het na een maand nog niet is opgelost en jij gewoon een nieuw zadel krijgt :).
Begin me wel zorgen te maken, verzorgpony heeft ook een massimo en die heeft vrijdag een flinke bui gekregen. Ik hoop niet dat hij er netzo aan toe is :(. Morgen ben ik er weer dus dan ga ik ook maar even kijken of hij bobbeltjes heeft ;).

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 07:35

@poes, ok dat is nu duidelijk, bedankt voor je uitleg!!!

@denice, ik vind jou reactie enigzins onrieel, er zijn heel erg veel succesverhalen van MAssimo, ik heb gewoon pech......vooralsnog ga ik ervanuit dat het geregeld word of dat het goed komt.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:59

Ik heb het ook met m'n dure WOW-zadel, die zit nog wel een prijsklasse hoger. Heb het goed ingevet, maar als het regent zie je wel bobbeltjes daar waar de regendruppels zaten. Als het weer opgedroogd is zie je er niets meer van. Ik rij nooit bewust buiten als het regent (binnenbak aanwezig)
sowieso niet omdat het slecht is voor leer en je er op beweegt, lijkt me iig geen goede combi en extra slijtage geven.
M'n vorige zadel was een Hulsebos die had het niet, maar dat was ook veel stugger en dikker leer.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 12:45

Voor de geintresseerden, nog 2 foto's van water erop.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien is het na 4 weken niet verbeterd, het blijft een drama, water op mijn leer.
Gelukkig is bij MAssimo nu toch besloten mij een nieuw zade te egven welke ze nu gaan maken.
Zij geloven nog steeds enigzins dat het ergens mij eigen schuld is, teminste zo had ik het begrepen van mijn zadelmaker, tja of het nu komt door het invetten met niet hiun spul of een fout in het bewerkingsproces ik weet het niet maar ben blij da ik een ander krijg.

Ik heb de fagelopn weken goed opgelet bij ander MAssimo's van stalgebruikers, en deze zadels hebben het alle niet en worden eigen;ijk nooit gepoetst en als ze worden gepoets dan met dat wat voorhanden is ;)
Het is jammer dat we niet weten waardoor het eicht komt........of wat voor effect het heeft op de lange termijn.
Ik hb besloten hiermee niet akkoord te gaan en gelukkig heeft het goed uitgepakt doordat ik een zadelmaker achter me had staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:52

Nou het heeft wat tijd en moeite (en onzekerheid := ) gekost , maar dan uiteindelijk...hèhè +:)+

Ik denk overigens dat deze blaasjes er nog jarenlang zo uit kunnen blijven zien , zolang er maar geen beugelriemen overheen schuren want dan zullen ze waarschijnlijk eerder beschadigen (toplaagje er makkelijker af schrapen).

Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze nu met dit zadel gaan doen :P

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 13:05

Ja me2, als het opdroogt zie je ze niet meer zoals op de foto, je kunt dan nog met het juiste licht even d=zien waar ze zaten, meer niet.

Ik hoor wel steeds meer glijksoortige verhalen, maar bniet over MAssmio, maar bij andere veel grotere merken die het ook vertonen dus.

MAar zoals je al zij, het leer word toch zwakker op die pleken, en ik draag gelukkig de riemen onderdoor........ik denk dat ze het zadel of zelf houden of vernietigen, het gaat iig terug volgens mij nar de BIG BOSS himself, aangezien ze het bij Zeitler steeds over reclameren hebben neem ik aan dat er nog iets boven hun is ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:06

Waar worden de Massimo's eigenlijk gemaakt dan ? :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 13:53

Ik heb geen idee ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:19

Argentinie.

Heb je al weer gereden in de regen? Gisteren was een goede dag om het eens te testen. (en ja, ik zou nu rustig in de regen gaan rijden, want een zadel hoort daar tegen te kunnen. Als je op wedstrijd bent kun je ook niet een binnenbak opzoeken)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:01

@Germie, ja regenbuien hebben we weer gehad en zoals ik al zei het blijft precies hetzelfde.....imo hopeloos dus en gelukkig zien ze het nu zelf ook in.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is zoasl marena al zegt, voordat het kapot gaat......maar zeer weten doen ik het natuulijk niet maar wil het niet uitproberen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:14

Die blaasjes zijn een zwakke plek , toplaag heeft ruimte eronder gekregen èn steekt wat uit t.o.v. het omliggende leder...dus dikke kans dat het snel open geschuurd wordt als er iets overheen gaat , dat is gewoon simpele logica helaas...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:23

Ik voel me er ook niet lekker bij om in de regen te rijden, kijk, dat je zadel niet doorweekt moet worden omdat het niet goed is voor je leer weet ik maar soms kun je niet allee buien uit de weg ;)