Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Safiera schreef:bedankt voor de meningen
Ik was zelf ook al wel bang dat het niet veel zou zijn, kan me ook niet voorstellen hoe een plak schuimrubber druk goed kan verdelen, maar goed, mijn mening.
Als ik voor boomloos ga wil ik denk ik wel VPS, dat spreekt me wel aan. Wat zijn andere (betere/geavanceerdere) merken boomloos? Ik ken eigenlijk alleen trekker, maar die zijn wel heel duur, (en vreemd) als ik het topic daarover volg.
Boomloos, niet boomloos... ik zie door de zadels het paard niet meer! Vind het een groot nadeel dat boomloos zo weinig beensteun geeft (dan voelt het voor mij echt of ik er elk moment af kan vallen, ik ben niet zo'n goede, maar ook geen zekere ruiter)
Hoe is de London in dat opzicht? Lexington ziet er dan nog beter uit, maar die is niet in bruin, én nog duurder (ook tweedehands)...
Safiera schreef:bedankt voor de meningen
Ik was zelf ook al wel bang dat het niet veel zou zijn, kan me ook niet voorstellen hoe een plak schuimrubber druk goed kan verdelen, maar goed, mijn mening.
Gypsy schreef:Aangezien er hier meer mensen met verstand van boomloos zitten, ga ik even een vraag in de groep gooien.
Wat vinden jullie van een boomloos zadel (barefoot nevada) op trektocht?
Het plan is om maximaal 9 kg bagage mee te pakken, plus mijzelf uiteraard, 70 kg.
De voorkeur gaat uit naar een stevig gebouwde hobbelpoown, maar de dravers zijn ook nog in de race.
De afstanden waar ik aan denk? 25 km per dag toch zeker, 5 dagen in de week, en als het gaat zijn meer km's natuurlijk heel leuk.
Wat vinden jullie hier nou van?
Tegenargumenten: Boomloos voert de warmte niet goed af. Verdeeld de druk niet goed. Je paard zou er binnen een paar weken rugklachten van krijgen.
Mijn ervaring in de praktijk zegt iets heel anders, dus nu twijfel ik....
Slofje schreef:Je hebt een endurance zadel bij de barefoots zitten, die kan dus vrij goed warmte afvoeren. Ook heb je speciale pads die goed warmte afvoeren en geen vocht vasthouden.
Verder rijd ik met mijn vps-loze cheyenne soms ook een uur of 6, dat gaat wel gewoon heel goed
Ik denk dat het heel goed mogelijk is, alleen moet je wel natuurlijk eerst even t zadel uitproberen of de pommel goed is etc etc, en of bagage goed kan bevestigd worden..
Safiera schreef:Oja, Ghost! Maar mijn oog vind die dingen ehm... heel lelijk
MyBarefoot is wel keigaaf, maar ook een stukje duurder. (Arme, momenteel studieloze student hier)
Heb de wrong-seatsavers al eerder gezienDenk alleen dat dat je zadel weer een stuk kleiner maakt? Zelf zou ik met mijn maat 40/42 een maat 2 nodig hebben, maar omdat ik een kleine poown heb zou het dan al maat 1 worden. En of ik er dan nog in pas met die wrongdingen er bij?
Heeft iemand hier daar al ervaring mee?