WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:38

Haha ja moet ik nog maken, maar wordt lastig in het donker....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:39

ja das wel lastig dan :D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:08

pantarhei schreef:
Splinter, de verlengde zijn volgens mij ca 5 cm langer dan de standaard (ik heb er een met verlengde bladen, kan je komen zien/testen ;-) )

Ik vraag het me af omdat de mijne zo lang lijken, maar goed mn beentjes zijn ook kort :+ Maar zien/testen is altijd leuk :j :P

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:44

Ik begrijp best de twijfel van veel mensen om een wow aan te schaffen. Het is een flink bedrag. Ik heb gewoon een fitter gebeld en gekeken hoe mijn paard erop reageerde die liep eigenlijk vrijwel direct veel en veel makkelijker, meer voorwaarts, meer nageeflijk en veel en veel ruimer. Zelf heb ik wel iets moeten wennen aan de lucht het voelt wat anders. Maar als je paard zo opknapt van een zadel dan geeft dat zoveel plezier en zo'n fijn gevoel. Na een paar weken ging het zitten steeds makkelijker en ik moet eerlijk zeggen dat ik door dit zadel soms zo'n machtig gevoel heb net of ik een enorm dansend paard onder me voel die enorme passen maakt, terwijl het gewoon een stevig noordzweedje is van 1.56 :o.
Ik denk als je het verschil voelt en je paard ziet veranderen en vrijer ziet worden dat je heel snel verslaafd bent aan dit merk.
Weetje en dan is die prijs ineens niet meer zo heel erg, vooral als je al het zadelleed om je heen ziet en hoort............

Ik heb trouwens de gewone wow stijgbeugelriemen en die bevallen goed, passen gelukkig wel net op de gaatjes want daar had ik nog niet aangedacht, dat het moeilijk is om daar gaatjes bij te maken.

Hahahaha, sorry voor het enthousiasme maar had net weer les en ondanks wat stuurprobleempjes loopt hij zo fijn over zijn rug heb ik weer helemaal een kick :):).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:58

enige wat mij wel opviel is dat een nieuwe zitting van een wow in het begin niet helemaal top ligt. Je moet hem echt even inrijden zeg maar.
Dus als je dan een gebruikte wow hebt uitgeprobeerd, dan zit een nieuwe wow anders !

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:39

dat vind ik dan wel weer mee vallen maris t verschil zit bij mij niet in de zitting :D die zit eigenlijk net zo.

Ik heb jou enthousiastme net zo paperboy, mn paard zie je gewoon groeien kwa rug en bewegingen :)) en zn karakter is ook zo goed geworden je kan zien dat hij plezier heeft en daar doen we het toch voor

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:51

Seven schreef:
Ik heb jou enthousiastme net zo paperboy, mn paard zie je gewoon groeien kwa rug en bewegingen :)) en zn karakter is ook zo goed geworden je kan zien dat hij plezier heeft en daar doen we het toch voor

Precies +:)+ dat is het allerbelangrijkste!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:11

:)) inderdaad het paard is hierin belangrijk das de rede dat je voor een wow gaat niet om je eigen zachte zitting maar om de vooruit gang en het plezier van je paard :D

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:15

Maris schreef:
enige wat mij wel opviel is dat een nieuwe zitting van een wow in het begin niet helemaal top ligt. Je moet hem echt even inrijden zeg maar.
Dus als je dan een gebruikte wow hebt uitgeprobeerd, dan zit een nieuwe wow anders !

Klopt inderdaad :j

Mijn zitting moest na een tijdje vanwege een fabrieksfout weer worden teruggestuurd naar Engeland.
Kreeg toen tijdelijk een nieuwe erop, zelfde maat en diepte, maar die zat toch best anders dan mijn eigen ingereden zitting!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:31

Mijn paard loopt na de aanpassingen van vorige week door marjolein ook weer als n zonnetje

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:38

Esther28 schreef:
Nou mn forgirth zit er op en zadel bleef goed liggen net :D

Nou wat zei ik je?
Hoe zijn jou singelstoten nu bevestigd?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:42

Kaspar schreef:
Esther28 schreef:
Nou mn forgirth zit er op en zadel bleef goed liggen net :D

Nou wat zei ik je?
Hoe zijn jou singelstoten nu bevestigd?

:=
Hoe bedoel je? Gewoon zoals ze waren en dan door de middelste opening zeg maar...

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:44

Ik gooi gewoon plaatje er ff bij :D

Afbeelding

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:47

haha ehm geen van 3-en dusssss
de voorste singelstoot zit in de middels en de achterste singelstoot zit er niet in, maar gewoon op de conventionele manier.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:49

Ik heb hem in de voorste gehad en zoals jij hem nu hebt in de 2de :j

Achterste stoot heb ik nooit hoeven veranderen :)

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:51

Kun je dat eigenlijk gewoon zelf veranderen? Die singelstoten.....
Morgen m'n eerste lesje met 't zadel, ben benieuwd!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:25

ik ben nog steeds wachtende op mijn nieuwe zadel,ik heb er erg veel zin in,maar nu is mijn merrie met zwangerschaps verlof,dus is het niet zo erg dat we nog even moeten wachten!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:36

Seven schreef:
extra lang inderdaad :D

@kleinvosje appart dat jij daar een bobbel voelde dat is voor mij de rede waarom ik nooit op gewone zadels kan rijden met de gesp van de stijgbeugel riem onder het rokje vreselijk zo'n bult bij je been. Bij de wow heb ik daar echter nooit last van gehad ook niet van het voorover gooien was de wow wel naar jou gewicht afgesteld?

Precies hetzelfde hier. Nooit last van. Bij andere zadels inderdaad wel.

Kleinevosje...je moet die van mij is proberen. Die zal misschien meer bij jouw passen qua gewicht en maat.

Ik ben erg tevreden over mijn WoW...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:39

mijn singelstotenkomen uit het zweetblad en zoals op de foto is bij mij niet zichtbaar. Kan je dat met elk zweetblad zo zien? ik heb conventionals

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:29

Ik heb mijn singelstoten zoals op plaatje 1, alleen heb ik de achterste stoot uit het zweetblad gehaalt, zodat ik deze iets verder naar achter kan leggen voor meer stabiliteit.

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:51

kleinvosje schreef:
Ik heb gisterenavond op de WOW van een cursusgenootje gezeten, maar om eerlijk te zijn was ik er niet helemaal kapot van. Ik had vooral lest van de plaats waar de beugelriemen aan het zadel gemaakt zijn, dat was echt een dikke bobbel die in mijn bovenbenen duwde. Ik had ook het gevoel dat ik voorover werd geduwd door het zadel. De zitting vond ik wel fijn zacht, maar toch is dat voor mij geen aanleiding om over te stappen. Ik hou het wel gewoon bij mijn Kieffer!

Ik vermoed juist dat jij op een oud model zitting hebt gezeten. Die zijn op die plaats dikker dan de nieuwe. Met de nieuwe zitting heb ik nergens last van. Als je naar het zadel van Seven kijkt op pagina 1, dan zie je dat er over de haak waar je je riemen aan doet alleen een flapje zit. Bij een oudere wow zie je dat het daar opgevuld is. Zal proberen een foto te zoeken!

Edit: Gevonden!
Hoop dat niemand er problemen mee heeft dat ik een deel uit een foto heb geknipt :o .

Oud:
Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:08

idd is dat bij de oude erger dan de nieuwe, ik heb ook op een oud model gereden en die zat ok niet lekker; schuivend zitvlak, steeds blauwe plekken bij mn bovenbenen en ik kiepte idd ook voorover. Nu met mijn nieuwe geen last meer van

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:24

Bubsj schreef:

Afbeelding

Mijn zadel ziet er anders uit als je het zweetblad optilt. Dat stukje waarop de singelstoten zeg maar liggen is bij mij veel korter. Ik heb ook geen band lopen waar je de singelstoot tussendoor kunt doen. Mijn singelstoten zijn verder hetzelfde bevetigd als op het eerste plaatje.

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:26

Daan_Ordeal schreef:
Bubsj schreef:

Afbeelding

Mijn zadel ziet er anders uit als je het zweetblad optilt. Dat stukje waarop de singelstoten zeg maar liggen is bij mij veel korter. Ik heb ook geen band lopen waar je de singelstoot tussendoor kunt doen. Mijn singelstoten zijn verder hetzelfde bevetigd als op het eerste plaatje.

Bedoel je niet gewoon dat je geen foregirth systeem hebt? Dat langere flapje wat je ziet, waar je de singelstoten door doet is het voorsingelsysteem. Dat heeft niet iedereen nodig.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:40

Oh haha is dat het := Ik heb nog niet zo veel ervaring met deze zadels ;)