Kwaliteit (zadel)merken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:15

Mijn lijstje:

A merken:
- Kieffer
- Stubben
- Passier
- KN
- Prestige
- Devoucoux

B merken:
- Wow
- Euroriding
- Wintec

Niet kopen:
- Rossner
- Pfiff

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:09

Ik heb al mijn harnachement van Antares en ik wil nooit meer terug ! Hiervoor had ik Hulsebos springzadels maar dat was echt 10x niks , veel te groot en lomp , totaal geen gevoel meer over . Met Antares zadels heb ik close contact en het zit als een huis , ideaal !!

Muronia

Re: Kwaliteit (zadel)merken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 06:09

Aukelizzy kun jij me uitleggen waarom jij Rossner bij "niet kopen" hebt geplaatst? Dat is naar mijn mening namelijk een prima B-merk. Ik ben benieuwd naar je ervaring hiermee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 06:34

ik vind zelf een wow echt niet te vergelijken met wintec,ik heb ze allebei gehad.

mijn A merken:

wow
kieffer
prestige
stubben
passier
schumacher
kn

imo de B merken:

br
wintec
rossner
thorowgood
knightrider

en ik vergeet er nog veel,maar dit is wat me even snel te binnen schiet

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:46

OKHannes schreef:
Zie ook nergens de Ruiz Dias (RD) zadels. Super zadel, komt uit dezelfde fabriek als de Anky zadels. Zachte diepe zit, zelfde prijsklasse als bv Euroriding.

T'is precies andersom :D Anky laat de zadels bij Ruiz Diaz maken. Hier komen ook de Pessoa zadels vandaan, zelfde verwisselbare boomsysteem. En tegenwoordig laat ook Eric Thomas een aantal springzadels met dit zelfde verwisselbare boomsysteem daar maken. Prijsklasse Anky ligt in zelfde segment als Euroriding, Ruiz Diaz is prijsgunstiger, de Jessica Pro is momenteel het enige uit voorraad leverbare dressuur zadel op de Nederlandse markt kost rond de € 1400,=. Daarvoor krijg je behalve een verwisselbare zadelboom ook een AMS vulling :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:05

Wat vinden jullie van Morris & Nolan?
Voor mij absoluut AA kwaliteit!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:43

Leorah schreef:
Aukelizzy kun jij me uitleggen waarom jij Rossner bij "niet kopen" hebt geplaatst? Dat is naar mijn mening namelijk een prima B-merk. Ik ben benieuwd naar je ervaring hiermee.

Was het topic even uit het oog verloren maar zal nu toch nog even reageren op deze vraag.. :o .

Ik heb een splinternieuwe Rossner gehad en die bleek echt ontzettend scheef te zijn. Toen ik erop gewezen werd kon ik het zelf ook zien. Het ene kussen was zelfs groter dan het andere..en hij was echt krom. Volgens de zadelmaker waren er veel meer Rossner zadels scheef in de kussens dat met opvullen niet op te lossen is.

Wammus5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:38

Ik vind dat zelf onzin. Bij alle zadels (zelfs A merken) zitten weleens slechte tussen. Zelf heb ik altijd Kieffer en Rossner zadels gehad en heb meer pech gehad met de Kieffer dan met de Rossner. Prima kwaliteit!

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:48

Ik heb zelf een engels zadel van Spalding, vzh/crosszadel. Gaat nooit meer weg, super pasvorm en heerlijke zit. Kniewrongen voelen als gelpads aan :) Nu al 10 jaar oud en ziet er nog super uit.

_Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:54

Mijn verzorg-fries heeft een zadel van 'Ainsley' (of iig zoiets), echt een heel fijn zadel van goede kwaliteit, iedereen die erop rijd vind het een superfijn zadel!