RianneH schreef:@IcePrincess, dat is een apart bit. Hoe ben je daar zo bij uit gekomen?
Ik kwam er af en toe topics of diverse fora over tegen, recensies (vanuit het buitenland, ken niemand in nederland die hem gebruikt) waren erg goed en vooral van paarden die dezelfde problemen als mijn pony hebben (weinig ruimte en heel gevoelig voor druk). Toen ik een bit nodig had ben ik me weer gaan verdiepen in de verschillende bitten maar niets was wat ik in de mond van mijn pony wilde leggen omdat hij heel heftig reageert op onnodige druk en zeker bij iets gevoeligs zoals de mond. Dit is het enige bit wat ik ben tegengekomen wat anatomisch echt goed gevormd is dus heb de gok gewaagd en heb hem aangeschaft. Hij reageerde er eigenlijk vrij snel erg goed op, had ik niet verwacht
, later nog wat standaard bitjes geprobeerd om te vergelijken maar daar reageerde hij op zoals verwacht, vond hij niet fijn
.Inmiddels gebruik ik dit bit bijna 2 jaar en wil straks over op shanks (western) en moet dus over op een ander mondstuk omdat deze verder niet te vinden is maar ik denk dat de overstap naar een bit wat wat meer druk op de tong heeft nu wel makkelijker is dan wanneer ik die er meteen in had gestopt. Maar voorlopig blijven we nog even bij deze
.