Ik heb een Wintec 500 dressuur, oude model. Ben er superblij mee! Vooral omdat het zo goed ligt op mijn paard
.
Mijn paardje is vrij rond, breed en nagenoeg schoftloos en gelukkig bleek mijn Wintec super te liggen en nu - na een jaar - nog steeds!
Het zadel is al naar haar gevormd en ligt nog perfect. Ook het wol voelt goed aan: niet hard, geen bobbels en deuken.
Ondanks het feit dat ik echt een miep ben met m'n spullen, moet ik bekennen dat ik mijn Wintec nog nooit heb schoongemaakt
. Stof of zand veeg ik er af en dan ziet ie er weer schoon uit.
Wel rijd ik met een seatsaver omdat ik de zit vrij hard vind, vooral in de winter is het zadel koud en stug, met name de singelstoten. De zit had - omdat het een dressuurzadel is - wel wat dieper gemogen. Zelf heb ik er ook dikke kniewrongen aangezet.
Ik laat binnenkort de stoten vervangen. Kan er nog wel mee rijden maar er zitten wel al wat barsten etc in (heb het idee dat dit toch door de kou komt en soms gaat aansingelen wat moeilijker en stugger omdat mevrouw haar buik uitzet) en vind het niet zo'n fijn idee om er nog een jaar mee rond te rijden. Er hadden van mij wel leren stoten aan mogen zitten maar neemt niet weg dat ik erg blij met mijn Wintec ben (en mijn paardje ook!).