Tevreden met je Wintec?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

debje18

Re: Tevreden met je Wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:32

Ik heb sinds vorige week de nieuwe wintec isabell werth, ergg fijn zadeltje. Hiervoor had ik de wintec 500, wel een groot verschil. Maar ik vind ik wintec goede degelijke zadeltjes, vooral de nieuwe modellen ! Ik heb alleen het idee dat de singelstoten bij de wintec's wat korter zijn dan bij andere zadels !

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:32

Ik heb een Wintec 500 dressuur, oude model. Ben er superblij mee! Vooral omdat het zo goed ligt op mijn paard :D .
Mijn paardje is vrij rond, breed en nagenoeg schoftloos en gelukkig bleek mijn Wintec super te liggen en nu - na een jaar - nog steeds!
Het zadel is al naar haar gevormd en ligt nog perfect. Ook het wol voelt goed aan: niet hard, geen bobbels en deuken.
Ondanks het feit dat ik echt een miep ben met m'n spullen, moet ik bekennen dat ik mijn Wintec nog nooit heb schoongemaakt :o . Stof of zand veeg ik er af en dan ziet ie er weer schoon uit.
Wel rijd ik met een seatsaver omdat ik de zit vrij hard vind, vooral in de winter is het zadel koud en stug, met name de singelstoten. De zit had - omdat het een dressuurzadel is - wel wat dieper gemogen. Zelf heb ik er ook dikke kniewrongen aangezet.
Ik laat binnenkort de stoten vervangen. Kan er nog wel mee rijden maar er zitten wel al wat barsten etc in (heb het idee dat dit toch door de kou komt en soms gaat aansingelen wat moeilijker en stugger omdat mevrouw haar buik uitzet) en vind het niet zo'n fijn idee om er nog een jaar mee rond te rijden. Er hadden van mij wel leren stoten aan mogen zitten maar neemt niet weg dat ik erg blij met mijn Wintec ben (en mijn paardje ook!).

Bubbeltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:35

Ik heb ook sinds kort een Wintec Dressuur zadel!
ik vind het een prima zadel ;)

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 12:19

bedankt allemaal!
ik heb hiervoor een knight rider neptunes gehad
en ik moet zeggen ik zat er echt als een huis in maar naar
een jaar kreeg mijn paard lichte drukkingen op zijn rug en toen
wilde ik meteen een ander betere kwaliteits zadel.
toen had ik gekozen voor de wintec en ik heb er nu 3 keer mee gereden en ik vind hem
steeds lekkerder zitten in het begin heel erg moeten wennen je zit er zo vrij in vind ik.
en ik merk ook dat mijn paardje het een heel fijn zadel vind ze loopt er naar mijn gevoel veel
beter onder.

esmepronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:05

ik heb de nieuwste wintec cair, maar ik ben er zeer ontevreden over!
Je wordt te veel naar voren gegooid door het zadel zelf waardoor als je paard/pony begint te bokken je gewoonweg niet blijft zitten! Ik had voorheen een Kieffer zadel, maar deze moest ik inruilen omdat deze te klein was geworden en heb toen voor een wintec gekozen. Ik heb namelijk toen mijn paard nog ingereden moest worden er een wintec opgelegd en deze was prima! Maar die nieuwe cair zadels zijn echt vreselijk!
Ik heb nu tijdelijk ff een ander zadel van BR van een vriendin van mij en zodra me paard begint te bokken blijf ik wel zitten. Mijn paard bokt niet 1x, maar echt wel een paar x achter elkaar.

Als ik jou was zou ik voor een zadel kiezen waar de zit diep van is, dat heb je namelijk niet bij een wintec zadel.

Groeten,
Esmé

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 09:48

ik heb mijn zadel nu 2 weken en ik moet zeggen dat ik er wel heel
fijn in zit maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk
mijn zadel is zonder cair bewust voor gekozen.
in het begin moest ik heel erg wennen maar ik vind hem steeds fijner zitten!!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:58

Mooi zo!
ik ben ook erg tevreden.
heb een wintec 500 dressuur zonder cair.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:07

erg goede reacties allemaal ik ga binnen kort eenw intec 500 VZH halen dus wel erg goed om te lezen dat bijna iedereen positief is

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 10:10

ik heb ook de vzh en je kunt er alles goed mee doen
zoals dresuren maar ook goed springen ben er heel erg tevreden over! :D
en buiten ritten niet te vergeten natuurlijk!

Nancy01995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 07:29

Ik heb mijn wintec 2e hands gekocht en heb er gister voor het eerst mee gereden!
Hij paste goed en zat super lekker!
Ben er heel erg blij mee!!!!!!!!!!!!!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 07:38

Ik heb voor mijn shetlander een wintec veelzijdigheidszadel. Toen ik nog op haar reed vond ik het zadel altijd heel fijn zitten! Het ligt ook goed op haar rug. Nu rijd ik niet meer op haar, maar andere kinderen rijden wel op haar en nog steeds op dit zadel. Mijn shetlander wordt nu al 7 á 8 jaar met dit zadel gereden en het zadel is nog steeds in hele goede staat!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 07:46

Hallo

ik heb zowel de nieuwe als de oude versie van de Isabell Werth ben er super blij mee
alleen had ik voor een poosje terug de pech dat van mijn oude wintec een cair kussen stuk was en deze dus vervangen moest worden. Dat heeft veel voeten in de aarde gehad omdat er dus zoveel soorten waren. Nu is hij weer klaar en zit hij weer als een huis, moet wel eerlijk toegeven dat ik de oudere versie toch nog wel iets lekkerde vind zitten dna mijn nieuwe maar die heb ik ook nog maar een maandje en die oude al bijna 5 jaar, maar zou zeker geen ander zadels willen hebben

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:10

Bijna een jaar in m'n bezit en nog steeds tevreden

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:20

Ik heb een wintec vzh. Ik zou het liefst een dressuur hebben, maar ja zo erg is het niet. Zadel blijft mooi en zit aardig.