Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dribbelkont schreef:ik heb kussens die 43 cm zijn
maar even afwachten van maandag of ik niet de 42 kussens nodig heb maar denk het niet want ze is nog jong en groeit nog wel ietsje pietsje

Tenminste dat vond ik.
Dribbelkont schreef:ja je zadel staat super op je fries
mensen hoe zit het zadel? voel je dat je meer op eem boomloos zadel zit of meer naar boomzadel?
kan niet wachten maar geduld moet ik zeer zeker nog hebben moet aan zoe denken en is nog vollop in de groei.
we gaan eerst grondwerk doen met zadel op en buiten wandelen met zadel op.
Was altijd boomzadels gewend. Het zit voor mijn gevoel veel breder en heeeel anders dan een boomzadel.
Door de boog en de cantle zit je wat meer "in" je zadel net als bij western. Maar je kunt er wel gewoon op dressuren. Ik heb wel mijn beugels langer dan vroeger (toch meer het western idee haha) en dat zit ook fijner.
) regelmatig verbaasd omkijkt dat het geen pijn meer doet en zelfs op rust gaat staan. Terwijl met het oude te krappe boomzadel (erbij gekocht en ik wist niet dat het te krap was) hij zelfs stond te kreunen zo heftig blies hij zich op als verzet tegen het aansingelen!