Op maat gemaakt zadel ligt ronduit slecht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:16

knollentuin schreef:
joyce_eddy schreef:
Ik durf straks bijna geen nieuw zadel meer te kopen die zadelmakers zijn zo gehaaid! GELD, GELD, GELD EN NOG MEER GELD!!
bestaan er nog wel goede zadelmakers die bijvoorbeeld zeggen: ik kan je niet helpen want niks past?

ja zulke hebben wij van t jaar op de werft gehad!! welliswaar geen zadelmakers maar zadelpassers en als zij vonden dat t niet paste verkochten ze niet. ze deden geen concessie,ik heb daar echt respect voor want e zijn wel een paar ochtenden aan het passen geweest en er is een zadel binnengekomen maar dat lag niet naar hun wens en dat hebben gewoon weer teruggestuurd

wauww!
dat is nu service!
ik moet straks wat hebben voor mijn fjord en ben als de dood dat ik iets soortgelijks ga krijgen als TS!

hier in enschede en omstreken zit
divoza
walter
koenderink haaksbergen
riel klumper almelo
hoor allemaal vele wisselende verhalen over

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:28

Zou iemand mij ook een PB willen sturen om wie het gaat. Heb zelf een hulsebos, nu 4jaar oud maar ook het nodige mee te stellen gehad.

Ik wil TS heel veel succes wensen met deze 'zaak' en ga het topic zeker in de gaten houden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:53

Als je een second opinium zou willen raad ik Ninon Schutte aan van het Zadelatelier.
http://www.zadelatelier.nl/
Zij smeer je niets aan, luisterd goed naar je verhaal, ook als je niets zou willen vertellen, of zo weinig mogelijk is dat prima, bekijkt je paard goed, je zadel en je gaat rijden e.d..

Advies t.a.v. de huidige zadelmaker: zet alles zwart op wit en stuur die brief naar hem.
Hoeft geen reactie op te komen, als hij de nodige info van jou maar heeft.
Tevens stel hem in gebreke, moet er letterlijk in staan.
Tevens kan je hier de nodige info vinden, wat er verder wel en niet in hoort te staan en wat precies te doen.
http://www.consuwijzer.nl/?WT.srch=1&WT ... DgodB2q5eA

Succes en ik hoop dat je tot een spoedige en tevreden oplossing kan komen :(:)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:00

josie schreef:
Als je een second opinium zou willen raad ik Ninon Schutte aan van het Zadelatelier.
http://www.zadelatelier.nl/
Zij smeer je niets aan, luisterd goed naar je verhaal, ook als je niets zou willen vertellen, of zo weinig mogelijk is dat prima, bekijkt je paard goed, je zadel en je gaat rijden e.d..

Advies t.a.v. de huidige zadelmaker: zet alles zwart op wit en stuur die brief naar hem.
Hoeft geen reactie op te komen, als hij de nodige info van jou maar heeft.
Tevens stel hem in gebreke, moet er letterlijk in staan.
Tevens kan je hier de nodige info vinden, wat er verder wel en niet in hoort te staan en wat precies te doen.
http://www.consuwijzer.nl/?WT.srch=1&WT ... DgodB2q5eA

Succes en ik hoop dat je tot een spoedige en tevreden oplossing kan komen :(:)

Ninon schutte komt zelf ook van Hulsebos af. Lijkt me niet verstandig om haar te vragen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:58

weet het inmiddels om wie het waarschijnlijk gaat.
Was er ook klant.. tenminste met andere merken voor de pascontrole.
jeetje wat een hectisch gebeuren zeg!
Ontzettend vriendelijke man, leuk verhaal. Maar je moet ze echt achter de vodden aanzitten. Had namelijk betaald (vooraf) voor een vast halfjaarlijkse controle. Komen ze gewoonweg niet. Ik na 8 maanden bellen voor het maken van een afspraak... "oh ja maar we waren je niet vergeten hoor, we bellen altijd wel". eeh ja...kan gebeuren toch?

Tja een halfjaarlijkse controle op (uiteindelijk) 9 maanden op mijn aandringen? eeuh
Maar goed, kwamen ze met zijn tweeen. singel van hun besteld, Maanden later gekregen, verkeerde. Vervolgens eeuwen gewacht op nieuwe. Maar eerlijk is eerlijk mocht de andere al die tijd gebruiken (paste wel).

Later kwamen ze weer. Ff een klein plukkie wol erin gedrukt (omdat ie eigenlijk nagenoeg perfect lag). Handgeschreven Rekening 100 euro in de handen gekregen! eeuh hallo IK HEB AL BETAALD!
alleen bijvullen viel buiten de kosten. Oke dat betaal ik. Maar voorrijdkosten? Die zaten al in ons zogenaamd contractje die ik vooraf al betaalde.

Nou ze zou over 6 maanden weer bellen. Tja over pak hem beet 3 maanden.. Maar laat maar, ze zijn niet meer welkom. Hoe aardig ook. Ons contract was toevallig ook al verlopen. Zal me niets verbazen dat ze niet meer bellen.

trouwens over het vullen was ik toch wel tevreden, singel ook kwaliteit. Maar de rest. En als ik niet mondig genoeg was geweest,..had het me meer gekost dan eerlijk was. (maar nog binnen proporties.. 2000 euro is wel ontzettend veel)

Veulen84

Re: Op maat gemaakt zadel ligt ronduit slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:30

Klinkt niet goed deze persoon.

Voor een second opinie zou ik gaan voor een zadelpasser die ook met een drukpad kan werken. Bv een msfc zadelpasser. Vaak kun je van zo'n pad afdruk gewoon een duidelijke foto maken. Heb je bewijs en niet een verhaal van, hij zegt, zij zegt.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:32

Ik weet inmiddels om wie het gaat en ik zelf heb juist uitsluitend hele goede ervaringen met deze zadelmaker. Jammer dat dit voor TS niet ook geldt. Hopelijk komt er uiteindelijk toch nog een goede of in ieder geval acceptabele oplossing.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 06:51

Horseware schreef:
Ik weet inmiddels om wie het gaat en ik zelf heb juist uitsluitend hele goede ervaringen met deze zadelmaker. Jammer dat dit voor TS niet ook geldt. Hopelijk komt er uiteindelijk toch nog een goede of in ieder geval acceptabele oplossing.

Ik ben blij voor je dat jij wel tevreden bent! Jammer genoeg ben je de eerste waarvan ik dit heb vernomen :(. De rest van de verhalen waren net zo wanhopig als die van mij. Heeft hij jou meteen een goedpassend zadel geleverd of moest hij nog een paar keer terugkomen? Ik denk namelijk dat als mijn zadel gewoon gelijk goed had gelegen ik geen problemen had met deze man. Totdat ik aangaf dat zijn zadel niet naar behoren lag vond ik hem bijzonder aardig en correct maar toen ik op- en aanmerking had kwam naar boven hoe hij daadwerkelijk is.

Gisteren trouwens gereden met een zadel van iemand anders dat wel op haar rug past, er was gelijk niets meer aan de hand. Natuurlijk had ze nog wel iets pijn van de maand hiervoor maar ze liep veel losser en zwiepte ook niet meer met haar staart!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:15

Ik heb je een PB gestuurd over wie je moet inschakelen. Zij kunnen als getuigedeskundige optreden voor als het een rechtzaak gaat worden.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:27

Over iedere bijna zadelmaker zijn goede en slechte ervaringen te vinden. Ik mijn omgeving zijn er meerdere die hem als zadelmaker hebben/hadden. Ik stuurde ze gisteren een pb'tje met dit topic en toen kreeg ik al te horen dat de een hem al gedumpt had omdat hij iets totaal had verprutst; de ander had al heel erg de twijfels bij hem en had ook al besloten iemand anders te laten komen..

ik denk dat de naam van de zadelmaker of de naam van zijn bedrijf hier niet op bokt mag komen te staan of wel? Anders heeft TS een dagtaak aan mensen pb'en..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:40

deniece schreef:
Over iedere bijna zadelmaker zijn goede en slechte ervaringen te vinden. Ik mijn omgeving zijn er meerdere die hem als zadelmaker hebben/hadden. Ik stuurde ze gisteren een pb'tje met dit topic en toen kreeg ik al te horen dat de een hem al gedumpt had omdat hij iets totaal had verprutst; de ander had al heel erg de twijfels bij hem en had ook al besloten iemand anders te laten komen..

ik denk dat de naam van de zadelmaker of de naam van zijn bedrijf hier niet op bokt mag komen te staan of wel? Anders heeft TS een dagtaak aan mensen pb'en..

Je mag eigen ervaringen zo ver ik weet gewoon plaatsen inclusief de naam.
Ik heb bijvoorbeeld ronduit slechte ervaring met zadels van het Drunens Ruiterhuis.
En als opfokstal met hoefnagel.(tot bedreigingen aan toe). Zie niet in waarom je dat hier niet zou mogen melden zo lang het maar ervaringen zijn uit eerste hand.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 17-02-11 09:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 09:42

Deniece: jammer genoeg niet ik denk dat je dan spreekt van smaad. Ik heb er gisteren inderdaad een dagtaak aangehad (volgens mij echt 100 pb beantwoord) maar ik doe het graag!

Schagah: ik heb je pb gelezen en ik ga even rustig kijken wie ik laat komen! In iedergeval bedankt voor de tip!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:56

ik heb het zelfde probleem gehad met een zadelmaker, maar de reden was niet dat het zadel niet goed lag op mijn paard maar ik er niet goed in kon zitten. terwijl het precies de zelfde zadel was die ik ervoor ook had.
zijn conclusie was dat het kwam omdat ik mijn paard laag en rond los reed:S
ik heb nu een hulsebos in bestelling staan (aanlaten meten door jan zelf) want daar kan ik tot nu toe erg goed op zitten.

mag ik wel weten via pb welke zadelmaker dit was?

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:04

[
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 10:17

mischien een idee om eerst even de rug los te laten maken door een fysio of osteopaat .
en daarna met het zadel wat je van iemand anders had weer gaan rijden .

wij hebben helaas ook een paar maand gereden met een slecht passend zadel .
wij hebben eerst de rug etc etc weer lekker los laten masseren en toen een goede zadelpasser bij ons uit de buurt laten komen ( overijssel )
nu loopt onze merrie weer als een zonnetje .

ik hoop in elk geval voor je dat je er uit komt , veel succes .[/quote]

Doordat mijn merrie zo "slim" is geweest om het zeer snel aan te geven dat iets niet lekker zat, heb ik bijna niet meer met het zadel gereden. Ik had er inmiddels 4 dagen niet opgezeten en heb haar zelf losgemasseerd en lang en laag gelongeerd. Ze geeft nu nog enkel pijn aan zodra dat zadel erop komt. Maar ik blijf haar lekker losmasseren en rij haar enkel lang en laag zodat ze alles kan ontspannen. Bedankt voor de tip. Zodra de fysiotherapeute waar ik het masseren van heb geleerd in de buurt is laat ik haar langskomen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:58

Viootjuh schreef:
Horseware schreef:

Ik ben blij voor je dat jij wel tevreden bent! Jammer genoeg ben je de eerste waarvan ik dit heb vernomen :(. De rest van de verhalen waren net zo wanhopig als die van mij. Heeft hij jou meteen een goedpassend zadel geleverd of moest hij nog een paar keer terugkomen? Ik denk namelijk dat als mijn zadel gewoon gelijk goed had gelegen ik geen problemen had met deze man. Totdat ik aangaf dat zijn zadel niet naar behoren lag vond ik hem bijzonder aardig en correct maar toen ik op- en aanmerking had kwam naar boven hoe hij daadwerkelijk is.

Gisteren trouwens gereden met een zadel van iemand anders dat wel op haar rug past, er was gelijk niets meer aan de hand. Natuurlijk had ze nog wel iets pijn van de maand hiervoor maar ze liep veel losser en zwiepte ook niet meer met haar staart!

Ik heb geen zadel van hen maar zij passen de zadels hier op stal aan en vullen ze op e.d. Het zadel van mijn paard had hij opgevuld zodat hij weer helemaal goed lag. Maar omdat ik net weer begonnen ben met intensief dressuren en lessen en mijn paard nogal snel extra bespiering kreeg lag hij na een week of 6 niet meer helemaal goed. Hij kwam meteen de volgende dag langs en heeft geheel gratis de nodige aanpassingen gedaan. Zadel lag weer perfect. De osteo is laatst langsgeweest en het paard had ook nergens problemen op de plek waar het zadel lag.
Ander paardje hier op stal is heel gevoelig in de rug. Dat zadel heeft hij ook her en der opgevuld en sindsdien reageert het paard weer goed op het zadel.
Ik krijg ook altijd bij alles uitleg en hij laat zien hoe hij opvult en waarom juist op die plekken. Ook kijkt hij altijd de boom even na om te kijken of die nog helemaal goed is. Dat laat hij ook altijd zien.
Hier op stal dus alleen nog maar goede ervaringen gelukkig. Op dit moment wordt er een zadel door hem gemaakt voor mijn pony die rugproblemen heeft. Die heeft een erg lastige rug icm smalle schouders waardoor standaard zadels niet goed pas op hem te maken zijn. Ik ben heel benieuwd hoe die straks ligt.

Ik weet ook dat ze zadels leveren aan de bereden politie en als je de naam van de zadelmakerij invoert hier op bokt krijg je eigenlijk alleen maar positieve reacties te zien. Daarom verbaasde jouw bericht mij zo.

Ik hoop echt voor jou dat er nog een goede oplossing gaat komen, want het is toch een hoop geld en een goed passend zadel is heel belangrijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:57

wat ik van iedereen lees is dat jullie denken dat deze zadelmakers de zadels zelf maken in een eigen werkplaats ofzo? volgens mij gaat het meer zo: de zadelmeneer komt langs,meet je paard op -rug-schouder-boommaat-kleur modelletje en gaat dan savonds thuis op de mail een bestelling doen naar de zadelfabriek,die leveren binnen een week of 8 het zadel af met op de merkjes het logo van de persoon die bij jou thuis geweest is. als al die zadelmaneren ook daadwerkelijk de zadels geheel zelf inelkaar zetten dan moeten ze naar mijn idee snachts en in het weekend doorwerken om alles en iedereen aan de vraag te voldoen..en dan nog... ik weet dat t bij hulsebos iig zo gaat en ik denk van al die mensen die ooit bij hulsebos gewerkt hebben het kunstje hebben afgekeken. de enige waarvan ik voor 100 % durf te zeggen dat ze het zadel vanaf 0 inelkaar zetten zelf in eigen atelier is daaleman[en er zullen er best meer zijn maar die ken ik niet]

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:15

Zo heb ik al jaren dezelfde zadelmaker en nooit problemen gehad met deze persoon, hij heeft bij mij een nieuw zadel aangemeten en dusdanig aangepast dat het voor mijn paard met moeilijke schoft prima lag.

Aantal stalgenoten hebben daarna omdat ik goede ervaringen met hem had ook bij hem nieuwe zadels van een ander merk laten aanmeten waarvan dus bij een aantal stalgenoten het zadel echt voor geen meter lag. Hij is diverse malen teruggeweest om de problemen te verhelpen / op te lossen maar bij een aantal paarden heb ik toch echt het idee gekregen dat hij het zadel compleet verkeerd heeft aangemeten. Sommige stalgenoten hebben nu uiteindelijk een ander zadel gekocht bij een andere zadelmaker maar zo zie je dat er bij elke zadelmaker wel iets op te merken valt.

Ik ben wel heel benieuwd om welke zadelmaker dit gaat.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:53

maar bij daaleman kan je ook slecht te recht als het zadel niet goed ligt. want ik heb met hem grote problemen gehad, want zoals ik al gezegt had, lag het aan mij want hun hadden mijn zadel perfect passend geleverd.

dus daaleman komt er bij mij ook niet meer in.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:23

Het lijkt erop, dat je met een zadelmaker haast een contract op moet stellen; wat te doen als het fout gaat? En natuurlijk worden er fouten gemaakt, en net zoals bij artsen en mensen, ligt het gevoelig, omdat een fout zadel, schade toebrengt. Maar het is niet een ramp als het fout gaat, het is een ramp als het niet correct opgelost wordt. En dat laatste gebeurt te vaak niet. En dan zijn het geen kleine bedragen. Natuurlijk en gelukkig ook vaak wel, maar die mensen zullen hier minder of niet reageren.

fanday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:03

ik zou ook wel graag willen weten welke zadelmaker dit is.heb een op maat gemaakt hulzebos zadel wat helaas voor geen meter op de welshpony lag,klapperen en schuiven. Op onze forrester lag t beter maar schuift nog steeds.Dus maar eens op ons paard gepast van 1.74 ligt al iets beter maar schuift nog steeds.Het zadel past het beste op onze smalle kwpner van 1.68 terwijl hij gemaakt is voor een welshpony van 1.46 !!Onze dochter ging ook steeds schever zitten met rugklachten als gevolg,dus heb ik er zelf maar eens mee gereden.Toegeven het zadel zit heerlijk zacht maar ik kreeg gelijk kramp aan 1 kant door t scheve zitten.Gelukkig voor ons en onze paarden,hebben we nog een ander zadel,wat wel goed ligt.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:09

IK heb niet het hele topic gelezen maar wij hebben ooit bij onze pony een zadel aan laten meten, is met de hand gemaakt..de zadelmakers kwamen het ter plekke passen, opvullen en in elkaar naaien , echt super om te zien... toen moest dochter op de pony rijden..werd er weer gekeken en zadel weer aangepast...dit alles na een (half) jaar nog een keer..
dit schrijff ik omdat ik lees dat zo'n zadel gewoon in de fabriek wordt gemaakt...bij ons dus niet.. echt super service..

fanday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:16

Fijn om te lezen dat het dus ook ander kan,helemaal dat er na een half jaar nog eens alles wordt nagekeken.Geen betere reclame dan een tevreden klant!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:51

knollentuin schreef:
wat ik van iedereen lees is dat jullie denken dat deze zadelmakers de zadels zelf maken in een eigen werkplaats ofzo? volgens mij gaat het meer zo: de zadelmeneer komt langs,meet je paard op -rug-schouder-boommaat-kleur modelletje en gaat dan savonds thuis op de mail een bestelling doen naar de zadelfabriek,die leveren binnen een week of 8 het zadel af met op de merkjes het logo van de persoon die bij jou thuis geweest is. als al die zadelmaneren ook daadwerkelijk de zadels geheel zelf inelkaar zetten dan moeten ze naar mijn idee snachts en in het weekend doorwerken om alles en iedereen aan de vraag te voldoen..en dan nog... ik weet dat t bij hulsebos iig zo gaat en ik denk van al die mensen die ooit bij hulsebos gewerkt hebben het kunstje hebben afgekeken. de enige waarvan ik voor 100 % durf te zeggen dat ze het zadel vanaf 0 inelkaar zetten zelf in eigen atelier is daaleman[en er zullen er best meer zijn maar die ken ik niet]

Je vergeet erbij te vermelden dat al die merken vaak allemaal uit dezelfde fabriek komen. :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:49

ja shangah,dat vermoeden had ik al wel maar wist ik niet zeker...