Anky pad? ja of nee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Re: Anky pad? ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:37

mijne blijft gewoon goed op zn plek liggen hoor, ik trek hem altijd met opzadelen even op zodat hij de schoft niet raakt en dan blijft hij gewoon de hele rit zo liggen. Mijn paard loopt op de een of andere manier fijner onder ankydekjes

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:41

Dorienn schreef:
Zo een anky-pad is gewoon een lap stof. En ik ga echt geen 40/60 euro geven voor een lap stof.
Ik heb mijn dekjes 10 jaar geleden gekocht voor 5 euro t stuk. En ze gaan nog altijd mee, drogen snel en verkleuren niet.
Productiekosten voor zo een dekje zijn maximum 4 euro, je betaalt dus 36/54 euro voor de naam 'ANKY'.
Nou als er zijn die dat willen doen prima, maar ik geef dat liever uit aan nuttige dingen.

Hier vergeet je even wat daar verder aan kennis achter zit omdat dekje te ontwikkelen, research & development. ;)

Ik was trouwens wel benieuwd naar het nieuwe model? Ligt deze beter, aangezien ik een paard heb met een hoge schoft.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:45

ik vind het nadeel dat ze naar achteren schuiven. Het is idd niet fijn als ze niet voor gevormt zijn als je een paard hebt met een gevoelige rug/schoft kan hij daar plekken van krijgen zorg daarom dat als je een anky pad koopt je hem goed optrekt. ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:47

bij mij schuiven echt alle dekjes naar achter behalve mijn anky en QHP (zelfde model)
maar dat zal wel aan mij liggen :')

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:50

Ik vind alle kleurtjes geweldig (ze beginnen nu wel een beetje op elkaar te lijken) maar helaas is de pasvorm best wel slecht, bij mijn paard&zadel.
Ze trekken ontzettend strak op de schoft, en gaan "ribbelen" achter het zadel. Misschien dat de pads uit de nieuwe collectie wel een betere pasvorm hebben, maar ik ga het niet meer proberen :n Heb er ooit een gehad, maar heb hem na 2 maanden ook weer doorverkocht simpelweg omdat hij gewoon echt niet goed lag. Zonde van mn geld...
Eurosar, PK en QHP liggen echt super! En deze dekjes hoeven (2de hands en nieuw) niet zo eens heel veel duurder te zijn. Volgensmij zijn PK en QHP nieuw zelfs goedkoper, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:58

De nieuwe kan je gerust proberen Marloes.
Ik heb er zelf een en ben er zeer tevreden over.
Ze zijn ook iets dunner als de oude.

Eurostar vind ik kwalitatief dan weer niet helemaal super, voering gaat pillen bij mij.
Wel heel erg mooi.

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:00

ik heb 1 anky cobalt, en ik was er altijd erg op tegen op die anky's omdat de oude niet naar de rug gevormt zijn, maar toen ik de nieuwe zag, was ik toch wel erg benieuwd, en heb ik er toch een gekocht, bij tentenkamp, dus 20 euro goedkoper. :P En ik vind ze eigenlijk best wel fijn,
Alleen zitten er geen singellusjes aan. Dat vind ik alleen minder, maar die kan je er natuurlijk zelf aan vast maken.

Roxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:12

bij mij schuiven ze niet, die oudere deed het eerst wel maar de nieuwe serie zit erg goed..

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:42

Heb een anky pad gehad,
Had inderdaad gelijk het schoft open en enkele delen onder het zadel waren ook geschuurd, ;(
terwijl mijn es, scapa en eskadron dekjes prima blijven liggen.

heb gelijk die dingen afgezworen, daarna nooit meer een anky gehad
wel een qhp pad, deze vond ik wat minder opgevuld,
maar de enige keer dat ik die op heb liggen is als ik weet dat hij vies gaat worden, :+
grijp dus toch liever naar dekjes met singel lusjes en meer schoftruimte +:)+

(dit was mijn ervaring, maar op het paard van een vriendin van mij liggen ze prima!)

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:34

Ik vind anky's echt helemaal niks :o
Ze drukken idd. erg op de schoft en vind ze belachelijk duur. :P
Je betaald meer voor het logo dan voor kwaliteit al zeg ik het zelf.
Vind het ook vervelend dat ze snel dunner worden, dat maakt ze toch minder mooi.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:36

Ik vind de kwaliteit ook niet geweldig.
Zag tot mijn verbazing dat mijn Anky al aan het rafelen. De stiksels laten los.
Ik heb hem al een jaar maar nauwelijks nog gebruikt omdat hij strak trekt over de schoft.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:37

Ik vind het juist fijn dat ze een beetje vlot dunner worden.
Zo dik vind ik dekjes niet fijn in gebruik, ik heb er meerdere en die zijn allemaal nog als nieuw.
Geen rafels of slijtage te vinden. Strak trekken heb ik geen last van trouwens.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:39

Ik heb een Anky Oxblood. De kwaliteit is goed (kleur blijft mooi, pad blijft stevig), maar ik vind de pasvorm niet echt geweldig. Zou er het geld niet voor over hebben. Als mijn paard net geschoren is en dus heel glad op zijn lijf schuift ie de hele tijd onder m'n zadel weg, hoe strak ik ook aansingel. Met als gevolg dat hij dan inderdaad ook strak over de schoft ligt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:42

LETS schreef:
Ik heb een Anky Oxblood. De kwaliteit is goed (kleur blijft mooi, pad blijft stevig), maar ik vind de pasvorm niet echt geweldig. Zou er het geld niet voor over hebben. Als mijn paard net geschoren is en dus heel glad op zijn lijf schuift ie de hele tijd onder m'n zadel weg, hoe strak ik ook aansingel. Met als gevolg dat hij dan inderdaad ook strak over de schoft ligt.

Laat je nooit een patroontje van het zadel ongeschoren liggen? Doe ik wel altijd en pad ligt nog steeds goed. :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:44

Bij mij blijven de pads super liggen zoals je ook ziet hier;
Afbeelding
Goede schoftvrijheid nog :j

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:55

Ik vind ze vreselijk... :o ze zijn erg mooi goede kwaliteit ook , maar ik vind ze vreselijk... ze schuiven mij te veel hoe hoog ik hem ook optrok in de kussen schacht.. nee nie tmijn ding.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:33

Ik heb een nieuw en oud model. Vind ze heerlijk en wil eigenlijk niet anders meer. Helaas zijn ze daarvoor wat te duur :D Goed in de kamer trekken en natuurlijk goed aansingelen. Ik trek hem aan de achterkant ook altijd in de kamer. Anders ligt 'ie scheef of trekt strak. Maar zo heb ik er echt geen problemen mee, die antislipletters werken ook beter dan ik had verwacht.

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:01

Ik heb zelf 4 Anky dekjes en 2 Pk's maar vind de Ankys veel fijner. Ik vind mijn Pk's dun worden na het wassen terwijl de Ankys alleen maar soepeler worden.Rij dus liever met Anky's.
In het begin verschoven ze wel en de Pks al helemaal maar het bleek dat mijn zadel niet goed meer lag en ze verschuiven niet meer onder mn nieuwe zadel. Mijn paard heeft nog nooit hinder gehad van mn Anky's, al trek ik ze wel een beetje in de kamer maar dan blijven ze ook mooi zitten.
Kun je niet een Anky lenen van een kennis ofzo? dan kun je het zelf ervaren ;)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:06

nee, ze zijn te dik en niet van katoen. synthetisch materiaal is niet prettig voor het paard en kan door wrijving extra warmte creeren.
Ik heb ze gehad en allemaal verkocht nadat mijn merrie er een hele lelijke witte plek op haar schoft ervan heeft overgehouden.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Schangah op 17-02-11 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:09

ik wil niks anders meer.
ze staan leuk, ze schuiven niet en drogen snel en blijven mooi.
de nieuwe met die letters vind ik helaas niet zo mooi.. Die gaan er ook af na 3 keer wassen.
je moet ze wel goed in de kamer trekken.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:13

*ik geef toe heb het niet helemaal gelezen, sorry als ik herhaal*
Maar er is een onderzoek geweest, gepubliceerd in paard & sport geloof ik) die uitwees dat de Anky pads heel slecht zijn voor de rug van je paard omdat er geen vorm inzit (ze zijn kaarsrecht van boven). En dat is slecht.. jammer want ik vind ze mooi maar koop ze daarom niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:15

Ik vind ze prima :) gewoon optrekken en dan is er niks aan de hand. Oudste 2 heb ik nu 4 jaar er zien er nog prima uit.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:16

vind het heerlijke pads!
schuiven niet, en blijven super lang goed!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:18

Marietje_007 schreef:
*ik geef toe heb het niet helemaal gelezen, sorry als ik herhaal*
Maar er is een onderzoek geweest, gepubliceerd in paard & sport geloof ik) die uitwees dat de Anky pads heel slecht zijn voor de rug van je paard omdat er geen vorm inzit (ze zijn kaarsrecht van boven). En dat is slecht.. jammer want ik vind ze mooi maar koop ze daarom niet.

Als je ze goed in de kamer trekt is er geen probleem hoor.
het lijkt mij logisch dat je ze niet neerlegt en hieroverheen je zadel doet zonder het dekje in de kamer te trekken. Denk eerder dat het aan een slecht passend zadel ligt als aan een dekje

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:22

Schangah schreef:
nee, ze zijn te dik en niet van katoen. synthetisch materiaal is niet prettig voor het paard en kan door wrijving extra warmte creeren.
Ik heb ze gehad en allemaal verkocht nadat mijn merrie er een hele lelijke witte plek op haar schoft ervan heeft overgehouden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZH76DHV.jpg

ik vind het erg knap dat je zo'n plek krijgt van een dekje. als het al mogelijk is, dan is het niet van 4x rijden en dan heb je dus zelf echt niet op zitten letten.

ik heb zelf meerder anky pads en vind ze erg fijn.
in het begin zijn ze te stug, maar na een keer wassen en wat vaker gebruiken worden ze snel soepeler.
ze nemen goed vocht op, drogen daarna ook weer snel en liggen prima onder mijn zadel.

dat de nieuwe versie voorgevormd is, is natuurlijk nog beter.

ik koop ze alleen tweedehands of in de aanbieding, anders vind ik ze veel te duur. maar dat geld tegenwoordig voor de meeste merken.