Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dorienn schreef:Zo een anky-pad is gewoon een lap stof. En ik ga echt geen 40/60 euro geven voor een lap stof.
Ik heb mijn dekjes 10 jaar geleden gekocht voor 5 euro t stuk. En ze gaan nog altijd mee, drogen snel en verkleuren niet.
Productiekosten voor zo een dekje zijn maximum 4 euro, je betaalt dus 36/54 euro voor de naam 'ANKY'.
Nou als er zijn die dat willen doen prima, maar ik geef dat liever uit aan nuttige dingen.

Heb er ooit een gehad, maar heb hem na 2 maanden ook weer doorverkocht simpelweg omdat hij gewoon echt niet goed lag. Zonde van mn geld...
En ik vind ze eigenlijk best wel fijn,

LETS schreef:Ik heb een Anky Oxblood. De kwaliteit is goed (kleur blijft mooi, pad blijft stevig), maar ik vind de pasvorm niet echt geweldig. Zou er het geld niet voor over hebben. Als mijn paard net geschoren is en dus heel glad op zijn lijf schuift ie de hele tijd onder m'n zadel weg, hoe strak ik ook aansingel. Met als gevolg dat hij dan inderdaad ook strak over de schoft ligt.

ze zijn erg mooi goede kwaliteit ook , maar ik vind ze vreselijk... ze schuiven mij te veel hoe hoog ik hem ook optrok in de kussen schacht.. nee nie tmijn ding..
Goed in de kamer trekken en natuurlijk goed aansingelen. Ik trek hem aan de achterkant ook altijd in de kamer. Anders ligt 'ie scheef of trekt strak. Maar zo heb ik er echt geen problemen mee, die antislipletters werken ook beter dan ik had verwacht.
gewoon optrekken en dan is er niks aan de hand. Oudste 2 heb ik nu 4 jaar er zien er nog prima uit. Marietje_007 schreef:*ik geef toe heb het niet helemaal gelezen, sorry als ik herhaal*
Maar er is een onderzoek geweest, gepubliceerd in paard & sport geloof ik) die uitwees dat de Anky pads heel slecht zijn voor de rug van je paard omdat er geen vorm inzit (ze zijn kaarsrecht van boven). En dat is slecht.. jammer want ik vind ze mooi maar koop ze daarom niet.
Schangah schreef:nee, ze zijn te dik en niet van katoen. synthetisch materiaal is niet prettig voor het paard en kan door wrijving extra warmte creeren.
Ik heb ze gehad en allemaal verkocht nadat mijn merrie er een hele lelijke witte plek op haar schoft ervan heeft overgehouden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZH76DHV.jpg