sandra1986 schreef:is dit nou een grapje...
16 inch op een shet van nog geen 90 cm...![]()
![]()
Ja echt belachelijk, en dan zelf zeggen dat ie past, en dat we ons mond moeten houden. waarom op je dit topic dan, sorry hoor. beetje dom TS
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Wat is dat nou voor onzin! Ik heb een dartmoortje met een 16 inch zadel. Door de zadelmaker aangemeten. Past allemaal prima. Sterker nog! De rug van het dartmoortje is verhoudingsgewijs langer dan die van mijn PRE! Zo op de foto lijkt het zadel voor wat te smal. Maar een foto zegt idd weinig. Dat verbaast mij dan weer niet. De meeste ponyzadels met standaardmaat zijn voor de engelse rassen te smal.
Ik weet niet waar de TS zit, maar met al deze geschreven kennis, zit er vast iemand in de buurt om even mee te kijken? Ik bied het in elk geval aan als dat bij mij zo blijkt te zijn. Ik help je graag.
, jij hebt er een professional bijgehaald. Ik denk dus ook dat het beter is dat een zadelmaker haar gaat helpen en niet jij (of je moet er een zijn)gohya schreef:@davincilover
Maar dan zou élke ruiter die een zadel koopt/heeft er eerst een zadelmaker bij moeten halen?
Hoeveel ruiters doen dat? vele zeggen van zichzelf,mijn zadel past op me paard.
Weinig die er altijd een zadelmaker bij halen.
), met gevolg dat het zadel nu netjes voor haar past (korte kussens) en voor mij qua zitmaat goed is. Heb geleerd dat geen enkel zadel met elkaar te vergelijken is qua maten, de 16inch passier was bv langer dan de 17 inch stubben. 
heb je niks beters? Mag ik ook vragen waar je dit op baseert? Aangezien dit blijkbaar je motto is geworden om maar rond te roepen 
Ik hoor de bovenstaande reden veelvuldig en geloof me het is je reinste dierenmishandeling om zo te redeneren. Mss is dat wel de voornaamste reden voor mij om anti shet te zijn. Grasmaaiers zijn het. En als je er op wil zitten zie ze dan als volwaardig dier en geef ze een volwaardige behandeling. Paarden, maakt niet uit hoe groot, kosten geld. Zo denk ik er over.
zelf maar wat aanklooien en kijken of het past.... 
dat doe je toch ook niet? En met een slecht passend zadel kun je zn rug toch flink naar de klote helpen
als die 50 euro mensen nog niet eens waard is... idefix4 schreef:Mss is dat wel de voornaamste reden voor mij om anti shet te zijn. Grasmaaiers zijn het. En als je er op wil zitten zie ze dan als volwaardig dier en geef ze een volwaardige behandeling. Paarden, maakt niet uit hoe groot, kosten geld. Zo denk ik er over.
naja, ik ben wel een shetfan en vind best dat je ook met ze aan het werk kunt, maar dan wel met een passende ruiter en goed passend tuig en als je te groot bent zijn er nog genoeg andere dingen met ze te doen dan rijden 
idefix4 schreef:Ja, maar snap dat dan! Weten jullie wel wat een zadelmaker kost? 50 euro voor zo'n controle is nog niks! En dan past het niet, en kost het weer geld. Dat wil je toch niet investeren in een shet? Stel je voor! Een maatgemaakt zadel voor een shet ter waarde van maar liefst 900 euro! Dat wil je toch niet?
Ik ben in opleiding.Ik hoor de bovenstaande reden veelvuldig en geloof me het is je reinste dierenmishandeling om zo te redeneren. Mss is dat wel de voornaamste reden voor mij om anti shet te zijn. Grasmaaiers zijn het. En als je er op wil zitten zie ze dan als volwaardig dier en geef ze een volwaardige behandeling. Paarden, maakt niet uit hoe groot, kosten geld. Zo denk ik er over.
Ik viel er over en idd: Toen dacht ik dat ook en ben ik in de leer gegaan.
Citaat:Ja? En? Dan moeten mensen niet aan paarden beginnen als ze geen passend zadel kunnen veroorloven zelf maar wat aanklooien en kijken of het past....
Ook een shetlander die maar 100 euro heeft gekost verdient een goed passend zadel. Is net zoiets om een shetlander niet te laten opereren voor 1000 omdat hij maar zo weinig heeft gekost dat doe je toch ook niet? En met een slecht passend zadel kun je zn rug toch flink naar de klote helpe
Mee eens Calanddra schreef:Ja? En? Dan moeten mensen niet aan paarden beginnen als ze geen passend zadel kunnen veroorlovenzelf maar wat aanklooien en kijken of het past....
Ook een shetlander die maar 100 euro heeft gekost verdient een goed passend zadel. Is net zoiets om een shetlander niet te laten opereren voor 1000 omdat hij maar zo weinig heeft gekostdat doe je toch ook niet? En met een slecht passend zadel kun je zn rug toch flink naar de klote helpen

maar er werd gezegd dat je niet zo snel zoveel geld uit zou willen geven aan een shetlander. Terwijl als je wilt rijden een goed passend zadel een must is. Heb je dat niet dan kan er flinke schade ontstaan in de rug wat ook weer hoog in de kosten kan lopen als het te ver gaat.dominiquesr schreef:sandra1986 schreef:is dit nou een grapje...
16 inch op een shet van nog geen 90 cm...![]()
![]()
Ja echt belachelijk, en dan zelf zeggen dat ie past, en dat we ons mond moeten houden. waarom op je dit topic dan, sorry hoor. beetje dom TS

davincilover schreef:@ Iddefix 4, als jij in de leer bent gegaan dan zie je toch ook dat het niet past? Dat haal ik niet uit je post, anders dan dat de voorkant misschien zou knellen. Ook zou je dan moeten weten dat het niet voor 900 euro hoeft. Dit zou mijn zadelmaker nooit rekenen en geloof me ik heb een goeie![]()
@CalanddraCitaat:Ja? En? Dan moeten mensen niet aan paarden beginnen als ze geen passend zadel kunnen veroorloven zelf maar wat aanklooien en kijken of het past....
Ook een shetlander die maar 100 euro heeft gekost verdient een goed passend zadel. Is net zoiets om een shetlander niet te laten opereren voor 1000 omdat hij maar zo weinig heeft gekost dat doe je toch ook niet? En met een slecht passend zadel kun je zn rug toch flink naar de klote helpeMee eens
Neem het nou niet te zwaar op... ze bedoelt het ironisch