Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Elin_ schreef:Waar het verstand v/d ruiter eindigt beginnen de hulpteugels.
Je instructrice doet hetzelfde als zoveel mensen doen.
Wat het oog niet ziet is er niet.
Paardje drukt rug weg ... Word gedwongen in een houding te lopen ,maar neeeeuh hoor! Hij looopt netjes ! ... ja van voren![]()
Probeer het is zonder hulpteugels.
Dan doe je het zelf en meestal (als je dus niet gaat trekken en vasthouden) op een goede manier![]()
@Air:
Amen!
manolito10 schreef:@Shahazai
bedankt voor de tips!
ik ga meestal alleen van mei t/m november buiten rijden
buitenrijden is leukvind mn pony ook, hij ontspant dan helemaal
daarom ga ik ook in die maanden veel buitenrijden, en omdat het natuurlijk heerlijk is
kamsel schreef:Mijn hemel de theorie viert weer hoogtij hier. Gelukkig weet iedereen het beter dan de instructrice en dat zelfs zonder paard, ruiter en elastiek gezien te hebben! Tijd voor een carriereswitch mensen, allemaal Ogilvie's hier op bokt.
Het kan maar net een tijdelijk hulpmiddel zijn om ruiter en pony op de juiste weg te helpen, zeker als het onder begeleiding wordt gebruikt. Natuurlijk kun je hem fout bevestigen, of bijna nutteloos, maakt dat laatste uit? Misschien voorkomt het net dat de pony z'n hoofd te hoog doet waardoor de hulpen van de ts nu wel aankomen en ze beter kan gaan rijden, zodat ze hem over een paar weken niet meer nodig heeft. Maar ze kan natuurlijk ook gewoon doormodderen, daar worden ze allebei beter van...
Heb toch niks over haar gezegd?mohica schreef:man daar gaan we weerpaard hoeft geen pijn hebben, een paard is een beest en ja ze zijn zoals wij ..... KOPPIG
.
MiniMouse schreef:Theoretisch rijd je altijd naar positieve (rug)''spier''spanning toe om je ''betere'' oefeningen te doen zoals een middendraf of verzameling.
MAAR....Je kan nooit direct van negatieve spanning naar positieve spanning rijden.
Ik heb daar een soort tabel voor, in welke 2 voorbeelden je kan werken met een paard:
Negatieve spanning > Ontspanning > Positieve spanning > Ontspanning
Ontspanning > Positieve spanning > Ontspanning
En wat er dus met dat elastiek gebeurt kan je heus wel iets bereiken, maar zodra die eraf is kan je eigenlijk opnieuw beginnen.
Dus het is eigenlijk een slechte oplossing.
Sodeletuut schreef:Maar is het niet zo dat fake-ontspanning en echte ontspanning anders voelen? Geen idee hoor, geen ervaring met een halsverlenger..
Flynn schreef:MiniMouse schreef:Theoretisch rijd je altijd naar positieve (rug)''spier''spanning toe om je ''betere'' oefeningen te doen zoals een middendraf of verzameling.
MAAR....Je kan nooit direct van negatieve spanning naar positieve spanning rijden.
Ik heb daar een soort tabel voor, in welke 2 voorbeelden je kan werken met een paard:
Negatieve spanning > Ontspanning > Positieve spanning > Ontspanning
Ontspanning > Positieve spanning > Ontspanning
En wat er dus met dat elastiek gebeurt kan je heus wel iets bereiken, maar zodra die eraf is kan je eigenlijk opnieuw beginnen.
Dus het is eigenlijk een slechte oplossing.
maar t kan wel de ruiter net even dat gevoel geven waar die heen moet gaan werken
Brittiexxx schreef:ik vind dit echt onzin, als je iets op bokt zet krijg je meteen heel bokt over je heeen!
Ik heb rij ook op de blauwe steen, en ik heb gezien toen ze er mee reed, en ze dwong de pony echt niet om aan de teugel te lopen (A)
de elastiek zat gewoon los, en als hij dan omhoog kwam dan kwam er een LICHTE druk achter zijn oren.
En de lesgeefster is niet slecht! de paarden hebben oook geen slechte hoeven en schuurplekken enz enz!
Brittiexxx schreef:ik vind dit echt onzin, als je iets op bokt zet krijg je meteen heel bokt over je heeen!
Ik heb rij ook op de blauwe steen, en ik heb gezien toen ze er mee reed, en ze dwong de pony echt niet om aan de teugel te lopen (A)
de elastiek zat gewoon los, en als hij dan omhoog kwam dan kwam er een LICHTE druk achter zijn oren.
En de lesgeefster is niet slecht! de paarden hebben oook geen slechte hoeven en schuurplekken enz enz!